Dzięki technice wywodzącej się wprost z Formuły 1™ najnowszy Mercedes-AMG C 43 4MATIC ustanawia nowe standardy innowacji w dziedzinie napędu. Po debiucie pod maską roadstera SL 43 czterocylindrowa jednostka AMG o pojemności 2,0 l – pierwszy na świecie seryjny silnik z elektryczną turbosprężarką – trafia teraz do Klasy C. Nowa forma turbodoładowania gwarantuje szczególnie spontaniczną reakcję w całym zakresie obrotów, a tym samym zapewnia jeszcze większą dynamikę.
Turbosprężarka jest obsługiwana przez 48-woltową instalację elektryczną, która służy również do zasilania rozrusznikoalternatora z napędem pasowym (RSG). W Mercedesie-AMG C 43 4MATIC motor ten wytwarza 300 kW (408 KM), a w określonych sytuacjach drogowych do dyspozycji jest jeszcze krótkotrwały „zastrzyk” mocy z RSG, wynoszący 10 kW (14 KM). Także standardowo montowana skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył, przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia przyczyniają się do dynamicznych wrażeń z jazdy. Zorientowany na wysokie osiągi charakter nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC podkreślają charakterystyczny dla marki z Affalterbach design oraz elementy wyposażenia.
Sercem nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l, który łączy innowacyjne rozwiązania techniczne i wysokie osiągi z wzorową efektywnością. Jednocześnie pozostaje wierny tradycji sportowej marki: nie tylko został w całości opracowany w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowany – zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Proces ten łączy kunszt wysoko wykwalifikowanych pracowników Mercedes-AMG z najnowszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 oraz wysokim stopniem cyfryzacji.
Silnik, wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego), jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym motorem z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Innowacyjny system bezpośrednio wywodzi się z techniki, którą od wielu lat z powodzeniem stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas. Nowa forma turbodoładowania gwarantuje szczególnie spontaniczną reakcję w całym zakresie obrotów, co prowadzi do jeszcze bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy, a jednocześnie pozwala zwiększyć efektywność.
Jak to działa – szczegółowa zasada działania elektrycznej turbosprężarki
Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie „wydechu” a kołem kompresji po stronie „dolotu”, zintegrowano mały silnik elektryczny – o grubości około 4 cm. Elektronicznie sterowany motor bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym „rozpędza” koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób.
Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Spalinowa jednostka jeszcze bardziej spontanicznie odpowiada na wciśnięcie pedału gazu, a samochód odznacza się znacznie lepszą dynamiką. Dodatkowo elektryfikacja turbosprężarki pozwala osiągać wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach. To również zwiększa reaktywność i optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Nawet gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub hamulca, turbo jest w stanie przez cały czas utrzymywać ciśnienie doładowania, zapewniając niezakłóconą, spontaniczną reakcję na gaz.
Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 000 obr./min, co skutkuje bardzo intensywnym przepływem powietrza. Z myślą o zapewnieniu optymalnych warunków temperaturowych turbosprężarka, silnik elektryczny i energoelektronika są połączone z obwodem chłodzenia silnika spalinowego.
300 kW (408 KM) i 500 Nm zapewniają sportowe osiągi
Między innymi za sprawą tej innowacyjnej techniki czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 l pod maską Mercedesa-AMG C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest dostępny przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji na krótko do dyspozycji jest również dodatkowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM) przez rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (mild hybrid): oferuje tymczasowe zwiększenie mocy, a także umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja. Jednocześnie 48-woltowa instalacja zwiększa komfort jazdy – działanie funkcji start-stop i żeglowania jest niemal niezauważalne.
C 43 4MATIC Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s, a wariant Kombi na to samo zadanie potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG można podnieść ją do 265 km/h. O ogromnym potencjale innowacyjnej techniki turbo w zakresie efektywności świadczy zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP, wynoszące 8,7-9,1 l/100 km dla Limuzyny i 8,8-9,2 l/100 km dla Kombi.
Siła napędowa płynie do kół za pośrednictwem skrzyni AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission), w której przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono mokrym sprzęgłem startowym. Po pierwsze pozwoliło to ograniczyć masę, a po drugie – zoptymalizować reakcję na wciśnięcie pedału gazu dzięki mniejszej bezwładności, zwłaszcza podczas gwałtownych przyspieszeń oraz zmian obciążenia. Wszechstronnie skalibrowane oprogramowanie zapewnia wyjątkowo krótkie czasy załączania przełożeń i pozwala na realizację szybkich wielokrotnych redukcji. Z kolei funkcja międzygazu w trybach jazdy Sport i Sport+ oferuje szczególnie emocjonujące wrażenia przy zmianie biegów. Dostępna jest również funkcja RACE START, która umożliwia optymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. W trybie Comfort automatycznie aktywuje się funkcja ECO start/stop, a w trybie Individual można włączyć funkcję żeglowania.
Stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC charakteryzuje się specyficznym dla AMG rozdziałem momentu obrotowego między przednią i tylną osią – 31:69. Taka konfiguracja, z priorytetem dla tylnych kół, zapewnia lepszą dynamikę prowadzenia, w tym wyższe przyspieszenie boczne oraz lepszą przyczepność podczas przyspieszania.
Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym systemem tłumienia ADS
Zawieszenie AMG RIDE CONTROL oparte na stalowych sprężynach i amortyzatorach z adaptacyjnym systemem tłumienia ADS, standardowo montowane w C 43 4MATIC, łączy zdecydowanie sportową dynamikę jazdy z typowym dla Mercedesa komfortem na długich dystansach. Przednia oś korzysta ze specjalnie zaprojektowanych zwrotnic i sworzni wahaczy. Również tylna oś wyróżnia się zmodyfikowaną elastokinematyką, skonfigurowaną z myślą o dynamice jazdy. Całość uzupełnia system ADS, który w sposób ciągły dostosowuje tłumienie każdego koła do aktualnej sytuacji i oferuje do wyboru trzy tryby pracy: Comfort, Sport oraz Sport+.
Parametryczny układ kierowniczy AMG i standardowa tylna oś skrętna
Parametryczny układ kierowniczy C 43 4MATIC z przekładnią o zmiennym przełożeniu i siłą wspomagania zależną od prędkości dostosowuje się do wybranego trybu jazdy. W ustawieniu zawieszenia Comfort koncentruje się na komforcie prowadzenia, a w trybach Sport oraz Sport+ zapewnia kierowcy znacznie więcej informacji zwrotnych ze styku kół z nawierzchnią.
Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC – jako najlepiej sprzedająca się seria modelowa z Affalterbach – jest standardowo wyposażony w skrętną tylną oś. Do 100 km/h (prędkość zmienna w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS) tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich, pod kątem maksymalnie 2,5 stopnia, co prowadzi do wirtualnego skrócenia rozstawu osi i skutkuje znacznie większą zwrotnością. Efekt: ograniczona średnica zawracania oraz mniejszy wysiłek związany z kierowaniem. Z kolei przy prędkości powyżej 100 km/h (zmiennej w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS) tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co przednie – maksymalnie o 0,7 stopnia. To wirtualne zwiększenie rozstawu osi ma pozytywny wpływ na stabilność jazdy. Prowadzi do szybszego narastania siły bocznej przy zmianie kierunku, a tym samym – do bardziej bezpośrednich reakcji na skręt. Praca układu skrętnej tylnej osi zależy od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT.
Odpowiednie tło akustyczne zapewnia układ wydechowy AMG ze swoim sportowym brzmieniem. W zależności od wybranego programu poziom hałasu waha się od zrównoważonego i dyskretnego po emocjonująco sportowy. Charakterystyka dźwięku jest regulowana za pomocą klapy w „wydechu”, w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Doznania dźwiękowe można zintensyfikować za sprawą opcjonalnego systemu AMG Real Performance Sound – rzeczywisty odgłos pracy jednostki napędowej jest wówczas odbierany przez czujnik w układzie wydechowym i przekazywany do wnętrza, co zapewnia podróżującym przeszywające wrażenia akustyczne.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.
Zgoda
Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności.
Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.
Administrator danych osobowych
Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/ http://poradnikbudowlany.eu/ http://modnieizdrowo.pl/ http://www.sagier.pl/ Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.
Podstawa i cel przetwarzania
Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.
Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.
Przekazywanie danych
Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.
Cookies
Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.
Twoje uprawnienia
Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.