Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Mercedes-Benz przygotowuje się do przejścia na napędy wyłącznie elektryczne

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 31-07-2021

Mercedes-Benz przygotowuje się do przejścia na napędy wyłącznie elektryczne
Od 2025 r. wszystkie nowo wprowadzane modele będą opracowywane od samego początku jako auta elektryczne.
Tylko w 2025 r. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek 3 główne koncepcje architektury pojazdów w 100% elektrycznych.
Pod koniec dekady – jeśli pozwolą na to warunki rynkowe – Mercedes-Benz będzie gotowy do całkowitego przejścia na napędy w 100% elektryczne.
Mercedes-Benz planuje utworzenie 8 gigafabryk i wspólnie z partnerami chce montować ogniwa
o pojemności ponad 200 gigawatogodzin.
Nowe partnerstwa na rzecz rozwoju i produkcji ogniw akumulatorowych w Europie.
Podniesienie efektywności elektrycznych układów napędowych poprzez integrację pionową oraz przejęcie firmy YASA, specjalisty w dziedzinie ultrawydajnych silników osiowych.
Plug & Charge – wygodne ładowanie bez dodatkowych czynności w celu uwierzytelnienia i płatności; usługa Mercedes me Charge z siecią ponad 530 000 punktów ładowania AC i DC na całym świecie.
Reklama
Przyspieszenie rozwoju elektryfikacji oznacza radykalną zmianę w zakresie alokacji kapitału.
Mercedes-Benz zobowiązuje się do realizacji swoich celów dotyczących marży – również w segmencie pojazdów BEV.

Do końca dekady – o ile pozwolą na to warunki rynkowe – Mercedes-Benz chce być gotowy do całkowitego przejścia na zasilanie energią elektryczną. W ramach „przesiadki” ze strategii „pierwszeństwa prądu” (ang. electric first) na napędy wyłącznie elektryczne, producent aut z gwiazdą przyspiesza swoją transformację w kierunku bezemisyjnej, opartej na oprogramowaniu przyszłości.

W 2022 r. Mercedes-Benz zaoferuje pojazdy zasilane prądem (BEV) we wszystkich segmentach, w których jest obecny na rynku. Od 2025 r. wszystkie nowo wprowadzane platformy nowej architektury będą całkowicie elektryczne, a klienci będą mieli do wyboru wyłącznie elektryczną alternatywę dla każdego produkowanego przez firmę modelu. Mercedes-Benz zamierza realizować tę przyspieszoną transformację przy zachowaniu swoich celów w zakresie zyskowności.

„Transformacja w kierunku napędu elektrycznego nabiera tempa – zwłaszcza w segmencie aut luksusowych, do którego należy Mercedes-Benz. Punkt krytyczny jest coraz bliżej i kiedy rynki do końca tej dekady przestawią się na zasilanie wyłącznie prądem, będziemy (na to) gotowi” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Daimler AG oraz Mercedes-Benz AG. „Ten krok oznacza gruntowną realokację kapitału. Zarządzając tą przyspieszoną transformacją przy jednoczesnym zachowaniu naszych celów w zakresie rentowności, zapewnimy Mercedes-Benz trwały sukces. A ponieważ dysponujemy wysoko wykwalifikowaną i zmotywowaną kadrą, jestem przekonany, że ta ekscytująca nowa era będzie dla nas pomyślna”.
Reklama

Aby usprawnić i ułatwić tę zmianę, Mercedes-Benz przedstawia kompleksowy plan, który obejmuje znaczące przyspieszenie prac badawczo-rozwojowych. Łączne inwestycje w pojazdy elektryczne z zasilaniem akumulatorowym w latach 2022-2030 wyniosą ponad 40 mld euro. Przyspieszenie i rozwój gamy aut elektrycznych przyniesie punkt zwrotny dla akceptacji tych pojazdów.

Plan technologiczny – platformy nowej architektury


W 2025 r. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek trzy platformy nowej architektury zaprojektowane pod kątem napędu wyłącznie elektrycznego:
MB.EA dla wszystkich aut od klasy średniej wzwyż; skalowalny modułowy układ jako „szkielet” dla samochodów z przyszłego portfolio „elektryków”;
AMG.EA – platforma przeznaczona dla pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach, skierowana do klientów Mercedes-AMG ;
VAN.EA – zapoczątkuje nową epokę elektrycznych vanów i lekkich samochodów dostawczych, które
w przyszłości przyczynią się do bezemisyjnego transportu oraz bezemisyjnych miast.

Integracja pionowa

Po reorganizacji działań w dziedzinie zespołów napędowych, w celu skupienia planowania, rozwoju, zakupów i produkcji pod jednym szyldem, Mercedes-Benz pogłębi poziom integracji pionowej w zakresie produkcji i rozwoju oraz pozyska technikę napędów elektrycznych. Krok ten obejmuje przejęcie brytyjskiej firmy produkującej silniki elektryczne YASA. Dzięki temu Mercedes-Benz otrzymuje dostęp do unikalnej techniki silników osiowych i specjalistycznej wiedzy, pozwalającej opracować nową generację ultrawysokowydajnych jednostek. Kluczową część strategii – z wyraźnym naciskiem na efektywność i sumaryczny koszt całego zespołu, w tym falowników i oprogramowania – stanowią silniki elektryczne własnej konstrukcji, takie jak eATS 2.0. Istotną rolę w przyspieszeniu strategii elektryfikacji Mercedes-Benz mają odegrać Chiny – największy na świecie rynek nowych pojazdów energetycznych (NEV), na którym działają setki firm i dostawców wyspecjalizowanych w komponentach EV oraz oprogramowaniu.
Reklama

Akumulatory

Mercedes-Benz będzie potrzebował akumulatorów o pojemności ponad 200 gigawatogodzin i w związku z tym, wraz ze swoimi partnerami, na całym świecie planuje otworzyć 8 gigafabryk do produkcji ogniw. To uzupełnienie zaplanowanej już sieci 9 zakładów, które mają budować akumulatory. Baterie nowej generacji będą wysoce znormalizowane i mają nadawać się do użytku w ponad 90% wszystkich samochodów osobowych oraz dostawczych Mercedes-Benz.
Jeśli chodzi o produkcję ogniw firma zamierza połączyć siły z nowymi europejskimi partnerami. Cel: wspólne opracowanie i wytwarzanie przyszłościowych ogniw oraz modułów. To krok, który gwarantuje, że nawet w epoce elektrycznej Europa pozostanie w sercu przemysłu motoryzacyjnego. Produkcja ogniw zapewni Mercedes-Benz możliwość transformacji istniejącej sieci fabryk układów napędowych. Poprzez systematyczny montaż najbardziej zaawansowanej techniki ogniw akumulatorowych w swoich samochodach osobowych i dostawczych producent dąży do zwiększania zasięgu w trakcie cyklu produkcyjnego poszczególnych modeli. Przy następnej generacji akumulatorów Mercedes-Benz będzie współpracować z takimi partnerami jak SilaNano, by dalej zwiększać gęstość energii – tym razem poprzez zastosowanie w anodzie kompozytu krzemowo-węglowego. Pozwoli to uzyskać niespotykany dotąd zasięg i dodatkowo skrócić czas ładowania. Mercedes-Benz prowadzi też rozmowy z partnerami w celu opracowania akumulatorów w technice półprzewodnikowej, o jeszcze większej gęstości energii oraz wyższym poziomie bezpieczeństwa.
Reklama

Ładowanie

Mercedes-Benz pracuje również nad wyznaczeniem nowych standardów w dziedzinie ładowania. Plug & Charge umożliwi klientom podłączanie, ładowanie i odłączanie samochodu bez dodatkowych czynności związanych z uwierzytelnianiem i przetwarzaniem płatności. Funkcja Plug & Charge zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku, wraz z wprowadzeniem na rynek modelu EQS. Już dziś Mercedes me Charge jest jedną z największych sieci ładowania na świecie – obecnie obejmuje ona ponad 530 000 punktów AC i DC na całym świecie. Ponadto Mercedes-Benz pracuje nad rozbudową sieci ładowania wspólnie z firmą Shell. Dzięki temu klienci zyskają dostęp do sieci Shell Recharge, która do 2025 r. będzie składać się z ponad 30 000 punktów w Europie, Chinach i Ameryce Północnej (w tym ponad 10 000 ładowarek o wysokiej mocy). Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy planuje również uruchomienie w Europie szeregu stacji ładowania premium, które przy okazji ładowania będą oferować najwyższej klasy udogodnienia.

VISION EQXX

Mercedes-Benz pracuje właśnie nad Vision EQXX – samochodem elektrycznym o rzeczywistym zasięgu ponad 1000 km, dążąc przy tym do jednocyfrowego zużycia kWh na 100 kilometrów podczas jazdy autostradowej z normalną prędkością. Multidyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą eksperci z działu wysokowydajnych zespołów napędowych Mercedes-Benz (HPP – High Performance Powertrain), robi szybkie postępy w realizacji ambitnych celów tego projektu. Światowa premiera Vision EQXX odbędzie się w 2022 r. Postęp techniczny dokonany z jego pomocą ma zostać wykorzystany przy tworzeniu nowych modułów dla aut elektrycznych.
Reklama

Plany produkcyjne

Aktualnie Mercedes-Benz przygotowuje swoją globalną sieć fabryk do produkcji pojazdów wyłącznie z napędem elektrycznym – zgodnie z tempem rozruchu dostosowanym do zapotrzebowania rynku. Wczesne inwestycje w elastyczną produkcję i najnowocześniejszy system produkcyjny MO360 sprawiają, że Mercedes-Benz już dziś może masowo produkować pojazdy BEV. W przyszłym roku, w 7 lokalizacjach na 3 kontynentach, wytwarzanych będzie 8 modeli samochodów elektrycznych Mercedes-Benz. Ponadto do 2022 r. wszystkie zakłady montujące auta osobowe i akumulatory prowadzone przez Mercedes-Benz AG przestawią się na produkcję neutralną pod względem emisji CO2. Aby zwiększyć efektywność produkcji, Mercedes-Benz łączy siły z niemiecką firmą GROB – światowym liderem w zakresie wysoce innowacyjnych systemów produkcji akumulatorów i automatyzacji, podnosząc swoje zdolności produkcyjne baterii i zyskując dodatkowe know-how. Współpraca skupia się na technice montażu modułów akumulatorowych oraz całych pakietów. Mercedes-Benz planuje również otworzyć nową fabrykę recyklingu baterii w Kuppenheim w Niemczech, gdzie chce rozwijać moce i know-how w zakresie recyklingu. Rozpoczęcie jej działalności nastąpi w 2023 r., w zależności od wyników obiecujących rozmów
z władzami.

Planowanie zasobów ludzkich

Przejście od zasilania silnikami spalinowymi na pojazdy elektryczne w Mercedes-Benz jest możliwe – i już trwa. Producent będzie kontynuował transformację kadry pracowniczej we współpracy z przedstawicielami pracowników, korzystając z rozbudowanych programów przekwalifikowania, wcześniejszych emerytur oraz odpraw. TechAcademies będą oferować pracownikom szkolenia pozwalające im zdobyć przyszłościowe kwalifikacje. Tylko w 2020 r. w zakresie elektromobilności przeszkolono około 20 000 zatrudnionych w Niemczech. Aby zrealizować plany rozwoju systemu operacyjnego MB.OS, na całym świecie powstaje 3000 nowych miejsc pracy w działach inżynierii oprogramowania.
Reklama

Plany finansowe

Mercedes-Benz niezmiennie angażuje się w realizację celów dotyczących swojej marży, nakreślonych jesienią 2020 r. Zeszłoroczne cele bazowały na założeniu, że do 2025 r. pojazdy hybrydowe i elektryczne będą stanowić 25% sprzedaży. Aktualne opierają się założeniu, że do 2025 r. udział nowych pojazdów xEV (zelektryfikowanych) w sprzedaży może sięgnąć nawet 50%, oraz na scenariuszu, w którym rynek zasadniczo przestawi się na samochody elektryczne do końca dekady. Ważną dźwignią jest zwiększenie przychodów netto na jednostkę – tu celem jest wzrost udziału pojazdów elektrycznych wysokiej klasy, takich jak modele Mercedes-Maybach i Mercedes-AMG, przy jednoczesnym przejmowaniu bardziej bezpośredniej kontroli nad cenami oraz sprzedażą. Wyniki będą wspierać rosnące przychody z cyfrowych usług. Mercedes pracuje również nad dalszą redukcją kosztów zmiennych i stałych oraz nad zmniejszeniem udziału nakładów inwestycyjnych. Wspólne platformy akumulatorowe i skalowalne elektryczne platformy nowej architektury w połączeniu z postępami w technice baterii przyniosą wyższy stopień standaryzacji wespół z ograniczeniem kosztów. Oczekuje się, że udział kosztów baterii w samochodzie znacząco spadnie. Alokacja kapitału przesuwa się z „pierwszeństwa prądu” (ang. electric first) na „tylko prąd” (ang. EV only). Inwestycje w silniki spalinowe i napędy hybrydowe typu plug-in w latach 2019-2026 spadną o 80%. Na tej podstawie Mercedes-Benz prognozuje, że marże firmy w świecie pojazdów BEV będą podobne do tych w erze samochodów spalinowych.
Reklama
„Naszym głównym obowiązkiem w tej transformacji jest przekonanie klientów do zmiany – i chcemy to robić za pomocą atrakcyjnych produktów. Nasz flagowy model EQS to dla Mercedes-Benz dopiero początek nowej ery” – powiedział Källenius.
 
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online 
 
Foto: Mercedes Benz Polska
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.