Strona główna>Automoto>Mercedes-Benz EQV w ośrodku rehabilitacji Neuron narzędzie codziennej pracy
Automoto
Mercedes-Benz EQV w ośrodku rehabilitacji Neuron narzędzie codziennej pracy
Źródło: Mercedes-Benz Polska
Dodano: 27.08.2024
Mercedes-Benz EQV
Udostępnij
Mercedes-Benz EQV jest modelem stworzonym przede wszystkim do komfortowego przewozu osób, jednak bydgoska firma Neuron powierzyła mu inne zadanie: codzienne dowozy posiłków pomiędzy należącymi do niej ośrodkami rehabilitacji.
Firma Neuron z Bydgoszczy od 21 lat prowadzi nowoczesne, kompleksowe usługi rehabilitacyjne dla pacjentów ze schorzeniami na tle neurologicznym, po udarach, urazach ortopedycznych oraz z innymi problemami zdrowotnymi. Terapie odbywają się w trzech ośrodkach: w centrum Bydgoszczy, w dzielnicy Fordon oraz w położonej ok. 70 km od miasta miejscowości Małe Gacno. Pacjenci ośrodków korzystają z terapii zarówno dziennej, jak i w formie turnusów rehabilitacyjnych, dlatego też konieczne jest zapewnienie odpowiedniego zaplecza gastronomicznego.
Posiłki dla osób rehabilitujących się w ośrodku w dzielnicy Fordon przygotowuje kuchnia w Małym Gacnie – i stamtąd kierowca, Krzysztof Dończyk, codziennie dowozi je za pomocą EQV. – Jeżdżę tym pojazdem dopiero od trzech miesięcy, ale wcześniej, przez trzy lata codzienne dostawy posiłków realizował nim właściciel firmy Neuron: stąd na liczniku EQV już ponad 140 tys. km niemal bezawaryjnej jazdy – mówi Krzysztof Dończyk. – Samochód więc, choć z zewnątrz wygląda jak luksusowy van, ma wyznaczone konkretne zadania i jest po prostu narzędziem pracy, którą znakomicie wykonuje.
Każdego dnia kierowca firmy Neuron pakuje do umieszczonej w przestrzeni bagażowej EQV specjalnej skrzyni chłodzącej świeże posiłki przygotowane dla pacjentów przez kuchnię ośrodka w Małym Gacnie. – Przewozy posiłków muszą się odbywać zgodnie z wymogami Sanepidu, a sama skrzynia jest bezpiecznie przymocowana specjalnymi pasami – wyjaśnia. – Oprócz tego pojazd służy nam czasem do przewozu sprzętu rehabilitacyjnego, a także pacjentów.
Codzienna trasa EQV wynosi ok. 150-200 km i przebiega w większości poza miastem. – Zasięg jest całkowicie wystarczający. Kiedyś postanowiłem sprawdzić, jak wpłynie na jego wielkość użycie trybu Maximum Range: wyruszyłem, kiedy samochód pokazywał dostępny zasięg 270 km, przejechałem 150 km i okazało się, że do dyspozycji mam… 200 km – mówi Krzysztof Dończyk.
Kierowca i pracownik techniczny Neuronu wcześniej nie miał do czynienia z samochodami elektrycznymi w praktyce i przyznaje, że kiedy rozpoczynał pracę EQV, był nieco sceptycznie nastawiony do elektromobilności. – Widziałem, szczególnie za granicą, że elektryków przybywa na ulicach, ale nie byłem przekonany, czy w codziennym intensywnym użytkowaniu to rozwiązanie się sprawdza – mówi. – Praca w EQV zmieniła moje nastawienie, poza tym myślę, że nie można porównywać samochodów elektrycznych ze spalinowymi – każdy napęd ma swoje zalety. Szczególnie duże wrażenie zrobił na mnie system odzyskiwania energii. Bardzo szybko nauczyłem się wyczuwać, jak się nim posługiwać i zwykle ok. ¾ trasy udaje mi się pokonać bez używania hamulca, a kiedy wracam do ośrodka w Małym Gacnie, gdzie pojazd się ładuje, mam jeszcze do dyspozycji ponad 50% baterii. Można więc powiedzieć, że EQV całkowicie spełnia wymagania, które firma przed nim postawiła.
Komfort i przyjemność z jazdy
Zdaniem kierowcy, EQV jest jednocześnie niezwykle komfortowym narzędziem pracy. – Ten samochód z jednej strony zapewnia dużą dynamikę, a z drugiej przyjemną ciszę w kabinie, jazda po prostu mniej męczy – mówi. – Jeżdżąc na budowę naszego kolejnego ośrodka, miałem też okazję przekonać się, jak dużo daje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które zachowuje tę samą wysokość niezależnie od liczby przewożonych osób czy ciężaru ładunku.
Z aplikacji Mercedes Me i usług zdalnych korzysta właściciel pojazdu. – To bardzo przydatne: kiedyś przez nieuwagę niewłaściwie podpiąłem EQV do ładowarki i samochód nie zaczął się ładować – szef otrzymał powiadomienie w aplikacji i dzięki temu mogłem szybko naprawić błąd. Poza tym aplikacja pozwala kontrolować zużycie energii, przydaje się też czasem możliwość zdalnego otwierania i zamykania pojazdu.
Element zrównoważonej strategii działania
Firma Neuron oferuje w swoich ośrodkach najnowocześniejsze, dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta metody terapii, a także urządzenia do neurorehabilitacji. Jednocześnie dba o aspekty związane ze zrównoważonym rozwojem i ekologią. – W Małym Gacnie, gdzie ładujemy EQV, mamy rozbudowaną instalację fotowoltaiczną – w powstającym właśnie kolejnym obiekcie oprócz tego będzie jeszcze magazyn energii – mówi Krzysztof Dończyk. – To sprawia, że użytkowanie pojazdu elektrycznego ma także sens ekonomiczny i wpisuje się w cały sposób myślenia firmy o zużywaniu zasobów. Szef porównał kiedyś koszt przejazdu na tej samej trasie pojazdem spalinowym i okazało się, że jest dwa razy wyższy. Jednocześnie tryb pracy umożliwia nam ładowanie prądem AC, nie musimy korzystać z szybkich ładowarek, a to zwiększa żywotność baterii. Podsumowując – użytkowanie EQV dla mnie jako kierowcy oznacza komfort pracy, a dla firmy korzyści ekonomiczne i działalność bardziej przyjazną środowisku, co stanowi jeden z ważnych elementów strategii jej rozwoju.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online Foto. Mercedes-Benz Polska
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.