Reklama

Automoto

Mercedes-Benz Vans wprowadza nową markę usług, innowacyjne usługi łączności i ogłasza seryjną produkcję elektrycznego auta dostawczego

Artykuł Partnera
Dodano: 26.09.2016
29392_glowne
Share
Udostępnij

Tuż po wprowadzeniu strategicznej inicjatywy adVANce oddział Mercedes-Benz Vans dynamicznie prowadzi swoją zorientowaną na klienta transformację – z producenta aut użytkowych zamienia się w dostawcę systemowych rozwiązań z dziedziny mobilności. Transformacji tej towarzyszy moc innowacji, które producent prezentuje podczas tegorocznych targów branżowych w Hanowerze. W pierwszej połowie 2017 roku na rynku zadebiutuje nowa marka Mercedes PRO, która zintegruje profesjonalne usługi dla nabywców samochodów dostawczych w ramach jednej cyfrowej platformy. Jako pierwsze dostępne będą innowacyjne usługi z zakresu łączności – Mercedes PRO connect. Nowo utworzona firma Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH będzie rozwijać paletę elastycznych, sięgających w przyszłość ofert usługowych, zapewniających krótko- i długoterminową mobilność w sektorze aut użytkowych. Również ich premierę zaplanowano na przyszły rok. W roku 2018 ruszy natomiast seryjna produkcja dostawczego Mercedesa z napędem elektrycznym. Szerokie spektrum innowacji Mercedes-Benz Vans na targach w Hanowerze uzupełnia zaktualizowana gama modeli Sprinter, Vito i Citan, które w ubiegłym roku ustanowiły historyczny rekord sprzedaży.

W bieżącym roku obrotowym Mercedes-Benz Vans niezmiennie podąża ścieżką sukcesu. Od stycznia do czerwca globalna sprzedaż oddziału w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 wzrosła o 21%, do rekordowego poziomu 176 200 sztuk. Zysk EBIT zwiększył się o 56%, do około 702 mln euro. Trend ten nie słabł także w miesiącach letnich – sprzedaż w 8 minionych miesiącach także wzrosła o 21%. „Mamy za sobą rekordowe półrocze, mamy też najsilniejszą ofertę w naszej historii – to idealny moment na zmianę profilu Mercedes-Benz Vans w ramach naszej inicjatywy adVANce. Chcemy być w pełni gotowi na wyzwania przyszłości. Już teraz, w Hanowerze, prezentujemy naszym klientom nowe usługi, dzięki którym ich floty będą zarządzane sprawniej i wykorzystywane w sposób bardziej zrównoważony” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Od producenta samochodów do dostawcy systemowych rozwiązań transportowych

Podczas tegorocznych targów aut użytkowych w Hanowerze Mercedes-Benz Vans przedstawia kompleksową wizję swoich przyszłych aktywności. Koncentrują się one wokół strategicznej inicjatywy adVANce, w ramach której oddział zamienia się ze „zwykłego” producenta samochodów w dostawcę zorientowanych na klienta rozwiązań dla branży transportowej. Bazując na megatrendach i wyzwaniach przyszłości, inicjatywa adVANce skupia się na trzech polach innowacji: digital@vans, solutions@vans oraz mobility@vans.

Pierwsze z nich – digital@vans – ma dotyczyć łączności i wdrażania w samochodach dostawczych najnowocześniejszych technologii. Dzięki solutions@vans oddział Mercedes-Benz Vans chce m.in. dostarczać inteligentne rozwiązania sprzętowe oraz oprogramowanie, które ułatwią i usprawnią codzienną pracę nabywców aut użytkowych. Celem projektów z zakresu mobility@vans są z kolei inteligentne koncepcje transportu towarów oraz przewozu osób.

„W obliczu urbanizacji i cyfryzacji transport przyszłości musi być inteligentniejszy, elastyczniejszy, bardziej zrównoważony” – dodaje Volker Mornhinweg. „Umożliwia to połączenie innowacyjnych technologii z internetem przedmiotów. W przyszłości klienci będą potrzebowali czegoś więcej niż auta dostawczego na czterech kołach. Będą potrzebować inteligentnych, systemowych rozwiązań precyzyjnie dopasowanych do ich potrzeb”.

W Hanowerze Mercedes-Benz Vans prezentuje zjawiskowy prototyp Vision Van – zautomatyzowany, inteligentny samochód dostawczy z napędem elektrycznym, przeznaczony do efektywnego dostarczania towarów od drzwi do drzwi. W ramach całościowego systemu Vision Van integruje szereg innowacyjnych technologii, ustanawiając w ten sposób standardy wydajności i obsługi dla przyszłych generacji aut użytkowych. To pierwszy na świecie van służący jako holistyczna koncepcja w całkowicie zdigitalizowanym łańcuchu procesów – od załadunku towarów w magazynie aż po dostawę do odbiorcy.

Vision Van dysponuje w pełni zautomatyzowaną przestrzenią ładunkową, zintegrowanymi dronami na potrzeby autonomicznego dostarczania przesyłek drogą powietrzną oraz najnowocześniejszym sterowaniem za pomocą dżojstika. Połączenie oprogramowania w chmurze z optymalnie dobranym osprzętem zapewnia znaczną oszczędność czasu i korzyści w zakresie efektywności, a jednocześnie podnosi jakość i elastyczność miejskich usług kurierskich na zupełnie nowy poziom.

Dostawczy model z napędem elektrycznym od 2018 roku

„Przyszłość miejskich aut dostawczych jawi się pod znakiem napędu elektrycznego. W Mercedes-Benz Vans jesteśmy o tym całkowicie przekonani” – podkreśla Volker Mornhinweg. „Dlatego już w 2018 roku uruchomimy seryjną produkcję elektrycznego vana”. W pełni elektryczny zespół napędowy zostanie samodzielnie opracowany przez inżynierów Mercedesa i dopasowany do zróżnicowanych zastosowań oraz potrzeb klientów, którzy wykorzystują swoje samochody do dostarczania towarów w miastach. Zgodnie z wymaganiami nabywców oferta modelu przewiduje różne sposoby ładowania akumulatora i jego rozmiary. Pod względem całkowitego kosztu posiadania, w przypadku niektórych zastosowań, napęd elektryczny będzie stanowić korzystną alternatywę dla silników spalinowych.

Już w 2011 roku Mercedes-Benz Vans został pionierem elektrycznej mobilności i jako pierwszy producent na świecie uruchomił seryjną produkcję elektrycznego samochodu dostawczego – Mercedesa Vito E-Cell. Z uwagi na brak popytu wycofano go jednak z oferty.

Mercedes PRO: jeden portal, mnóstwo usług

Nowa marka usług Mercedes PRO podnosi poprzeczkę w zakresie obsługi klientów sektora aut użytkowych – w sposób płynny i efektywny integruje wszystkie obecne oraz przyszłe oferty usługowe obejmujące całe środowisko użytkowania samochodu dostawczego.

Dostęp do tych usług będzie możliwy za pośrednictwem platformy internetowej oraz nowo opracowanych aplikacji ułatwiających codzienną pracę kierowcom, operatorom i menedżerom. Cyfrowa platforma internetowa ruszy w pierwszej połowie 2017 roku pod adresem www.mercedes.pro. Każdy z klientów otrzyma specjalny identyfikator Mercedes ID, zapewniający wstęp do świata dopasowanych, wszechstronnych rozwiązań transportowych Mercedes-Benz Vans. Z czasem ich oferta będzie systematycznie poszerzona i wzbogaci się o nowości z zakresu łączności, komunikacji i mobilności oraz całościowe systemy adresowane do flot różnej wielkości, znacznie wykraczające poza tradycyjne potrzeby nabywców vanów.

Jako pierwsze, już w pierwszej połowie 2017 roku, na rynku zadebiutują usługi z zakresu łączności Mercedes PRO connect. Innowacyjne rozwiązania zaprojektowano z myślą o małych i dużych flotach – korzystając z interfejsu do zarządzania pojazdami operator ma nieustanny, internetowy kontakt ze wszystkimi samochodami i ich kierowcami. W dowolnej chwili może zarządzać zamówieniami, sprawdzać lokalizację aut, poziom paliwa w zbiorniku, przebieg pozostały do najbliższego przedmiotu oraz wiele innych informacji. Kierowca komunikuje się z menedżerem floty za pośrednictwem instalowanej na jego urządzeniu mobilnym aplikacji Driver's App. W ten sposób Mercedes PRO connect daje nowe możliwości potencjalnego obniżania kosztów, bardziej zrównoważonej eksploatacji i podniesienia poziomu jej bezpieczeństwa – a przy okazji zwiększa dostępność pojazdów. Pakiet obejmuje 10 różnych usług zaprojektowanych z myślą o szerokiej palecie zastosowań w oparciu o realia, w jakich pracują samochody dostawcze.

Kompleksowa oferta z zakresu mobilności dla sektora aut użytkowych

Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH – tak brzmi nazwa nowej firmy, stworzonej z myślą o rozwoju i wprowadzaniu na rynek innowacyjnych usług mobilnych adresowanych do nabywców vanów. Jej oferta, dostępna od połowy 2017 roku, będzie stanowić odpowiedź na nieustanny wzrost zapotrzebowania na elastyczne, nowoczesne koncepcje użytkowania pojazdów. Oznacza to, ze w przyszłości wszystkie usługi z tego obszaru będą zintegrowane pod wspólnym szyldem – tak, aby sprostać specyficznym potrzebom klientom i zapewnić im dostęp do wszystkich usług w jednym miejscu. Portfolio tych usług obejmie innowacyjne koncepcje współdzielenia samochodów, wynajmowania ich, leasingu oraz modele zarządzania flotą opracowane dla całej gamy produktów Mercedes-Benz Vans – włącznie z dopasowanymi do wymagań rozwiązaniami z zakresu wyposażenia i przebudowy nadwozi.

Jako niezależna firma z siedzibą w Berlinie, w ramach swojej rynkowej aktywności Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH cieszy się znaczną elastycznością. Jej działalność odbywa się w strukturach Daimler Financial Services AG, dostawcy usług mobilnych koncernu Daimler AG, który – oferując produkty takie jak car2go, moovel oraz Mercedes-Benz Rent – dysponuje znaczącą wiedzą i doświadczeniem w obszarze usług mobilnych i oferuje odpowiednie możliwości synergii.

„W zestawieniu z tradycyjnymi modelami zakupu i finansowania nieustannie wzrasta popyt na elastyczne koncepcje użytkowania pojazdów. Mercedes-Benz Vans Mobility GmbH będzie pierwszym dostawcą skupionym wyłącznie na rozwiązaniach dopasowanych do potrzeb nabywców vanów. Chcemy być numerem 1, jeśli chodzi o innowacyjne usługi mobilne dla tych klientów” – mówi Klaus Entenmann, szef Daimler Financial Services AG.

Trzy bestsellerowe modele z kolejnymi innowacjami

Bazą dla udanej transformacji są oczywiście bestsellerowe samochody Mercedes-Benz Vans – modele Citan, Vito i Sprinter, nieprzerwanie udoskonalane i rozwijane pod kątem wymagań nabywców.

Portfolio Sprintera wzbogaca się o wersję o dopuszczalnej masie całkowitej 5,5 tony. Oznacza to, że gama modelu obejmuje teraz szeroki zakres DMC od 3,0 do 5,5 tony. Tym samym ładowność wariantu Furgon wzrosła o blisko 0,5 tony – i osiąga rekordowy poziom w tej klasie wagowej.

Niebywale wszechstronny Mercedes-Benz Vito imponuje swoimi walorami w klasie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,0 ton. Vito jest pierwszym i jedynym samochodem w segmencie dostępnym z trzema rodzajami napędu – przednim, tylnym i 4×4. Wariant przednionapędowy reprezentuje szczególnie korzystny stosunek jakości do ceny. Teraz oferta modelu wzbogaca się o warianty Mixto i Tourer z przesuwnymi bocznymi oknami, a długi wariant Tourer jest z kolei opcjonalnie dostępny z atrakcyjnym, panoramicznym dachem.

Nowości nie zabrakło także w gamie Citana: po benzynowym modelu Citan 112 również wysokoprężny Citan 111 CDI od 2017 roku będzie na życzenie oferowany z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 6G-DCT. Sześciostopniowa skrzynia łączy niskie zużycie paliwa auta z manualną przekładnią z wygodą „automatu”. Pracę kierowcy ułatwia funkcja pełzania oraz asystent ruszania. I chociaż już teraz Citan prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie, jego design można dodatkowo spersonalizować dzięki nowym pakietom wyposażenia. Ich lista obejmuje pakiet Exterior Off-Road Styling z off-roadową stylizacją nadwozia, dynamicznie nakreślony pakiet Exterior Dynamic zaprojektowany przez firmę Hartmann oraz pakiet wnętrza Colour Interior Design z kolorowymi elementami ozdobnymi.

Wiecej informacji pod tym linkiem.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy