Dziś nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez dobrego samochodu. Bardzo sprecyzowane oczekiwania wobie auta dostawczego ma szczególnie branża budowlana. Wytrzymałe, niezawodne, wygodne i pakowne- to tylko część cech, które musi posiadać auto dostawcze na co dzień pracujące na budowie.
Auto dostawcze dla firm tak naprawdę musi być wielozadaniowe, uniwersalne i przede wszystkim trwałe. Firma, która chce pozyskać nowe rynki zbytu i rozwinąć swoją działalność, bardzo często musi mieć do dyspozycji kilka różnych samochodów dostawczych. Każdy klient poszukuje czegoś innego w ofercie samochodów użytkowych. Dla jednych ważny jest prestiż marki, wygląd zewnętrzny, komfort jazdy i pracy. Inni koncentrują się na walorach użytkowych: przestronności, oszczędnych silnikach, niskich kosztach użytkowania oraz na niezawodności samochodów. Do każdej z branż trzeba właściwie dobrać pojazd, który najlepiej sprawdzi się w warunkach, w jakich będą pracowały. Branża budowlana najczęściej poszukuje samochodów tzw. brygadowych do przewożenia większej ilości osób, a równocześnie z możliwością załadowania znacznej ilości ładunku lub towaru. Idealny samochód dostawczy musi łączyć w sobie kilka cech. Ważną rolę odgrywa rodzaj napędu, ładowność, typ silnika. Właśnie dlatego branża budowlana tak ceni Renault Trafic, którego nowa wersja właśnie pojawiła się na rynku.
Dynamiczna sylwetka i komfort jazdy
Już sam wygląd nowego Trafica robi wrażenie. Przód, dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy, sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, które kontrastuje z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej z samochodami osobowymi. A napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.
Bardzo efektowne jest też wnętrze samochodu, ponieważ kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To wręcz „biuro na kołach”, z wieloma pomysłowymi elementami wyposażenia, które umożliwiają np. zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic ma też mnóstwo pojemnych schowków w kabinie, co bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Fabrycznie zamontowano też kamerę cofania, która jest umiejscowiona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami. To zapewnia dobrą widoczność tego, co znajduje się za pojazdem i umożliwia precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym lub też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link). Dla osób, które w samochodzie spędzają wiele godzin, bardzo ważna jest też wygoda. Dlatego w nowym modelu tego „dostawczaka” siedzenie kierowcy zostało obniżone, a oparcie pochylone tak, by uzyskać jak najwygodniejszą pozycję. Siedzenie ma też możliwość regulacji ustawienia w dwóch płaszczyznach, co pozwala dobrać optymalnie pozycję ciała, zapewniając optymalny komfort.
Przewieźć jak najwięcej
Dla firm branży budowlanej bardzo ważna jest przestrzeń ładunkowa. Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm. Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą. Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, Nowy Trafic jest w stanie sprostać większości potrzeb swoich uzytkowników. Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Aby dodatkowo zwiększyć pojemność użyteczną, w nowym Traficu jest dostępna także wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.
Firmy ogromną uwagę zwracają także na koszty eksploatacji. W nowym Renault Trafic dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalają obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników wcześniejszej wersji tego „dostawczaka”.
Twórcy nowej wersji Trafica zwrócili szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Tutaj dużą rolę odgrywa ESC, który zapewnia stabilność pojazdu i wykrywa poziom obciążenia, aby dostosować do niego działanie i zwiększyć skuteczność korekty toru jazdy. Jest on dostępny w standardzie we wszystkich wersjach nowego Trafica i wzbogaca się o trzy nowe, niezbędne w codziennym użytkowaniu funkcje: Extended Grip (zwiększenie skuteczności napędu), umożliwiające odzyskanie przyczepności na trudnych nawierzchniach, takich jak piasek, błoto lub śnieg; wspomaganie ruszania pod górę, automatycznie utrzymujące ciśnienie w układzie hamulcowym przez 2 sekundy, aby dać kierowcy czas na wciśnięcie pedału przyspieszenia; system zapobiegający myszkowaniu przyczepy, wykrywający i korygujący odchylenia przyczepy od prawidłowego toru jazdy (łącznie z opcją haka holowniczego). Kierujący tymi autami docenią również system, który będzie pomocą przy ruszaniu z miejsca przy dużym pochyleniu. Włącza się automatycznie przy ruszaniu z miejsca na drodze o nachyleniu powyżej 10 proc. Auto pozostaje unieruchomione przez około 2 sekundy, dając kierowcy czas na spokojne ruszenie z miejsca.
Firmy branży budowlanej mają bardzo skonkretyzowane wymagania wobec samochodów, które na co dzień wykorzystują w działalności. Sprzedawcy aut dostawczych podkreślają, że jeśli przedsiębiorcy raz sprawdzą jakiś model i okaże się on „strzałem w dziesiątkę”, to nie zmieniają marki, ale kupują nowsze, lepiej wyposażone modele. Firma AUTO SPEKTRUM doskonale rozpoznaje potrzeby klientów z branży budowlanej, co znajduje odzwierciedlenie w ilości samochodów dostawczych RENAULT, które opuszczają co miesiąc salony grupy, i zajmowanej w związku z tym czołowej pozycji firmy w Polsce wśród autoryzowanych dealerów RENAULT. Zapraszamy na jazdy próbne oraz skorzystanie z promocyjnych pakietów, jakie firma przygotowała dla zainteresowanych zakupem Nowego Trafica.