Reklama

Automoto

Trwałe i skuteczne zabezpieczenie lakieru

Artykuł promocyjny
Dodano: 04.11.2016
29956_glowne
Share
Udostępnij

Na polskich drogach coraz częściej widujemy samochody, które mimo „dojrzałego wieku” wyglądają jakby dopiero wyjechały z fabryki. Patrzymy wówczas zazdrośnie na swoje auto i zastanawiamy się, jak oni to robią. Coraz liczniejsza grupa osób inwestując w zakup samochodu pieniądze – często ogromne – oczekuje, iż będzie on przedmiotem westchnień i uznania innych. Brudne, porysowane czy z wyblakłym lakierem auto na pewno mniej będzie się podobać. Także po kilku latach, gdy pomyślimy o jego odsprzedaży, lakier będzie stanowić pierwszy etap oceny samochodu przez kupującego i wpływać istotnie na jego cenę. Czy warto zatem wydawać pieniądze na zabezpieczenie lakieru oraz czy są sprawdzone produkty i firmy gwarantujące odpowiednio wysoką jakość oferty, zapytaliśmy specjalistów z firmy DetailKing z Rzeszowa.

AMS: Kupuję nowe auto i znajomi pytają mnie, czy zabezpieczam lakier ceramiczną bądź kwarcową powłoką ochronną? Co to jest? Czy jest to potrzebne? A może to tylko taka moda?

Detailking: Są to produkty oparte na SiO2, czyli dwutlenku krzemu, które po aplikacji łączą się z cząsteczkami lakieru, tworząc bardzo odporną i trwałą powłokę na jego powierzchni. Jest to dodatkowa warstwa na tyle gruba (do kilku „mikronów”), że jesteśmy w stanie ją zmierzyć. Zapotrzebowanie na tego typu produkty/usługi bierze się z kilku powodów. Pierwszym z nich jest większa świadomość dbania o własny samochód, czystość oraz nienaganną prezencję. Auto w jakiś sposób wyraża naszą osobowość i może być naszą wizytówką, za którą wszyscy się oglądają. Kolejnym aspektem jest ekologia. Odkąd do obiegu zostały wprowadzone lakiery ekologiczne, które są bardzo podatne na chemię, organiczne zanieczyszczenia, tj. ptasie odchody, soki z drzew, promieniowanie UV, pojawiła się potrzeba wprowadzenia rozwiązania, które wzmocni lakier naszego samochodu na długo.

A co z tradycyjnymi woskami?

Woski, zarówno te naturalne, syntetyczne czy hybrydowe, jak najbardziej chronią lakier choć na pewno znacznie słabiej od twardych i grubych powłok ochronnych. Trzeba się tutaj liczyć z tym, że takie auto należy średnio co 3 miesiące woskować, bo tyle trzyma się dobrej jakości wosk. Poza tym warstwa wosku zmywa się z każdym kolejnym myciem samochodu w przeciwieństwie do powłok ochronnych. Nie każdy więc może sobie na to pozwolić patrząc przez pryzmat czasu i pieniędzy.

Jak wygląda sytuacja z powłokami, jeżeli chodzi o ich trwałość?

Tutaj rozbieżność jest duża, bo od 12 miesięcy, do najmocniejszych gwarantujących nawet 5 lat. Wszystko zależy od producenta i rodzaju.

Co daje nam taka powłoka?

Przede wszystkim odporność na negatywne czynniki zewnętrzne. Lakier po nałożeniu takiej powłoki jest wysoce hydrofobowy oraz powoduje, że o wiele łatwiej zadbać o czystość auta. Oprócz tego zabezpieczona powierzchnia ma maksymalny połysk i gładkość. Dodatkowo zwiększa też odporność na mikrozarysowania.

W takim razie dlaczego w fabrykach nie nakładają takich powłok od razu na nowe auta?

Niech pan wyobrazi sobie wielką fabrykę, w której jest jedna linia montażowa, z której średnio co 60-80 sekund zjeżdża z taśmy samochód, np. w fabryce Toyoty, model Auris co 66 sekund, a Avensis co 75 sekund. Dziennie fabrykę opuszcza około 800 aut. Proces nałożenia powłoki z odpowiednim przygotowaniem trwa od dwóch do czterech dni. Upraszczając, jest to zwyczajnie bardzo nieopłacalne dla koncernów motoryzacyjnych. Dlatego osobom pragnącym długi czas cieszyć się z pięknego lakieru swojego samochodu z pomocą przychodzą studia autodetalingu, takie jak nasze.

Kiedy najlepiej położyć taką powłokę na samochód?

Im szybciej położymy powłokę, tym nasz lakier mniej ucierpi, bez względu na porę roku. Każdy okres jest specyficzny. W lecie borykamy się z silnym promieniowaniem UV, ptasimi odchodami, mocną chemią na myjniach bezdotykowych, dodatkowo są wysokie temperatury. Jesienią – deszcze. Zima to m.in. sól drogowa, śnieg, a na wiosnę wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia np. soki z drzew. Jeżeli zależy nam na ochronie lakieru na lata, każda pora jest dobra.

Czy taką powłokę można nałożyć na kilkuletnie auto?

Oczywiście, należy tylko dobrze przygotować podłoże. Mam tu na myśli korektę lakieru. Przeważnie dla aut kilkuletnich wymagana jest pełna korekta, która przywraca salonowy blask. Efekt widać na dołączonym zdjęciu.

Czym kierować się w wyborze firmy, która położy mi taką powłokę? Dlaczego miałbym wybrać wasze studio?

Najlepiej wybrać studio certyfikowane, które trzyma się wysokich standardów oraz posiada w swojej ofercie najmocniejsze produkty, niedostępne dla firm bez akredytacji danego producenta. Warto też sprawdzić, czy powłoki danej firmy były testowane i czy mają na to jakiś dokument potwierdzający. A dlaczego my? Bo przemawia za nami doświadczenie i jakość. Firma DetailKing na polskim rynku jest od 2008 roku. Stosujemy powłoki, których producentem jest jedna z najlepszych firm na świecie – Gyeon. Przez nich zostaliśmy certyfikowani i posiadamy w swojej ofercie najmocniejsze powłoki, na które udzielana jest pisemna gwarancja. Tylko wybrane firmy mają dostęp do tej technologii. W Rzeszowie jest to DetailKing.

DetailKing

Ul. Podgórska 1, 35-082 Rzeszów

Godziny otwarcia: Pon.-Pt.: 8.00-17.00 | Sobota: 9.00-14.00

Telefon: 693 742 748 | E-mail: kontakt@detailkingrzeszow.pl

www.detailkingrzeszow.pl | FB: Detailking Rzeszów

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy