Artykuły sponsorowane

Powrót legendy – NOWY RENAULT TRAFIC

Artykuł Partnera
Dodano: 10.10.2014
No image
Share
Udostępnij
Dziś nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez dobrego samochodu. Bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec auta dostawczego ma szczególnie branża budowlana. Wytrzymałe, niezawodne, wygodne, pakowne. To tylko część cech, które musi posiadać „dostawczak” na co dzień pracujący na budowie. 
 
Auto dostawcze dla firm tak naprawdę musi być wielozadaniowe, uniwersalne i przede wszystkim trwałe. Firma, która chce pozyskać nowe rynki zbytu i rozwinąć swoją działalność bardzo często musi mieć do dyspozycji kilka różnych samochodów dostawczych. Każdy klient poszukuje czegoś innego w ofercie samochodów użytkowych. Dla jednych ważny jest  prestiż marki, wygląd zewnętrzny, komfort jazdy i pracy. Inni koncentrują się na walorach użytkowych: przestronności, oszczędnych silnikach, niskich kosztach użytkowania oraz na niezawodności samochodów. Do każdej z branż trzeba właściwie dobrać pojazd, który najlepiej sprawdzi się w warunkach, w jakich będą pracowały. Branża budowlana najczęściej poszukuje samochodów tzw. brygadowych do przewożenia większej ilości osób, a równocześnie z możliwością załadowania znacznej ilości ładunku lub towaru. Idealny samochód dostawczy musi łączyć w sobie kilka cech. Ważną rolę odgrywa rodzaj napędu, ładowność, typ silnika. Właśnie dlatego branża budowlana tak ceni Renault Trafic, którego nowa wersja właśnie pojawiła się na rynku. 
 
Dynamiczna sylwetka i komfort jazdy
 
Już sam wygląd nowego Trafica robi wrażenie. Przód,  dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy, sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, które kontrastuje z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co kojarzy się raczej z samochodami osobowymi. A napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.
 
 
Bardzo efektowne jest też wnętrze samochodu, ponieważ kabinę zaprojektowano tak, aby mogła pełnić rolę drugiego biura. To wręcz „biuro na kołach”, z wieloma pomysłowymi elementami wyposażenia, które umożliwiają np. zamocowanie w zasięgu ręki telefonu komórkowego, tabletu i laptopa użytkownika. Nowe Renault Trafic ma też mnóstwo pojemnych schowków w kabinie, co bardzo ułatwia życie wszystkim, dla których samochód jest miejscem pracy. Fabrycznie zamontowano też kamerę cofania, która jest umiejscowiona w pobliżu trzeciego światła stopu nad tylnymi drzwiami. To zapewnia dobrą widoczność tego, co znajduje się za pojazdem i umożliwia precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym lub też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link). Dla osób, które w samochodzie spędzają wiele godzin  bardzo ważna jest też wygoda. Dlatego też w nowym modelu tego dostawczaka siedzenie kierowcy zostało obniżone, a oparcie pochylone tak, by uzyskać jak najwygodniejszą pozycję. Siedzenie ma też możliwośc regulacji ustawienia w dwóch płaszczyznach, co pozwala dobrać optymalnie pozycję ciała, zapewniając optymalny komfort. 
 
 
Przewieźć jak najwięcej
 
Dla firm branży budowlanej bardzo ważna jest przestrzeń ładunkowa. Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie, umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom. Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm. Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć. Pomysłowy mechanizm siedzenia pasażera umożliwia odsłonięcie przestrzeni pod kanapą. Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób Nowy Trafic jest w stanie sprostać większości potrzeb swoich uzytkowników. Nowe Renault Trafic jest dostępne w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Aby dodatkowo zwiększyć pojemność użyteczną w nowym Traficu jest dostępna także wewnętrzna półka podsufitowa o ładowności użytecznej 13 kg. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.
 
 
Firmy ogromną uwagę zwracają także na koszty eksploatacji. W nowym Renault Trafic dwa silniki z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalają obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr/100 km, w porównaniu do gamy silników wcześniejszej wersji tego dostawczaka. 
Twórcy nowej wersji Trafica zwrócili szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Tutaj dużą rolę odgrywa ESC, który zapewnia stabilność pojazdu i wykrywa poziom obciążenia, aby dostosować do niego działanie i zwiększyć skuteczność korekty toru jazdy. Jest on dostępny w standardzie we wszystkich wersjach nowego Trafica i wzbogaca się o trzy nowe, niezbędne w codziennym użytkowaniu funkcje: Extended Grip (zwiększenie skuteczności napędu), umożliwiająca odzyskanie przyczepności na trudnych nawierzchniach, takich jak piasek, błoto lub śnieg; wspomaganie ruszania pod górę, automatycznie utrzymujące ciśnienie w układzie hamulcowym przez 2 sekundy, aby dać kierowcy czas na wciśnięcie pedału przyspieszenia; system zapobiegający myszkowaniu przyczepy, wykrywający i korygujący odchylenia przyczepy od prawidłowego toru jazdy (łącznie z opcją haka holowniczego). Kierujący tymi autami docenią również system, który będzie pomocą przy ruszaniu z miejsca przy dużym pochyleniu. Włącza się automatycznie przy ruszaniu z miejsca na drodze o nachyleniu powyżej 10 proc. Auto pozostaje unieruchomione przez około 2 sekundy, dając kierowcy czas na spokojne ruszenie z miejsca.
 
Firmy branży budowlanej mają bardzo skonkretyzowane wymagania wobec samochodów, które na co dzień wykorzystują w działalności. Sprzedawcy aut dostawczych podkreślają, że jeśli przedsiębiorcy raz sprawdzą jakiś model i okaże się „strzałem w dziesiątkę”, to nie zmieniają marki, ale kupują nowsze, lepiej wyposażone modele. Firma AUTO SPEKTRUM doskonale rozpoznaje potrzeby klientów z branży budowlanej co znajduje odzwierciedlenie w ilości samochodów dostawczych RENAULT które opuszczają co miesiąc salony grupy i zajmowanej w związku z tym czołowej pozycji firmy w Polsce wśród autoryzowanych dealerów RENAULT. Zapraszamy na jazdy próbne oraz skorzystanie z promocyjnych pakietów, jakie firma przygotowała dla zainteresowanych zakupem Nowego Trafica.
 
 
Grupa Auto Spektrum
Koncesja Rzeszów – ul. Armii Krajowej 82, 35-307 Rzeszów tel. (48-17) 859 15 00; fax 859 15 00
Koncesja Krosno – ul. Krakowska 199, 38-400 Krosno tel. (48-13) 420 11 77; fax 420 12 93
Koncesja Tarnów – Ładna 82b, 33-156 Skrzyszów tel. (48-14) 628 45 45; fax 628 46 48
Koncesja Nowy Sącz – ul. I Brygady 2, 33-300 Nowy Sącz, tel.(48-18) 447 70 00; fax 447 70 07
Koncesja Wieliczka – ul. Niepołomska 26d, 32-020 Wieliczka, tel.(48-12) 288 30 00; fax 278 50 51
Koncesja Kraków – al. Powstańców Śląskich 24, 30-570 Kraków, tel.(48-12) 423 51 00; fax 423 61 01
 
Koncesje współpracujące:
Koncesja MADOR GADOCHA Sp. z o.o.
Koncesja Bielsko Biała – ul. Bielska 551, 43-384 Jaworze,  tel. (48-33) 817 33 30
Filia Cieszyn – ul. Katowicka 185, 43-400 Cieszyn tel. (48-33) 851 52 37 
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy