Artykuły sponsorowane

NTB – Nowoczesny styropian

Z Maciejem Twardzikiem, prezesem NTB SP. Z O.O., rozmawia Anna Olech
Dodano: 30.07.2014
No image
Share
Udostępnij
NTB to firma doskonale znana w branży budowlanej.
 
To miłe, że efekt naszej pracy jest widoczny. Faktycznie firma NTB istnieje od 1993 roku i miała w swojej historii kilka etapów rozwoju. Początkowo było trzech współwłaścicieli, ostatecznie pozostałem tylko ja. Zaczynaliśmy jako firma handlowa, później rozpoczęliśmy produkcję płyt styropianowych oklejanych papą, a następnie rozszerzyliśmy działalność o produkcję styropianu. Głównym celem było stworzenie różnorodnej oferty, dostosowanej do oczekiwań naszych klientów, czyli firm wykonawczych. Szczególnie zależało nam na zagwarantowaniu wysokiej jakości naszych towarów i wyrobów. 
 
 
Co spowodowało, że NTB zajęło się produkcją styropianu?
 
W tych czasach, gdy zrodził się pomysł założenia firmy, budownictwo było bardzo atrakcyjnym biznesem, który dawał ogromne możliwości. Budynki nie były zabezpieczone przed wodą i temperaturą, więc bardzo szybko wyspecjalizowaliśmy naszą firmę w zakresie nowoczesnych technologii budowlanych związanych z termo- i hydroizolacją. 
 
W tym momencie styropian jest głównym produktem marki NTB?
 
Oferta handlowa firmy NTB skupia się wokół styropianu, ale jest bardzo szeroka: od tradycyjnych płyt styropianowych, poprzez styropian laminowany, po wycinane komputerowo kształtki i gzymsy. Styropian ma obecnie bardzo różnorodne zastosowanie. Naszym najbardziej zaawansowanym produktem jest PREFA SYSTEM TWARDZIK. Jest to system lekkiej zabudowy do zastosowania wewnątrz i na zewnątrz budynków, trudny do zastąpienia w realizacjach bardzo wymagających. Najbardziej specjalistyczne zastosowanie PREFA SYSTEMU to obiekty Spa, które stanowią obecnie wręcz obowiązkowy element wyposażenia hoteli, pensjonatów i obiektów konferencyjnych. PREFA SYSTEM spełnia wysokie wymagania, doskonale sprawdzając się w przypadku występowania dużej zmienności temperatur oraz wysokiej wilgotności powietrza. 
Ciągle pracujemy nad rozszerzeniem zastosowania styropianu i poszerzamy gamę produktów, ponieważ rynek tego oczekuje. Dotychczas w świadomości klientów styropian funkcjonował jako biały, a obecnie mamy w ofercie styropian niebieski, szary, czarny. Rodzajów jest bardzo dużo. Branża bardzo szybko się rozwija; poszukiwane są coraz bardziej specjalistyczne produkty.
 
Ale kolorystyka styropianu to nie kwestia estetyczna?
 
Nie, absolutnie. Jest to związane z potrzebą zróżnicowania produktu i stworzenia styropianu o różnych parametrach izolacyjnych. NTB kupuje surowiec, który ma pewne szczególne cechy. Przykładowo, w procesie tworzenia surowca, z którego następnie powstanie styropian czarny lub szary, dodawany jest grafit. Dzięki niemu finalny produkt ma lepsze parametry izolacyjne. To szczególnie ważne w przypadku norm stawianych budynkom starającym się o audyty energetyczne. Również częstym problemem jest ograniczenie grubości izolacji przez wymiar ościeżnicy przy oknach, czy okapów na dachach. Jeżeli uda się uzyskać właściwą izolację przez zastosowanie styropianu o mniejszej grubości, jest to rozwiązanie optymalne. Na to pozwala styropian czarny lub szary, dzięki którym zamiast 20 cm możemy zastosować np. 15 cm – efekt izolacji jest ten sam.
 
Czy rynek jest bardziej wymagający niż przed laty?
 
Tak, istnieje przede wszystkim problem mnogości rodzajów styropianu. Dawniej było trzy rodzaje: jeden wkładany w ścianę, drugi na elewację, a trzeci pod obciążenia, np. na dachy, tarasy, parkingi… Dziś jest ich znacznie więcej, a wybór może być problemem dla wykonawców i inwestorów. Głównym partnerem NTB od dawna, jest firma Greinplast. Nasz produkt jest styropianem systemowym dociepleń Greinplastu. Mamy podobne idee, a jakość jest naszym celem nadrzędnym. Podobnie na tę kwestię zapatrują się odbiorcy naszych produktów oraz wykonawcy, którzy pracują na tych materiałach. 
Ich opinia jest dla nas najważniejsza, ponieważ mają oni bezpośredni kontakt z inwestorami, dzięki czemu znają ich potrzeby i oczekiwania. Tylko dzięki bliskiej i stałej współpracy możemy dostosowywać nasze wyroby do oczekiwań klientów.
 
                
 
 
 
GREINPLAST Sp.z o.o.
Krasne 512 b, 36-007 Krasne

Dział Sprzedaży
tel.: (0 17) 77 13 551-555
fax: (0 17) 77 13 550
e-mail: krasne@greinplast.pl
 
Sekretariat
tel.: (0 17) 77 13 500, 501
fax: (0 17) 77 13 590
e-mail: sekretariat@greinplast.pl
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy