Artykuły sponsorowane

Nowa Mazda 3 już w sprzedaży w D&R Czach sp. z o.o.

Artykuł Partnera
Dodano: 10.12.2013
No image
Share
Udostępnij
Mazda ponownie zdefiniowała swój wielokrotnie nagradzany, sportowy samochód kompaktowy.  Połączono to z najlepszymi technologiami i umiejętnościami projektowymi Mazdy, by stworzyć auto, które szybko nawiąże kontakt z użytkownikiem, a następnie będzie konsekwentnie przekraczało wszelkie jego oczekiwania.
 
Gdybyśmy mieli znaleźć jedno słowo na określenie globalnego wprowadzenia nowego modelu Mazda3, tym słowem byłaby komunikacja. Nowa Mazda3 została zaprojektowana jako samochód intuicyjny, stylowy i pełen pasji. 
 
Nowa Mazda3 charakteryzuje się jednym z najniższych wyników co do zużycia paliwa i emisji CO2 w segmencie C. Sportowy i zapewniający świetną zabawę, a mimo to oszczędny – to jest odpowiedzialny Zoom-Zoom – ambitne podejście Mazdy do samochodów przyjaznych dla środowiska, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy, bezpieczeństwa czy niezawodności. Zapewnia to układ i-stop (najszybszy na świecie układ start-stop), oraz i-ELOOP, najnowocześniejszy układ odzyskiwania energii hamowania Mazdy.
 
Najnowsza wersja najpopularniejszego modelu Mazdy może pochwalić się pięcioma gwiazdkami Euro NCAP we wszystkich czterech kategoriach(kategoria ochrony dorosłych pasażerów i ochrony dzieci, w kategorii ochrony pieszych i systemów wspomagania bezpieczeństwa).

W nowej Maździe3 nie zabrakło wielu interesujących systemów dzięki którym podróż staje się komfortowa i bezpieczna zarówno dla kierowcy jak i pasażera:
  • ostrzeżenie o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)- mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko,
  • Inteligentne wspomaganie hamowania(SBS)- zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję,
  • System wspomagania hamowania(SCBS)- to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej,
  • Adaptacyjny układ utrzymania stałej prędkości- aktywny tempomat (MRCC) zmniejsza moc silnika i używa hamulców, aby utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h,
  • System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”,
  • System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa,
  • Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h,
  • Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS) włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h,
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania(HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców,
  • Reflektory z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów(AFS) Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu(HLA)steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę,
  • Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).
Nowe, sztywne, ale lekkie nadwozie SKYACTIV jest bezpieczniejsze z każdej strony dzięki materiałom o większej wytrzymałości. Większa przednia strefa zgniotu pomaga pochłonąć energię kolizji i skierować ją z daleka od kabiny, wieloma drogami rozprowadzenia sił. Wzmocnione profile progów pomagają zapobiegać wnikaniu przednich kół kabiny przy niecentralnym zderzeniu czołowym.
 
 
Mocna, ciągła struktura zmniejsza odkształcenia przedziału pasażerskiego i zagrożenie obrażeniami przy bocznym zderzeniu, sterując rozpraszaniem energii uderzenia.
 
Zespoły napędowe SKYACTIV dostępne w nowej Maździe3 obejmują lekkiego diesla SKYACTIV-D i silniki benzynowe SKYACTIV-G oraz innowacyjne automatyczne i ręcznie sterowane skrzynie biegów. Dostępne są także i-stop, najszybszy na świecie układ start-stop, jako wyposażenie seryjne, i unikalny układ Mazdy odzyskiwania energii hamowania i-ELOOP. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G wyróżniają: stopień sprężenia 14:1 (najwyższy na świecie w samochodzie seryjnie produkowanym), układ wylotowy 4-2-1 (przyczyniający się do zmniejszenia zużycia paliwa), wielootworkowe wtryskiwacze poprawiające rozpylenie paliwa, specjalne wgłębienia w tłoku, podwójne, sekwencyjne sterowanie fazami rozrządu i inne rozwiązania eliminujące trudności związane z wysokim stopniem sprężania.
 
 
Nowa Mazda3 oferuje niezwykłe połączenie zaawansowanej informacji, rozrywki i łączności, z bezpieczeństwem i wygodą jako priorytetami. Dwie strefy pracy-jedna dla bezpiecznej jazdy i druga dla rozrywki – odzwierciedlają wspomniany podział kabiny; w obu przypadkach użyto przyjaznych dla użytkownika, ale przede wszystkim bezpiecznych interfejsów:
  • Przyrządy związane z prowadzeniem są rozmieszczone tak, by wspomagać szybkie i prawidłowe decyzje kierowcy
  • Wyświetlacz head-up przekazuje 3 najważniejsze informacje w czasie rzeczywistym w polu widzenia bezpośrednio przed kierowcą; inne dane są pokazywane w całkowicie przeprojektowanym zestawie przyrządów
  • Informacje związane z układami łączności i rozrywką są podawane na 7-calowym ekranie dotykowym WVGA umieszczonym nad centralną konsolą,
  • Przeprojektowane pokrętło sterujące na konsoli centralnej umożliwia obsługę funkcji informacyjno-rozrywkowych bez odrywania wzroku od drogi
  • Niektóre funkcje są obsługiwane także poleceniami głosowymi

 
Mazda wprowadziła również swój zupełnie nowy system komunikacji w nowej Maździe3:
  • Działa wraz z smartfonem, w oparciu o istniejącą technologię Bluetooth, pocztę elektroniczną, SMS i nawigację,
  • Bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM: usługi w chmurze z ponad 30 tys. Stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,
  • Zawiera własne aplikacje samochodowe Mazdy wspierające kierowców np. informacje Eco, przypomnienia o terminach przeglądów, ostrzeżenia,
  • Nagłośnienie klasy premium Bose Centerpoint 2,
  • Funkcje przekazywania i odczytu SMS, MMS i poczty elektronicznej,
  • Nowy układ nawigacyjny zapewnia dokładniejsze obliczenie drogi, poszerzenie możliwości wyszukiwania celów, 3 lata bezpłatnych aktualizacji map oraz wsparcie informacjami słownymi w 18 językach i tekstowymi w 26 językach.
 
Aby poznać najnowocześniejsze technologie nowej Mazdy3 umów się na jazdę próbną w Autoryzowanym Salonie Sprzedaży Danuta i Ryszard Czach – ul. Krakowska 32b, 35-111 Rzeszów tel. 17 860 12 20  lub skontaktuj się z Naszymi Doradcami handlowymi: Dorota Cieśla-600 278 891, Kinga Szymczak-600-025-516, Sławomir Głowa-668-258-185.
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy