Polacy z roku na rok stają się coraz bardziej mobilni. Wraz ze wzrostem zarobków i łatwiejszym podróżowaniem wiele osób wyjeżdża do różnych zakątków kraju i świata. Jakie oczekiwania przybywają do obiektów hotelowych wraz z gośćmi?
Trend numer 1: spersonalizowane doświadczenia w ramach Smart Room
Spersonalizowane doświadczenia i zindywidualizowane podejście do możliwości korzystania z różnych wygód – to jeden z najsilniejszych obserwowanych aktualnie trendów w branży hotelarskiej. Za tymi oczekiwaniami gości, których coraz większy odsetek stanowią osoby od dziecka korzystające z internetu, idą w parze rozwiązania Smart Room. Sterowanie światłem i temperaturą w pokoju za pośrednictwem smartfona staje się rozwiązaniem coraz powszechniejszym. Mobilne możliwości dokonania rezerwacji, płatności, a także zameldowania są świetnie odbierane przez gości hotelowych. Bezpieczeństwo gości wraz z ich rzeczami jest bardzo ważne, dlatego też dużą popularnością cieszą się nowoczesne zamki hotelowe. W XXI wieku najważniejsze jest to, aby dostarczać gościom spersonalizowanych doświadczeń, w ramach których otrzymują oni produkty najlepiej odpowiadające ich potrzebom.
Trend numer 2: większy nacisk na zachowania proekologiczne
Choć samościelące się łóżka i samoczyszczące łazienki to na razie pieśń przyszłości, rok 2020 przyniesie parę zmian, do których będą musieli przystosować się zarówno hotelarze, jak i goście. Na proekologiczne zachowania na pewno wpływają coraz większe problemy ze znalezieniem pracowników, wyższe koszty zatrudnienia, ale też zmiany w zakresie preferencji gości. Ekologiczne tendencje będzie też widać w wystroju, coraz częściej opartym na drewnie w naturalnej kolorystyce, wertykalnych ogrodach, zielonych ścianach z mchem i bujną roślinnością przy recepcji i w przyhotelowej restauracji.
Trend numer 3: nastawienie na lokalną tradycję i koloryt
Nikt już nie śmie wątpić, że globalizacja wpływa na ludzi i miejsca na całym świecie. Dziś globalne marki, zwłaszcza wielkie sieci hotelowe, z przestarzałym wystrojem i ogromną liczbą pokoi, tracą na popularności na rzecz mniejszych i bardziej kameralnych hoteli butikowych. Powoli jednolitość bywa odbierana nie jako atut, lecz wada. Coraz więcej hoteli włącza do swojego wystroju i menu lokalne akcenty oraz regionalne smaki, co jest bardzo pozytywnie odbierane przez gości. Istnieją więc dobre powody biznesowe, aby odpowiadać na gusta i preferencje gości.
Trend numer 4: spersonalizowane treści
Wraz z rozwojem internetu i streamingowych platform cyfrowych zmieniają się również oczekiwania gości co do dostępności tego typu usług. Niczym dziwnym nie jest swobodny dostęp do internetu, przekazywany jako hasło do wi-fi w pokoju przez obsługę, ale także możliwość skorzystania z platform streamingowych, takich jak Netflix, HB) GO czy CDA Premium. Wystarczy nowoczesny telewizor z opcją SMART TV, żeby zapewnić gościom wieczór z ukochanymi