Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

ANUI. Unikatowa biżuteria sutasz z Rzeszowa

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 10-04-2022

Edyta Gąsior. Fot. Tadeusz Poźniak

Edyta Gąsior. Fot. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
Fot. Archiwum ANUI
Fot. Archiwum ANUI
Fot. Archiwum ANUI
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Sznurek, kryształki Svarowskiego, kamienie naturalne, bursztyn, kawałki chust góralskich, koronki, frędzle i chwosty - z takich materiałów powstaje w rzeszowskiej pracowni biżuteria ANUI. Projektantka Edyta Gąsior od 10 lat tworzy ją techniką sutasz. Kolczyki, naszyjniki i bransoletki ANUI cieszą się zainteresowaniem klientek w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Kanadzie. Trafiają też w gusta mieszkanek krajów arabskich.  W Polsce chętnie noszą ją celebrytki, piosenkarki i prezenterki. 
 
Edyta Gąsior zaczęła tworzyć biżuterię sutasz w 2011 roku w zapleczu domowym. Rok później założyła blog pod marką AdityaDesign. Jej budżet opiewał na… 11 zł. Pierwszą parę kolczyków sprzedała za kilkadziesiąt złotych, a każdy kolejny zysk inwestowała w materiały na biżuterię. Z czasem klientek pojawiało się coraz więcej, głównie z polecenia lub social mediów. 
Reklama
 
- Pod koniec 2013 roku w Nowym Targu poznałam Anetę Knap, projektantkę mody folkowej. Miesiąc później moja biżuteria trafiła na wybieg z jej kolekcją ubrań i na finał wyborów Miss Polski - mówi Edyta Gąsior. - Tak się zaczęła przygoda z pokazami mody, a ja zdecydowałam, że chcę produkować więcej, na większą skalę i za granicę.  Przyjaźń z Anetą trwa do dziś, a moja biżuteria towarzyszy jej na wybiegach, pokazach i w telewizji. Aneta i jej kolekcje są niejednokrotnie dla mnie inspiracją to tworzenia nowych wzorów i nowej kolorystyki.

Praca w korporacji, potem projektowanie wnętrz
 
Edyta Gąsior zawsze marzyła, by zostać architektem, jednak los pokierował ją na studia z rachunkowości, a potem do pracy w korporacji. Mając prawie 30 lat, w ciągu jednego dnia zdecydowała się na podyplomowe studia na kierunku Projektant Wnętrz i Mebli w Krakowskich Szkołach Artystycznych.
 
Podczas przygotowywania jednego z zadań na zajęcia trafiła w Internecie na zdjęcie biżuterii sutasz projektantki z Izraela. - Zadanie oddałam, przedmiot zaliczyłam, a obraz kolorowej, niesamowicie skomplikowanej i oryginalnej biżuterii pozostał w mojej głowie – wspomina.
 
Zajęła się projektowaniem wnętrz, ale nadal czuła niedosyt twórczy. Brakowało jej miejsca i przestrzeni na tworzenie własnych pomysłów i projektów. Wróciła do poszukiwania informacji na temat techniki sutasz przy tworzeniu biżuterii, która wówczas była jeszcze bardzo mało znana.
Reklama
 
 - Znalazłam tutoriale po francusku, zakupiłam pierwsze materiały i zaczęłam się uczyć. Szybko wypracowałam swoje własne metody i techniki. Wyzwaniem był dostęp do sznurków i innych materiałów. Zaczęłam w ramach hobby tworzyć biżuterię, a później na zamówienie. Pewnego dnia poczułam, że już nie jestem projektantem wnętrz, lecz biżuterii i tak tworzę „co mi w duszy gra” z pasją i radością do dziś – mówi.
 
ANUI powstało w Rzeszowie

W życiu projektantki i w firmie zaszły spore zmiany. Wyprowadziła się z Krakowa, gdzie mieszkała i pracowała przez klika lat, i wróciła z 8-letnią wówczas córką do rodzinnego Mielca. Mieszkały tam przez cztery lata, po czym zamieszkały w Rzeszowie.
 
 – Tu zdecydowałam się też na zmianę nazwy marki. Z AdityaDesign powstała ANUI – mówi Edyta Gąsior.
 
Projektantka przyznaje, że było to dość ryzykowne posunięcie, ponieważ biżuteria rozpoznawana była pod nazwą AdityaDesign. Jednak klientki miały trudności z zapamiętaniem, wymówieniem czy zapisaniem nazwy marki, a tym samym adresu sklepu, nie mówiąc o poleceniu jej innym. - Stwierdzenie "aroha nui", co w języku maori co oznacza much love, made with love idealnie pasowało do tego co robię. Chciałam, aby nazwa było prosta, a jednocześnie dla mnie miała głębsze znaczenie. I tak powstało ANUI - made with love.
 
Sutasz daje niezwykły efekt, ale wymaga precyzji
Reklama
 
Sutasz wymaga precyzji i cierpliwości dlatego, że biżuterię tworzy się zszywając ze sobą poszczególne elementy. Bazę stanowi wiskozowy, pleciony sznurek sutasz w różnych odcieniach. 
 
- Łączy się go z kryształami, kamieniami, koralikami, frędzlami i wszystkim, co nam przyjdzie do głowy i uda się przyszyć. Sznurek należy odpowiednio ułożyć, wyprasować i zszywać bardzo delikatnie ultracienką żyłką i igłą do koralików – tłumaczy projektantka.
 
Sznurek łatwo ulega zaciągnięciu i potrafi się zniekształcić podczas szycia, stąd wymagana cierpliwość i dokładność. Ta technika pozwala swobodnie łączyć ją z innymi, co z kolei daje niemal nieograniczone możliwości. - Cechą charakterystyczną tej biżuterii jest jej mała waga. Sznurki sutasz stanowiące bazę są bardzo lekkie w porównaniu do biżuterii tworzonej na bazie metalowej lub srebrnej. Nawet bardzo duże kolczyki ważą tyle co puch na uchu, co niezmiennie zaskakuje i cieszy moje klientki. To jest ogromna przewaga tej techniki nad innymi – dodaje.
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
Biżuteria ANUI to w większości strojne, efektowne projekty w stylu boho, folk, glamour i orientu, o zróżnicowanej kolorystyce, przykuwające uwagę misternym wykonaniem oraz dbałością o detale. Wśród wzorów i kolekcji znajduje się również biżuteria skromniejsza, mniejsza, stonowana i biznesowa, a także minimalistyczne bransoletki szczęścia.
Reklama
 
 - Moja biżuteria jest skierowana do kobiet, które cenią sobie indywidualność, piękno drobnych rzeczy, dbałość o szczegóły i produkty stworzone z pasją i miłością, a nie maszynowo. Biżuteria ANUI ma podkreślić piękno kobiety, odbijać błysk jej oczu i radość jej uśmiechu. Ma podkreślać świadomość bycia kobietą silną i pewną siebie – wyjaśnia Edyta Gąsior.

Projekty ANUI noszą klientki na całym świecie
 
ANUI trafia do klientek poprzez sprzedaż internetową, do USA, Niemiec, Kanady, Wielkiej Brytanii, Włoch. W Polsce od dziewięciu lat ambasadorką marki jest projektantka mody folk Aneta Larysa Knap. Biżuterię ANUI nosiły też celebrytki, prezenterki i piosenkarki, m.in.: Macademian Girl, Cleo, Marysia Sadowska, kilka finalistek Miss Polski i Miss Nastolatek, Ida Nowakowska, Anna Głogowska, Małgorzata Tomaszewska i Joanna Kurska. 
 
- Nasza biżuteria cieszy się zainteresowaniem na całym świecie. Ostatnio promowaliśmy ją w krajach arabskich, gdzie kobiety nadal wolą kupować biżuterię bezpośrednio w sklepach stacjonarnych i na targach biżuteryjnych. Jak się okazało, sutasz jest im zupełnie obcy i zaskakujący.  Oryginalne i kolorowe wzory ANUI mocno wybijają się na tle wyłącznie złotej biżuterii, natomiast lekkość naszej wzorów robi niezmiennie wrażenie na klientkach - przyznaje projektantka.
 
Od niedawna ANUI funkcjonuje w nowo otwartej pracowni w Rzeszowie. Założycielka marki przygotowuje się na targi biżuteryjne w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji, aby tam szukać firm i butików do współpracy. Chce działać odpowiedzialnie społecznie, dlatego część przychodów ze sprzedaży biżuterii będzie przeznaczać na wsparcie i pomoc Ukrainie. 
Reklama
 
- Każda  klientka, niezależnie z którego kraju będzie, jeśli nie ma świadomości wojny, otrzyma ulotkę z informacją o tym, że jej zakup jest jednocześnie cegiełką pomocy. Będziemy się rozwijać, tworzyć i projektować z pasją i dzielić się z miłością. Aby pomagać musimy być silni i stabilni i tego wszystkim nam życzę – mówi Edyta Gąsior.
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.