Reklama

Lifestyle

Lotnisko w Jasionce świętuje milionowego pasażera

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 29.12.2023
Fot. Robert Neumann/Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
Udostępnij

W czwartkowe przedpołudnie Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka odprawił milionowego pasażera w 2023 roku. Historycznym podróżnym została Iwona Kurpiewska z Horyńca-Zdroju, która z mężem Robertem i synkiem Leonem przyleciała rejsem Rayanaira z Manchesteru. Atrakcją dnia był też recital Justyny Steczkowskiej.

– To wydarzenie bez precedensu dla naszego lotniska, ale też jeden z głównych celów zarządu, na który ciężko pracowaliśmy. Rozbudowaliśmy siatkę połączeń o oczekiwane kierunki, jak Rzym czy Mediolan, odbudowaliśmy ruch po pandemii połączeniami do Monachium oraz Nowego Jorku i wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom naszych pasażerów, którzy chcą latać na wakacje z naszego lotniska. Konsekwentnie rozwijaliśmy segment czarterowy, który w kilka lat urósł od 60 tys. do 230 tys. osób rocznie. Dzięki temu wchodzimy do ekstraklasy lotnisk regionalnych i będziemy już inaczej postrzegani przez naszych partnerów biznesowych. Na ten sukces złożyła się dobra, zespołowa praca. Potrafimy sprawnie połączyć realizację dużych operacji cargo z rozwojem w segmencie pasażerskim – stwierdził Adam Hamryszczak, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.

– Jest to dzisiaj najważniejszy port w Europie Środkowo-Wschodniej, jedno z najbardziej znaczących lotnisk w Europie – dodał Władysław Ortyl, marszałek województwa.

To był też niezwykły dzień dla Iwony Kurpiewskiej, milionowej pasażerki, która miała wyjątkowo dużo powodów do radości. Kobieta otrzymała „górę” prezentów: zestaw walizek, pobyt w saloniku VIP od lotniska w Jasionce, zestawy upominków od firm Baltona i Lagardere, voucher od biura podróży Coral Travel na wczasy z Jasionki oraz romantyczny weekend w Bieszczadach w hotelu Skalny SPA.

Milion pasażerów w roku 2023 na lotnisku w Jasionce

– Zrobiło mi się gorąco, ale pomyślałam, że „cuda się zdarzają”. Jestem oczarowana, niezwykle mile zaskoczona, a latam z Jasionki od kilkunastu lat i super jest widzieć progres lotniska. Patrząc nie tylko na sam terminal i otoczenie, ale także na obsługę – opowiadała Iwona Kurpiewska, którą przedstawiciele lotniska „wyliczyli” jako milionowego pasażera w tym roku.

Dotychczas najlepszy dla Jasionki był rok 2019, gdy zostało odprawionych 772 tys. osób. Teraz wynik ten został pobity prawie o 30 procent.

W szczycie sezonu letniego kończącego się roku, lotnisko oferowało rekordową liczbę połączeń i można było skorzystać z oferty 24 kierunków do 13 krajów. Były w tym nowości, jak Rzym (od Wizz Air), Mediolan (LOT) czy czartery do Podgoricy, Kefalonii i Marsa Alam. Najwięcej pasażerów przewiozły w 2023 roku Ryanair, PLL LOT oraz przewoźnicy czarterowi. Najbardziej obleganymi kierunkami były: Warszawa, Londyn i Antalyia.