W oczach konsumentów znak promocyjny Agro Polska to dodatkowe uwierzytelnienie naszych działań, tym cenniejszy, że przyznany przez niezależnych ekspertów od lat związanych z sektorem spożywczym – mówi Krzysztof Dobrowolski, wiceprezes firmy Dobrowolscy, jednego z najbardziej cenionych producentów wędlin, która z Wadowic Górnych na Podkarpaciu wysyła swoje produkty do sklepów w całej Polsce i za granicę.
Jakość produktów spod szyldu Dobrowolscy corocznie potwierdzają nagrody przyznawane zarówno firmie jak i jej wyrobom. W tym całkiem pokaźnym gronie znajdą się wyróżnienia: Certyfikat Solidna Firma, Fair Play, Podkarpacka Nagroda Gospodarcza, Najlepszy produkt, Doceń polskie czy Perła Rynku. Są one potwierdzeniem rzetelności i wiarygodności firmy i jej produktów. O wielu lat firma szczyci się również godło Agro Polska. – Jesteśmy dumni z każdej nagrody, którą otrzymujemy – mówi Krzysztof Dobrowolski. – To dla nas ogromna nobilitacja i impuls do dalszego rozwoju. Czas nie stoi w miejscu: zmienia się zarówno sama branża, jak i podejście nabywców. Cieszymy się, że także poprzez godło programu Agro Polska możemy komunikować wyznawane przez nas wartości i podkreślać pochodzenie naszych wyrobów. W oczach konsumentów znak promocyjny Agro Polska to dodatkowe uwierzytelnienie naszych działań, tym cenniejszy, że przyznany przez niezależnych ekspertów od lat związanych z sektorem spożywczym.
Informacje o zdobytych nagrodach umieszczane są przede wszystkim na etykietach produktów, a dzięki temu klient już podczas zakupów wie, że sięga po produkt naprawdę wartościowy. Zdaniem firmy Dobrowolscy promowanie wartości polskich produktów, tych sprawdzonych oraz posiadających certyfikaty, ma ogromne znaczenie. – Niewątpliwie należy zaszczepić, zwłaszcza kolejnym pokoleniom, bogactwo rodzimych, regionalnych produktów licząc na to, że to co tradycyjne przetrwa. Polska słynie z bogatej tradycji wędliniarskiej, którą ogromnie szanujemy – podkreślają właściciele. – Firma Dobrowolscy to 100 proc. polskiego kapitału. Bardzo ważną kwestią jest dla nas komunikacja o korzeniach pochodzenia i jakości produktów tradycyjnych, bo „polskie” oznacza najlepsze. To konsument jest najważniejszy i to właśnie zaspokojenie jego potrzeb to nasz nadrzędny cel. Polacy coraz częściej doceniają to zaangażowanie, dlatego między innymi godło Agro Polska to dla nich gwarancja wyrobów sprawdzonych, o doskonałym smaku i wysokiej jakości. Nasze produkty idealnie wpisują się w ideę tego typu programów, jaką jest propagowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości. To właśnie dzięki łączeniu tradycji ze zmieniającymi się gustami konsumentów, nasza firma osiąga sukcesy.
Logo Agro Polska znajduje się na tak lubianych produktach marki Bracia Dobrowolscy, jak: Krakowska sucha z Wadowic, Wiejska z Wadowic, czy Szynkowa tradycyjna z Wadowic.
Ogólnopolski Program Promocji Polskich Produktów „Agro Polska” od ponad 25 lat wspomaga polskie firmy branży rolno-spożywczej w sprzedaży produktów. Umacnia ich pozycję rynkową i kształtuje pozytywny wizerunek. Znak jest też elementem szerszej strategii budowania konsumenckiego patriotyzmu. Wyroby z godłem Agro Polska to synonim zdrowia, dobrego smaku i sprawdzonych surowców. Łatwo je rozpoznać, bo w godle wykorzystano motyw biało-czerwonej flagi. Klienci chętniej sięgają po produkty oznaczone polskim znakiem jakości. Do tej pory w programie wzięło udział kilkaset przedsiębiorstw, którzy do oznaczenia godłem Agro Polska zgłosili ponad tysiąc wyrobów.
Kto otrzymuje prawo posługiwania się godłem? Polskie firmy branży rolno-spożywczej zgłaszają swoje produkty, a grono fachowców przyznaje licencję na używanie prestiżowego znaku Agro Polska wyrobom odznaczającym się tradycyjną metodą wytwarzania, szczególnymi walorami jakościowymi, smakowymi, zapachowymi i ekologicznymi, a zarazem estetycznie opakowanym i wyprodukowanym w Polsce. W ten sposób wzmacnia markę polskiej żywności i wspiera rozwój rynku produktów wysokiej jakości.
Na poziomie wojewódzkim jest to wyróżnienie w formie Nominacji Marszałka Województwa, bardzo cenionej przez przedsiębiorców działających na rynku lokalnym. Nominacja poprzedzona jest zwykle weryfikacją tego rynku przez właściwe wydziały Urzędów Marszałkowskich w Polsce. Nominacji udzielać może także organizator Programu firma MTR. Na poziomie krajowym, Nominaci poddają swoje wyroby ocenie niezależnej komisji ekspertów branżowych, która wyłania laureatów programu. Laureaci posiadający certyfikat ekologii otrzymują prawo do używania dodatkowego znaku Eco Agro Poland, a firmy wytwarzające wysokiej jakości produkty przeznaczone na eksport mogą posługiwać się godłem Agro Poland – Euro Quality. W obu przypadkach firmy są równocześnie uprawnione do posługiwania się znakiem Agro Polska. Otrzymają dyplomy oraz certyfikaty.
Lista dotychczasowych laureatów oraz informacje na temat programu znajdują się na stronie www.agropolska.eu. Zapytania można kierować na adres e-mail: biuro@agropolska.eu, biuro@targirzeszowskie.pl lub pod numer telefonu: 17 862 61 69.