Kariera

W Łańcucie chcą kształcić ludzi renesansu

Anna Olech
Dodano: 30.05.2014
12867_Zamek_1
Share
Udostępnij
Wszechstronny rozwój. To podstawowe założenie projektu, który będzie realizowany w nowym roku szkolnym przez I Liceum Ogólnokształcące w Łańcucie, Klub Jagielloński i Muzeum-Zamek w Łańcucie. Jest on skierowany do tegorocznych absolwentów gimnazjów, których edukacja w liceum będzie znacznie bardziej wielostronna niż w tradycyjnych klasach. Mają być ludźmi renesansu na miarę XXI wieku.
 
Projekt „Klasy zamkowe” będzie realizowany od września br. w pierwszych klasach łańcuckiego LO. Będą to dwa oddziały liczące po 27 osób, a na miejsca w nich mogą liczyć tylko najlepsi absolwenci gimnazjum. Program obowiązujący klasach zamkowych został oparty o rozszerzony program nauczania przedmiotów matematycznych, przyrodniczych i humanistycznych. Poza tym młodzież będzie miała zajęcia realizowane wspólnie z Muzeum-Zamkiem w Łańcucie, które poszerzą ich wiedzę z zakresu dziedzictwa kulturowego.  
 
Jak powiedział Radiu Rzeszów autor projektu Maciej Trojnar z Klubu Jagiellońskiego chodzi o to, by uczniowie, którzy chcą w przyszłości zostać np. lekarzami, inżynierami i humanistami, obok realizacji swoich zainteresowań mieli możliwość wszechstronnego rozwoju. – Aby nie zamykali się tylko na swoją dziedzinę, ale byli ludźmi renesansu – podkreślał Trojnar.
 
Według projektu w zamkowych klasach będzie obowiązywała dowolna kombinacja przedmiotów rozszerzonych, a każdy uczeń będzie miał indywidualny profil nauczania. To w praktyce oznacza, że klasa nie będzie miała jednakowego profilu, lecz każdy ukształtuje go samodzielnie biorąc pod uwagę własne zainteresowania. Sami uczniowie będą decydować o rozszerzeniu przedmiotów, standardowo będą to 3, ale chętni mogą rozszerzyć nawet 5 przedmiotów.
 
W ramach projektu mocny nacisk postawiono też na naukę języka angielskiego, więc uczniowie na poziomie podstawowym będą mieli 11 godzin w cyklu, a na rozszerzonym 15. Jako dodatkowe zajęcia przewidziano naukę tańca lub gry w tenisa. Wszystko po to, by młodzież nie zamykała się w jednej dziedzinie i posiadała wiedzę wszechstronną, ale równocześnie bogatą. 
 
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy