Reklama

Biznes

Jak stworzyć dobry projekt sklepu spożywczego w kilku krokach?

Artykuł sponsorowany
Dodano: 16.01.2020
49033_6968
Share
Udostępnij
Projekt sklepu spożywczego jest szalenie istotny dla jego dalszego funkcjonowania. Błędy popełnione już w fazie tworzenia układu pomieszczenia czy rozlokowania wyposażenia mogą spowodować, że klienci będą czuli się niekomfortowo na zakupach. Jak zaprojektować sklep?

Podczas tworzenia unikatowego projektu sklepu spożywczego należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak układ sklepu, stworzenie projektu koncepcyjnego, sterowanie ruchem, dobór odpowiedniego wyposażenia czy towarowanie. Więcej na temat samego towarowania można przeczytać w artykule „Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym?”. Dopiero połączenie tych wszystkich czynników w jednym projekcie może zagwarantować komfortowe zakupy i przyciągnąć wielu klientów. Wspomniane punkty projektu dostosują sklep do specyfiki klienta, branży i potrzeb samego sprzedawcy. Oryginalne ekspozycje, planowanie przestrzenne mają ułatwić nie tylko zakupy, ale również odpowiednią ekspozycję.

Układ sklepu i szkic koncepcyjny
Istnieją trzy podstawowe typy układów sklepów:
rzędowy – łatwy w towarowaniu, optymalnie wykorzystujący regały,
pętlowy – optymalnie wykorzystuje małą przestrzeń (idealny dla sklepów osiedlowych),
o nieograniczonym przepływie ruchu – świetny dla sklepów wielkopowierzchniowych.
Układ sklepu pomaga kierować ruchem w sklepie, co ułatwia zakupy czy towarowanie.
Jeśli dokonano wyboru lokalizacji i koncepcji, to najwyższa pora na projekt. Tworzona jest koncepcja ustawienia mebli, lad, kas czy innych elementów stanowiących wyposażenie sklepu. Dlaczego projektowanie jest tak istotne? Ponieważ nawet źle ulokowana kasa może ograniczyć „ilość paragonów”.

Kierowanie ruchem oraz dopasowanie mebli
Klienci poruszają się po sklepach w specyficzny i bardzo podobny sposób. Najchętniej skręcają w prawo. Do tego potrzebują dużo swobody i przestrzeni, aby nie ocierać się nieustannie o innych kupujących. Poza tym klienci wchodzący do sklepu zatrzymują się dopiero po przejściu ok. 30% jego powierzchni w tak zwanej „strefie dekompresji”. Kierowanie ruchem jest ważne, ponieważ pozwoli skierować w swobodny sposób klienta przez cały asortyment do kas.

Aby klient zwrócił jednak uwagę na towar, musi być on odpowiednio wyeksponowany. Meble, regały, lady powinny być dostosowane do charakterystyki towaru i sposobu zakupów. Poza tym odpowiednie umeblowanie uławia nie tylko zakupy, ale także towarowanie.

Projekt sklepu spożywczego przewiduje wiele zmiennych, takich jak specyfika towarowania, robienia zakupów przez klientów czy kierowanie ich ruchem. Zanim przedsiębiorca wyposaży sklep i rozpocznie sprzedaż, powinien dokładnie zaprojektować salę sprzedaży, aby generować wysokie obroty i przyciągać rzesze klientów.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy