Targi branżowe to jeden z najlepszych sposobów na pokazanie naszej marki szerszemu odbiorcy, który jest bezpośrednio zainteresowany przedmiotem naszej działalności. Jednak wciąż wielu przedsiębiorców nie decyduje się na tę formę promocji ze względu na zbyt duże koszty uczestnictwa. Jak zatem wyróżnić firmę na targach, by całe przedsięwzięcie było dla nas opłacalne?
Jak się przygotować do targów branżowych?
Zacznijmy od tego, co firma powinna zrobić jeszcze przed właściwą prezentacją na targach. Mowa oczywiście o zaplanowaniu całej inicjatywy, co wprawdzie może wydać się oczywistym, aczkolwiek wciąż niedocenianym zajęciem. Na samym początku zweryfikujmy szczegóły samych targów. Czy są to targi nastawione na wizytę rodzin z dziećmi? A może głównym targetem będą inni przedsiębiorcy? Od typu klientów zależy, jak powinniśmy dostosować ofertę i materiały reklamowe, które zwiększą atrakcyjność firmy w oczach uczestników targów.
Nie możemy także przystąpić do branżowych targów bez konkretnego celu. Po co w ogóle chcemy pojawić się na targach? Chcemy zwiększyć grono nowych klientów? Zbudować zaufanie wśród tych dotychczasowych? Planujemy intensyfikację działań marketingowych i chcemy pokazać produkty środowisku branżowemu? Bez względu na to, dlaczego pojawiamy się na targach, niezmiernie ważne jest podanie takiej informacji w mediach społecznościowych oraz cyklicznym newsletterze wysyłanym do klientów.
Zadbaj o odpowiednie stoisko na targu
Stoisko na targach branżowych to nasza wizytówka, która decyduje o naszej popularności na imprezie. W ramach stoiska powinniśmy zadbać o roll-up, standardowy stand reklamowy oraz przemyślane zaprojektowanie małej przestrzeni w obszarze ustawienia produktów.
Co powinno być dla nas najważniejsze? Zastąpienie treści obrazami, które jednocześnie świetnie oddadzą wartości naszej firmy i przyciągną wzrok klientów.
Katalogi atrakcyjnie prezentujące naszą ofertę
Jak dobrze wiemy, targi to miejsce, w których potencjalny klient nie będzie poświęcał kilkunastu minut na wysłuchanie naszej prezentacji. Dlatego też typową komunikację musimy zastąpić obrazowymi katalogami, które pozwolą w wolnej chwili przybliżyć naszą ofertę i być może przekonać czytelnika do skorzystania z naszych usług i produktów.
Wizytówki i ulotki, które przypomną o nas klientowi
Katalog, choć niezwykle istotny, nie zastąpi tradycyjnej ulotki i wizytówki, która pozwoli klientowi szybko odnaleźć nasz w internecie, social mediach, czy w centrum miasta, jeśli posiadamy placówkę stacjonarną. Jednak takie elementy reklamowe również muszą odznaczać się wysoką jakością i w jakiś sposób zachęcić klienta do zatrzymania jej.
Kod QR, który po zeskanowaniu natychmiast przeniesie nas do strony głównej firmy? Nieszablonowe wykończenie graficzne, na które każdy zwróci uwagę? Istnieje wiele sposobów na to, by wizytówki poddane procesowi bigowania były doskonałym atrybutem każdych targów branżowych.
Przydatne gadżety reklamowe i upominki dla klientów
Choć targi branżowe to miejsce, w którym potencjalni klienci poznają przedsiębiorców i poszukują oferty dopasowanej do ich potrzeb, to jednak nie sama jakość oferowanych usług i towarów zawsze przeważa w wyścigu o uwagę konsumenta. By zwiększyć przewagę nad konkurencją, zadbajmy o odpowiednie traktowanie gości targów, wręczając im drobny, praktyczny upominek.
Smycze to nudny i powtarzalny gadżet, który nie robi a nikim wrażenia. Ale kalendarz, notes z logo firmy, torba bawełniana czy zaślepka na laptopa to praktyczne prezenty, które będą wykorzystywane i z pewnością zapewnią nam większy rozgłos wśród ich znajomych i rodziny.
Odpowiedni personel
Nawet najlepiej przygotowane stoisko targowe nie obędzie się bez komunikatywnych osób, które w odpowiedni sposób zaprezentują naszą firmę, odpowiedzą na pytania i zachęcą do skorzystania z naszych usług. Zadbajmy o to, by pracownicy faktycznie reprezentowali nas na targach jak najlepiej, dlatego postawmy na osoby otwarte, pozytywnie nastawione do takich eventów i umiejące rozmawiać w taki sposób, by nie narzucać się klientom, a raczej intrygować ich naszą ofertą.
Nie zapominaj o komunikacji po samych targach
Na końcu obsługa uczestników, z którymi podjęliśmy rozmowę na targach i którzy być może w przyszłości podejmą z nami współpracę. W ferworze branżowej gorączki ciężko będzie wszystkim przypomnieć sobie o naszym istnieniu. Pomóżmy im i skontaktujmy się z klientami, proponując współprace lub nawiązując bliższą znajomość biznesową, która być może okaże się korzystna dla obu stron.
Targi branżowe to inwestycja długoterminowa, która być może w dniu odbywania się nie przyniesie nam oczekiwanego zwrotu, ale w ciągu kilku następnych tygodni zaprocentuje ciekawymi kontaktami biznesowymi.