Rozmowy telefoniczne z klientami to wciąż jedna z najważniejszych metod sprzedaży. Nawet jeśli nie jest to dominująca forma, to w poprawnie zbudowanym lejku sprzedażowym nie sposób pominąć tego kroku. Skuteczność sprzedaży zależy od ilości telefonów i jakości takich kontaktów. W naszym artykule wyjaśniamy jak zintegrować centralę telefoniczną VoIP z systemem CRM i jakie nowe funkcjonalności dla sprzedaży daje takie połączenie. Podpowiadamy też jakie korzyści biznesowe przyniesie integracja.
Funkcjonalności jakie daje integracja VoIP-CRM
Integracja VoIP-CRM jest w stanie znacząco poprawić jakość obsługi telefonicznej i skuteczność sprzedaży. Po integracji systemu CRM z centralą telefoniczną VoIP możemy wykonywać i odbierać połączenie telefoniczne bezpośrednio z systemu CRM na jakim pracują handlowcy.
W przypadku połączeń przychodzących, system identyfikuje klientów po numerze telefonu i przez system interaktywnych okienek wymusza aktualizację bazy danych – nowe kontakty lub informacje do już istniejących. Pracownik może też przygotować się do rozmowy przed jej rozpoczęciem, gdyż system CRM sam otworzy profil dzwoniącego klienta.
W przypadku połączeń wychodzących, system CRM np. może każdorazowo przed rozmową wyświetlać kartę klienta (w przypadku kampanii sprzedażowych prowadzonych automatycznie przez centralę). Pracownik będzie mógł też nawiązywać połączenie po kliknięciu numeru kontaktowy w CRM. To rozwiązanie znacząco zwiększa ergonomię pracy.
Istotna jest także eksport danych o połączeniach z centrali VoIP do systemu CRM umożliwiający kompleksową ich ocenę statystyczną w kontekście prowadzonych działań sprzedażowych lub oceny obsługi klienta w firmie.
Jak zintegrować centralę VoIP z system CRM
Większość systemów CRM jakie są dostępne na rynku oferuje funkcje bazujące na integracji z centralą telefoniczną VoIP. Mogą one się różnić między sobą zależnie od specjalizacji danego systemu, ale praktycznie każdy oferuje możliwość odbierania i dzwonienia przez CRM tak jak to opisano wyżej. Dodatkowe funkcje to np. możliwość odsłuchiwania nagranych rozmów, czy pobierania z centrali telefonicznej dodatkowych danych o statusie połączeń (np. obsłużone, nieobsłużone etc.).
Sporo dostępnych na rynku central telefonicznych VoIP pozwala na szybką integrację z innymi systemami przez jej interfejs API. Decydując się na taki system, zyskujemy usługę już przetestowaną i gotową do praktycznie natychmiastowego uruchomienia. Dużo usystematyzowanej wiedzy o integracji można znaleźć tutaj.
Korzyści płynące z pełnej integracji VoIP-CRM
Integracja VoIP-CRM ma kluczowe znaczenie, gdyż umiejscawia kontakt telefoniczny na równi z pozostałymi kanałami – pocztą elektroniczną czy czatem, które też bardzo często są zintegrowane. Firma zyskuje pełną kontrolę nad relacjami z danym klientem. Żadna forma kontaktu z nim nie jest pomijana w analityce czy ocenie historii relacji.
Gdy stosujemy rozwiązanie te w sprzedaży, to integracja taka ułatwia pracę handlowców i znacząco może podnieść ich wydajność. Pozwala też prowadzić specjalne kampanie sprzedażowe – telefoniczne lub smsowe czy zarządzać nie odebranymi połączeniami przychodzącymi.
Poprawiamy wtedy organizację pracy w dziale handlowym oraz jesteśmy w stanie monitorować pracę wszystkich jego członków i poszczególnych zespołów sprzedażowych.
W końcu pełna integracja systemu CRM oraz centrali telefonicznej VoIP daje nam nowy wymiar danych do zarządzania całością relacji z klientem. Pozwala to optymalizować ten proces, lepiej ustawiać nasz lejek sprzedażowy, skracać czas kontaktu z klientem i podnosić poziom jego satysfakcji z naszej obsługi. Polecamy, zapoznać się z opisem jednej z zrealizowanych takich integracji by poznać cały proces bliżej. Polecamy zapoznanie się z business case, które praktycznie pokazuje efekt integracji. Artykuł dostępny jest pod linkiem.
Argumentów przemawiających za wprowadzaniem takiego rozwiązania i pełnym zintegrowaniem centrali telefonicznej VoIP z naszym systemem CRM można wymieniać jeszcze wiele. Na koniec warto dodać, iż jest to rozwiązanie bardzo proste w realizacji, tanie lub nawet bez kosztowe. A płynące z niego korzyści mogą znacząco podnosić efektywność naszego biznesu lub być nawet źródłem nowych przychodów.