Podróżni mogą już korzystać z dwóch odnowionych, w pełni zadaszonych peronów na Stacji Rzeszów Główny. Do użytku została oddana również część podziemnego przejścia, które prowadzi wprost do peronu nr 2.
Na stacji Rzeszów Główny można już korzystać z dwóch odnowionych, zadaszonych peronów – 1 i 2. Większe, wyższe i wygodniejsze platformy ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Do tego dochodzą jeszcze zmodernizowane poczekalnie z nowymi tablicami informacyjnymi, a także zróżnicowaną nawierzchnią i specjalnymi liniami naprowadzającymi, dzięki którym osoby starsze, niepełnosprawne i słabo widzące bez problemu dotrą do wybranego przez siebie peronu.
– Wykonawcy przystępują już do kolejnego etapu modernizacji stacji. Prace budowlane obejmą peron nr 3, który będzie powiększony i podwyższony. Roboty ruszą także przy rozbudowywanym przejściu podziemnym – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Już teraz betonowym tunelem można dostać się do peronu drugiego. Wejście znajduje się po stronie budynku dworca PKP, tuż obok schodów prowadzących na kładkę. Docelowo obiekt ma połączyć centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. Do jego budowy kolejarze używają ogromnych ilości materiałów: ponad 3 tys. metrów sześciennych betonu i 267 kilometrów stali – prawie tyle samo, ile liczy trasa kolejowa z Przemyśla do Krakowa. Całkowita długość przejścia sięgnie 137 metrów, z kolei wysokość – 2,8 metra. Co do szerokości, to ta planowana jest od 10 do 6 metrów. Do tego dochodzi jeszcze wyposażenie: schody, schody ruchome oraz pięć wind.
A co czeka zabytkową kładkę, która przez stulecia służyła mieszkańcom, ułatwiając komunikację w centrum miasta? Póki co, nie została zdemontowana i nadal ułatwia mieszkańcom przedostanie się z centrum do os. 1000-lecia. PKP PLK zapowiadają jednak, że gdy tylko budowa podziemnego tunelu dobiegnie końca, konstrukcję nad torami odnowią i przeniosą w inne lokalizacje. Szersza jej część wróci na swoje historyczne miejsce jako łącznik ul. Grunwaldzkiej z ul. Sienkiewicza, natomiast węższa trafi na stację Rzeszów Staroniwa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nastąpi to na wakacjach. Wtedy też do użytku zostanie oddany trzeci peron oraz nowe przejście podziemne.