Reklama

Biznes

Mieszkańcy Capital Towers nie chcą łącznika Wierzbowej z Kopisto!

Natalia Chrapek
Dodano: 10.12.2019
48705_widok
Share
Udostępnij
Ratusz przymierza się do budowy łącznika pomiędzy Podwisłoczem a ul. Wierzbową w Rzeszowie. Nowy odcinek ma biec nad brzegiem Wisłoka, blisko pierwszego wieżowca Capital Towers. Do realizacji inwestycji nie chcą jednak dopuścić przyszli lokatorzy powstającego obiektu, którzy projekt łącznika zdążyli już oprotestować. – Najpierw sprzeciwiali się mieszkańcy ze Spółdzielni Mieszkaniowej Geodeci, teraz protestuje ok. 60 osób z  nowych budynków Capital Towers i żąda, aby odsunąć drogę od ich mieszkań – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. 
 
Najpóźniej w październiku 2020 roku planowane jest oddanie kompleksu Capital Towers składającego się z 25-pietrowego wieżowca i dwóch sąsiadujących z nim budynków przy skrzyżowaniu al. Kopisto i ul. Cegielnianej, tuż nad Wisłokiem. 
 
– Mieszkania będą gotowe w drugim kwartale przyszłego roku. Planujemy je oddać do użytku  na przełomie lata i jesieni 2020 – wyjaśnia Tomasz Laufer z Capital Towers MGroup Development.  
 
Przyszli lokatorzy będą mieli do dyspozycji parking wybudowany na jednej z kondygnacji podziemnej oraz w przyziemiu. Deweloper gwarantuje 446 miejsc postojowych oraz 280 na zewnątrz budynku, co w sumie daje 746 samochodów cyklicznie wyjeżdżających w kierunku Mostu Zamkowego, al. Rejtana czy Podwisłocza. Jeśli dodać do tego „ślepą” w tej chwili ul. Cegielnianą, do której można dojechać tylko od strony Mostu Zamkowego otrzymamy spore korki, żeby nie powiedzieć paraliż komunikacyjny w godzinach szczytu.
 
Jedynym sposobem na wyjście z patowej sytuacji jest budowa nowego odcinka tak, aby można było nim przejechać od skrzyżowania al. Kopisto i ul. Podwisłocze do ul. Wierzbowej i Warzywnej. Droga usprawniłaby komunikację między osiedlami Nowe Miasto i Śródmieściem, rozładowując korki i odciążając Most Zamkowy, szczególnie po wybudowaniu kompleksu Capital Towers. 
 
W założeniach Ratusza, najlepszym rozwiązaniem było przedłużenie ul. Cegielnianej i połączenie jej z ul. Wierzbową na wysokości Sanepidu. Nowy odcinek o długości ponad pół kilometra miał mieć 7 metrów szerokości, po jednym pasie ruchu w każdym z kierunków. W ramach inwestycji zaplanowano też chodniki o szerokości od 1,5 do 2 m oraz ścieżkę rowerową. Droga włączałaby się do ul. Wierzbowej przy moście Narutowicza. Wybudowana miała zostać również sygnalizacja świetlna. Pierwszy projekt przebudowy ul. Cegielnianej wart ok. 200 tys. zł został jednak oprotestowany przez okolicznych mieszkańców ze Spółdzielni Mieszkaniowej Geodeci. Dlatego Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa zmienił lokalizację łącznika. Według założeń nowego projektu, który jest już gotowy, nowa droga ma przebiegać nad ul. Cegielnianą, na wysokości budynków Capital Towers. W pobliżu powstaną duże parkingi dla mieszkańców, które mają zrekompensować braki w związku z zabranymi pod budowę miejscami postojowymi. Pojawi się również mur oporowy na ponad 90 metrów. To właśnie od jego budowy rozpocznie się inwestycja. 
 
Tej wizji zdecydowanie nie popierają sami mieszkańcy Capital Towers, którzy jak mówią, nie chcą mieć ruchliwej i hałaśliwej drogi pod oknami. 
 
– Teraz protestuje ok. 60 osób z  nowych budynków Capital Towers i żąda, aby odsunąć drogę od ich mieszkań – mówił Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie podczas poniedziałkowego spotkania w Ratuszu z szefami wydziałów i instytucji podległych prezydentowi Rzeszowa.
 
Termin otrzymania potrzebnych pozwoleń na budowę drogi minie 31 marca 2020 roku. Chociaż konkretna data rozpoczęcia kilkumilionowej inwestycji jeszcze nie padła, w założeniach miasta, ma zakończyć się jeszcze w 2020 roku. 
 
– Teraz występujemy o pozwolenie na budowę z projektem drogi za blokami Capital Towers. Ta nie pozbawi mieszkańców dodatkowych miejsc parkingowych, a co do hałasu – nie da się inaczej, to centrum miasta – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik urzędu Miasta Rzeszowa i dodaje: – Nowa droga ułatwi mieszkańcom komunikację i usprawni ruch na ruchliwych skrzyżowaniach. Budujemy ją, aby pomóc, a nie zaszkodzić. 
 
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na budowę nowego łącznika Wierzbowej z Kopisto, miasto ogłosi na początku 2020 roku. 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy