Firma Deloitte, jedna z wiodących firm realizujących profesjonalne usługi doradcze, otwiera w Rzeszowie Centrum Usług Wspólnych. Będzie ono wspierało pracowników w 18 biurach w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarach takich jak IT, finanse i księgowość oraz zarządzanie ryzykiem.
Przez ostatnie lata, jeśli chodzi o biznes, Rzeszów kładł główny nacisk na przemysł lotniczy, informatykę i tworzywa sztuczne. W outsourcing zainwestował stosunkowo niedawno, ale ma nadzieję na rozwój tej dziedziny, bo jeżeli tak duża i znacząca firma jak Deloitte wchodzi do miasta, to siłą rzeczy, przyjdą za nią inne podmioty. Władze miasta nie przypuszczały, że jednym z pierwszych inwestorów w tej branży będzie tak prestiżowa firma jak Deloitte.
– Biuro Deloitte istnieje od 2011 roku, ale wielokrotnie spotykaliśmy się z przedstawicielami firmy Deloitte i bardzo staraliśmy się, aby w naszym mieście otworzyli swoją siedzibę. Rywalizowaliśmy z 18 krajami, z wieloma lokalizacjami i jesteśmy bardzo zadowoleni, że Deloitte wybiera na swoją siedzibę Rzeszów – podkreśla Waldemar Macheta, dyrektor Biura Obsługi Inwestora.
Proces wyboru lokalizacji dla Centrum Usług Wspólnych trwał kilka lat. Konkurowały ze sobą miasta z różnych państw, a po wstępnej selekcji, Rzeszów znalazł się w ścisłej czołówce, razem z dwoma innymi miastami, jednym z Polski i jednym spoza granic naszego kraju. Ostatecznie firma zdecydowała się na Rzeszów, ponieważ widzi potencjał w rzeszowskich uczelniach i studentach. Także lotnisko ułatwi komunikację pomiędzy oddziałami firmy, gdyż do Rzeszowa będą przyjeżdżali pracownicy z innych państw.
– Doradzamy naszym klientom, jak być innowacyjnym, jak szukać nowych modeli biznesowych, jak szukać nowych niszy rynkowych i bardzo cieszymy się, że jako pierwsi podjęliśmy decyzję, aby w Rzeszowie otworzyć Centrum Usług Wspólnych, które będzie wspierało 18 naszych biur w Krajach Europy Środkowo-Wschodniej – przyznaje Marek Turczyński – wiceprezes Deloitte Polska Sp. z o.o.
Proces poszukiwania kadry pracowniczej już się rozpoczął. Potrwa on jednak kilka miesięcy, gdyż proces rekrutacyjny obowiązujący w firmie jest długi, sprawdzane są kompetencje merytoryczne i kompetencje miękkie, aby można było wyselekcjonować odpowiedni zespół. Na chwilę obecną firma planuje zatrudnić kilkadziesiąt osób. Jednak z czasem, po osiągnięciu założonego poziomu, Centrum będzie się powiększało o kolejne zasoby pracownicze. Deloitte chce także zwiększyć swoją aktywność na uczelniach, aby studenci wiedzieli, że taka firma otwiera się w Rzeszowie i szuka odpowiednich osób.
Szanse na pracę w Deloitte mają nie tylko studenci kierunków ściśle związanym z działalnością firmy. Dla rekrutujących interesujące będą również osoby wykazujące zaangażowanie, motywację do pracy czy otwartość. Firma chce podjąć współpracę nie tylko ze studentami, ale także z osobami posiadającymi doświadczenie. Być może będą to osoby z innych miast Polski, lub te, które wyemigrowały z Rzeszowa, a otrzymując szansę na zatrudnienie, będą chciały wrócić. Głównym językiem, którym powinien się posługiwać pracownik Deloitte jest oczywiście język angielski, gdyż jest to Centrum międzynarodowe. W dalszej kolejności są to języki krajów, które obsługuje firma czyli np. czeski, słowacki i węgierski.
Lokalizacja inwestycji nie jest jeszcze znana, obecnie trwają rozmowy. Dyrektor Biura Obsługi Inwestora, Waldemar Macheta zaznaczył także, że jest to pierwsze tego typu Centrum w Rzeszowie i chętnie widziałby tutaj także inne firmy. Jest duże zainteresowanie Rzeszowem, zgłaszają się kolejne firmy i być może jedna z innych poważnych spółek, otworzy swój oddział w Rzeszowie. Decyzja w tej sprawie prawdopodobnie zapadnie pod koniec wakacji. Na potrzeby i rozwój firmy Deloitte, Rzeszów planuje przeznaczyć ok. 30 tys. m kw. powierzchni klasy A.