Prowadzenie rekrutacji, to nie tylko umiejętne znalezienie odpowiedniego kandydata na dane stanowisko, ale także dbanie o wizerunek firmy. Coraz większą uwagę przykłada się do tego, aby kandydat po zakończeniu rekrutacji, miał pozytywne przekonanie o firmie ogółem i o niej jako pracodawcy. Kandydaci, niezależnie od tego czy zostaną przez firmę zatrudnieni, czy nie otrzymają propozycji pracy, na podstawie spotkań kwalifikacyjnych i w oparciu o sposób komunikacji z firmą, budują swoje zdanie o pracodawcy i dzielą się nim dalej z innymi osobami.
Dlatego też, zadaniem osób zajmujących się rekrutacją jest nie tylko zatrudnienie pracownika, ale także dbanie o doświadczenia kandydatów z procesu rekrutacji. Wrażenia kandydatów z kolei, przekładają się na to, czy w kolejnych procesach będziemy otrzymywać odpowiednią ilość jakościowo dobrych CV, czy będziemy pożądanym pracodawcą, a w konsekwencji czy nasza firma będzie się rozwijać. Dbanie o pozytywne wrażenia kandydatów z procesu rekrutacji jest istotne i niełatwe przy rekrutacjach, które prowadzone są wewnątrz firm samodzielnie. Z kolei przy rekrutacjach zlecanych firmom zewnętrznym jest to jeszcze trudniejsze, z tego względu, że firma zlecająca rekrutację nie ma bezpośredniego wpływu na to jak dany proces będzie przebiegał. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie zleceniodawcy, który w imieniu firmy będzie prowadził rekrutację, kontaktował się z kandydatami i udzielał informacji zwrotnej po spotkaniach. Ważne jest zwrócenie uwagi na to, aby firma zewnętrzna miała opracowane standardy rekrutacji, aby prowadziła rozmowy kwalifikacyjne oparte o strukturyzowany wywiad oraz, aby w odpowiedni i profesjonalny sposób reprezentowała naszą firmę. Istotne jest także to, w jaki sposób firma będzie udzielała informacji zwrotnej kandydatom po zakończonym procesie i jakie ogólne wrażenie kandydat wyniesie z rekrutacji. Warto zwrócić uwagę na to, jak marka będzie reprezentowana przez firmę zewnętrzną i czy jej standardy odpowiadają wymogom. Istotne jest, aby rekrutacja przez firmę zewnętrzną nie tylko zapewniła odpowiedniego kandydata, ale także, aby była okazją do budowania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy.
Wiedząc o tym jak ważne jest dbanie o profesjonalny przebieg rekrutacji zarówno od strony klientów, jak i kandydatów, w projektach rekrutacyjnych, które realizujemy, wypracowaliśmy narzędzia i rozwiązania, które pozwalają naszym klientom na zatrudnianie odpowiednich kandydatów przy jednoczesnej dbałości o ich wizerunek pracodawcy.
Jeśli chcą Państwo porozmawiać o możliwościach wsparcia w obszarze rekrutacji, zapraszamy do kontaktu:
Grupa Progres, Biuro Rzeszów
Panorama Rzeszów
ul. Piłsudskiego 32, 3 piętro – lokal 315
rzeszow@grupaprogres.pl
tel. 601 906 500
SPRAWDŹ NAS: