Reklama

Biznes

Darmowe przejazdy. Zapisy dla uczniów od poniedziałku

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 05.08.2023
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Share
Udostępnij

Od poniedziałku, 7 sierpnia można się zapisywać na bezpłatne przejazdy dla uczniów na kolejny rok szkolny. Dokumenty będą przyjmowane przy ulicy Lisa-Kuli 20, Targowej 1 oraz w C.H. Plaza Rzeszów przy ul. Rejtana 65.

Jak informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie, aby uniknąć kolejek, jakie tworzyły się w latach ubiegłych, spowodowanych koniecznością posiadania aktualnej legitymacji szkolnej, w tym roku zrezygnowano z tej konieczności dla uczniów, którzy nie ukończyli 18-tego roku życia. Uczniowie starsi, będą musieli okazać aktualną legitymację.

DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAPISANIA UPRAWNIENIA NA OKRES OD 1.10.2023 DO 30.09.2024 r.

  1. DZIECI I MŁODZIEŻ URODZONE W ROKU 2006 I W LATACH PÓŹNIEJSZYCH (objęte obowiązkiem szkolnym/obowiązkiem nauki):
  2. Rzeszowska Karta Miejska

Dokument potwierdzający wiek dziecka (może być legitymacja szkolna z ub. roku )

  • Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
  • wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
  • z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym  Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
  • od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
  • wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
  • UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH Z WYŁĄCZENIEM SZKÓŁ POLICEALNYCH ORAZ UCZNIOWIE SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH URODZENI W  LATACH 2005 I WCZESNIEJ
  • Rzeszowska Karta Miejska
  • Legitymacja szkolna  podbita na r. szk. 2023/2024
  • Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
  • kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
  • wydruk  pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z  Urzędowym  Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
  • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
  • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika

Z dokumentami należy się zgłosić do jednego z POP-ów:

  • ul. Lisa Kuli 20

– od poniedziałku do piątku  w godz. 10:00 – 19:30

– pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00 – 14:30

  • ul. Targowa 1

– od poniedziałku do piątku  7:00 – 14:30

  • C.H. Plaza Rzeszów ul. Rejtana 65

– od poniedziałku do soboty  10:00 – 17:30

Aby wyrobić Rzeszowską Kartę  Miejską  należy wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej ebilet.erzeszow.pl lub w Punkcie Obsługi Podróżnego (POP).

Dokumenty wymagane do wyrobienia imiennej RKM:

  • wypełniony wniosek (papierowo bądź elektronicznie);
  • aktualne zdjęcie (w formacie 35x45mm) podlegające zwrotowi po wyrobieniu RKM;
  • ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości.

W każdym POP możliwe jest nieodpłatne wykonanie zdjęcia podczas składania wniosku.

Za osobę, która nie ukończyła 16 roku życia wniosek składa i kartę odbiera rodzic lub opiekun prawny.

Składając wniosek w formie elektronicznej, RKM można odebrać w  dowolnym POP.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy