W mijającym 2023 roku na inwestycje drogowe w Rzeszowie wydano 180 mln zł. W nowym budżecie na 2024 rok na zadania poprawiające komunikację w mieście jest 194 mln zł.
Największą z inwestycją w przyszłym roku będzie kontynuacja budowy Wisłokostrady. Drogi, która łączyć będzie al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Jej częścią będzie wiadukt nad torami kolejowymi, nowy most Załęski oraz przeprawa nad rzeką Młynówką. Wisłokostrada połączy południe Rzeszowa z północą, odciąży z ruchu centrum miasta i drogę krajową nr 94 w granicach Rzeszowa. Łączny koszt budowy tej trasy to blisko 170 mln zł. W przyszłym roku wydane zostanie prawie 65 mln zł.
Nowa droga połączy ulicą Warszawską i Strefę Dworzysko
– W czerwcu 2024 roku ogłoszony zostanie przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi, która połączy ul. Warszawską ze Strefą Przemysłową Dworzysko. Ta blisko pięciokilometrowa droga wraz z potężnym wiaduktem nad ul. Warszawską i torami kolejowymi może kosztować nawet ponad 250 mln zł. I takie też środki, które udało nam się pozyskać, mamy już zapisane w wieloletniej prognozie finansowej – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
W 2024 roku ma się też zakończyć budowa drogi, która połączy ul. Wołyńską z ul. Słoneczny Stok (ponad 14 mln zł), nowa droga powstanie na os. Staromieście, a rzeszowianie przejdą się też przebudowaną ulicą Grunwaldzką. Rozpoczną się także nowe inwestycje: połączenie ul. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego, budowa ul. Strzelców na os. Budziwój.
– Zrealizujemy także drugi etap budowy ul. Parkowej na os. Miłocin i kolejny etap ul. Wyspiańskiego. Będą także nowe chodniki, m.in. na os. Załęże i Matysówka. Na os. Drabinianka zaczniemy budowę kładki nad rzeką Strug, która połączy ul. Jachowicza z ul. Koło – dodaje prezydent Rzeszowa.