Reklama

Automoto

Wyższy poziom DUSTERA

Źródło: Dacia Polska
Dodano: 01.12.2023
Nowa Dacia Duster
Nowa Dacia Duster
Share
Udostępnij
  • Dacia przedstawia trzecią generację modelu Duster i kontynuuje sagę swojego kultowego bestsellera
  • Nowy Duster to jeszcze bardziej wyrazisty i dający poczucie solidności design
  • Nowy Duster to duży skok naprzód pod względem parametrów użytkowych dzięki platformie CMF-B
  • Nowy Duster to jeszcze większe możliwości jazdy po bezdrożach wersji 4×4
  • Nowy Duster to hybrydowe zespoły napędowe i jeszcze bardziej trwałe materiały
  • Nowy Duster to nowe technologie zwiększające poziom bezpieczeństwa i komfortu
  • Wszystko jest w nim nowe z wyjątkiem najważniejszej cechy: Duster pozostaje najlepszym rodzinnym SUV-em w swojej klasie pod względem stosunku ceny do parametrów użytkowych!

„Wyższy poziom Dustera”: nowy Duster kontynuuje historię modelu, który stał się najwyższym rynkowym standardem w swojej klasie oraz prawdziwą ikoną marki Dacia i jej wartości: solidny i outdoorowy, oferuje to, co naprawdę niezbędne, jest cool i przyjazny dla środowiska – Eco-Smart. Duster, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, dał się poznać jako model zrywający z kanonami panującymi dotąd na rynku SUV-ów.

Duster to prawdziwa historia sukcesu samochodu, który w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w liczbie ponad 2,2 miliona egzemplarzy. Dzięki stale rosnącej sprzedaży Duster stał się w 2022 roku najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie na rynku samochodów osobowych we wszystkich segmentach łącznie. Z linii produkcyjnych zakładu Dacii w Pitesti w Rumunii zjeżdża codziennie niemal 1000 Dusterów, czyli mniej więcej jeden egzemplarz na minutę!

CAŁKOWICIE ODNOWIONY, BARDZIEJ MUSKULARNY I WYRAZISTY DESIGN

Duster prezentuje całkowicie odnowiony design. Zachowano w nim wszystkie walory stylistyczne, które zapewniły sukces jego poprzednim generacjom, w szczególności wygląd wytrzymałego SUV-a, dający poczucie solidności, ale wyniesiony na wyższy poziom, wybiegający bardziej w przyszłość i bardziej wyrazisty, zgodny z nową identyfikacją wizualną Dacii. Nowy Duster z dumą prezentuje swój odnowiony design.

David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: Zanim przystąpiliśmy do prac nad stylistyką nowego Dustera, zajęliśmy się dopracowaniem proporcji nadwozia, aby spotęgować wrażenie mocy… Rozpoczęcie prac od doboru właściwych proporcji pozwala uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek.

Skupianie się na tym, co najważniejsze i eliminacja zbędnych gadżetów: ta filozofia Dacii przyświecała również pracom nad designem nowego Dustera.

Designerzy rozpoczęli pracę od prostych brył: kabiny, maski, błotników itd. Następnie połączyli wszystkie te elementy w całość o czystych, ostrych liniach, nadali modelowi nowoczesny, dopracowany wygląd z nadwoziem o przemyślanych prężnych i wyrazistych kształtach.

Prostota kształtów i brył potęguje siłę designu: pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroka pokrywa bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.

Nowy Duster jest w eleganckim stylu chroniony pasem biegnącym dookoła samochodu bez żadnych przerw. Składa się on z bocznych listw ochronnych dolnych krawędzi nadwozia, które łączą się z elementami identyfikacji wizualnej nowego Dustera, a te z osłonami nadkoli, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami. Taki jest nowy Duster: bardziej solidny i outdoorowy niż kiedykolwiek dotąd!

Spójny i idący z duchem czasu design nowego Dustera odzwierciedla outdoorowy charakter auta połączony z solidnością w bardziej zrównoważonym ujęciu.

  • Przednie i tylne osłony podwozia barwione w masie. Rezygnacja z wersji lakierowanej jest korzystna nie tylko z punktu widzenia ochrony środowiska, ale także dla naszych klientów: nawet zadrapane czy porysowane osłony nigdy nie tracą fabrycznego koloru.
  • Boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia, osłony nadkoli, elementy identyfikacji modelu, trójkątne płaty przedniego zderzaka, przednie i tylne osłony podwozia (ADD-ON) oraz dolny pas tylnego zderzaka są wykonane z nowego, wytrzymałego tworzywa opracowanego przez inżynierów Dacii i firmę chemiczną LyondellBasell o nazwie Starkle®. Tworzywo, zastosowane po raz pierwszy w modelu koncepcyjnym Manifesto, zawiera do 20% materiałów pochodzących z recyklingu. Taki skład przekłada się na obecność białych drobin tworzących zamierzony przez Dacię efekt groszkowania, który pozwala uniknąć konieczności stosowania dodatkowej powłoki lakierniczej (szczegóły poniżej).

David Durand kontynuuje: Staraliśmy się osiągnąć maksymalną spójność między designem nadwozia i wnętrza. Stylistyka kabiny zwarta i solidna stwarza prawdziwe poczucie ochrony.

Wrażenie to wywołuje nowa, wysoka i szeroka deska rozdzielcza z poziomą listwą ozdobną ustawioną w pionie. Spójność z designem nadwozia wyraża się również w kształcie nawiewów powietrza wzorowanych na kształcie nadkoli.

Podobnie jak w przypadku designu nadwozia, również design wnętrza skupiony jest na tym, co najważniejsze, czyli na użyteczności. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii, którą zapewnia centralny ekran o przekątnej 10,1 cala umieszczony w polu widzenia kierowcy i odchylony w jego stronę pod kątem 10°. Bardzo ergonomiczna jest również nowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów. Spłaszczona w górnej i dolnej części kierownica jest bardzo wygodna w użyciu, a jednocześnie ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Duster nie byłby Dusterem bez pomysłowo zaprojektowanej, praktycznej kabiny, ułatwiającej codzienne życie użytkownikom. Wszystko zostało w niej zaprojektowane tak, aby mogli czuć się jak u siebie, na przednich, jak i na tylnych siedzeniach – mówi David Durand.

Silnym łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza nowego Dustera są motywy w kształcie litery „Y” charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:

  • W kabinie znajdują się one na nawiewach powietrza, których powierzchnia tworzy kształt litery „Y” (w kolorze brązowo-miedzianym w wersji Extreme) oraz na płatach drzwi, w obrębie podłokietników. Nazwę marki pośrodku kierownicy zastąpiono nowym logo Dacii.
  • Na zewnątrz nowego Dustera motywy w kształcie litery „Y” tworzą sygnaturę świetlną na kloszach przednich i tylnych świateł. Motyw ten jest także widoczny w rysunku felg aluminiowych, w których błyszczący efekt uzyskano poprzez odpowiednią obróbkę surowego materiału, bez jego chromowania.

David Durand podsumowuje: Chcieliśmy uczynić design nowego Dustera jeszcze bardziej atrakcyjnym niż dotąd, nadać mu styl jeszcze bardziej zgodny z duchem Dustera i z duchem Dacii, krótko mówiąc – podkreślić z jeszcze większą siłą i dumą nasze wartości: solidny i outdoorowy, oferujący to, co naprawdę niezbędne, będący cool oraz Eco-Smart.

NOWY DUSTER TO DUŻY SKOK NAPRZÓD POD WZGLĘDEM PARAMETRÓW UŻYTKOWYCH DZIĘKI PLATFORMIE CMF-B 

Nowy Duster jest zbudowany na platformie CMF-B, stanowiącej kluczowy element strategii produkcyjnej Dacii. Ta konkurencyjna i wyjątkowo uniwersalna platforma, wprowadzona po raz pierwszy w najnowszych modelach Sandero i Logan, a następnie zaadaptowana do potrzeb Joggera, zapewnia marce dużą elastyczność i umożliwia realizację jej ambitnego planu produktowego w najlepszy możliwy sposób.

Dzięki zastosowaniu platformy CMF-B w nowym Dusterze możliwe było zwiększenie przestrzeni użytecznej wnętrza w porównaniu do poprzedniej generacji, zarówno w strefie pasażerskiej, jak i bagażowej, przy zachowaniu tej samej długości całkowitej.

Zaawansowana technologicznie konstrukcja platformy nowego Dustera pozwala także zapewnić większy komfort podróżowania z równoczesnym obniżeniem poziomu drgań i hałasu. Doznania z jazdy uległy zdecydowanej poprawie dzięki bardziej dynamicznemu napędowi i nieporównanie lepszemu wyczuciu drogi.


Platforma CMF-B stawia nowego Dustera na drodze do elektryfikacji – umożliwia montaż zespołów napędowych opartych na technologii mild hybrid i full hybrid.

Patrice Lévy Bencheton, dyrektor ds. wydajności produktów Dacii, wyjaśnia:Nowa platforma CMF-B będzie stanowić kluczowy atut w rozwijaniu gamy modeli Dacia, teraz i w przyszłości. Pokazuje pełnię swoich możliwości w nowym Dusterze. Jest to model wyposażony w nowe zelektryfikowane zespoły napędowe, cechujące się najwyższym poziomem efektywności energetycznej, dysponujący znacząco ulepszonymi parametrami użytkowymi, nie traci przy tym nic ze swej atrakcyjności i przystępności cenowej, które zadecydowały o jego sukcesie.

SOLIDNY I OUTDOOROWY: JESZCZE BARDZIEJ PREZEBOJOWY NOWY DUSTER

Nowy Duster dysponuje możliwościami offroadowymi unikalnymi na rynku „nieeksperckich” modeli 4×4 (modeli z napędem na cztery koła niewyposażonych w reduktor), dzięki którym może bezproblemowo towarzyszyć amatorom rozrywek plenerowych w ich eskapadach.

ZWIĘKSZONE MOŻLIWOŚCI JAZDY PO BEZDROŻACH WERSJI 4X4

Nowy Duster jest dostępny z napędem 4×4 Terrain Control, oferującym 5 trybów jazdy:

  • AUTO: skrzynia biegów automatycznie rozdziela moc między przednią i tylną oś w zależności od przyczepności nawierzchni i prędkości.
  • ŚNIEG: optymalizuje tor jazdy na śliskich nawierzchniach dzięki specjalnym nastawom układu kontroli toru jazdy ESC i układu zapobiegania poślizgowi kół.  
  • BŁOTO/PIASEK: do jazdy po luźnych nawierzchniach, takich jak błotniste lub piaszczyste drogi.
  • OFF-ROAD: oferuje najlepsze możliwości jazdy po bezdrożach i pokonywania trudnych odcinków dróg. Pod względem możliwości jest on bardzo zbliżony do trybu 4×4 Lock obecnego Dustera, ale bardziej zaawansowany, z funkcją automatycznego, optymalnego rozdzielania momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od wykrytego stopnia przyczepności nawierzchni i prędkości pojazdu.
  • ECO: optymalizuje zużycie paliwa poprzez odpowiednie sterowanie pracą klimatyzacji i osiągami pojazdu. Zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego silnika na przednią i tylną oś, aby ograniczyć zużycie paliwa, dostosowuje zarazem pracę napędu do warunków przyczepności na drodze.

Prześwit dostosowany do jazdy po bezdrożach: 217 mm w przypadku wersji 4×4 – jeden z największych w tym segmencie rynku.

Kąty natarcia i zejścia jeszcze bardziej ułatwiają pokonywanie przeszkód: do 31° z przodu i do 36° z tyłu w wersjach 4×4.

Układ kontroli prędkości przy jeździe w dół. System jest szczególnie przydatny podczas jazdy po bezdrożach oraz na stromych zjazdach. Steruje pracą hamulców, aby zapobiec nadmiernemu rozpędzeniu samochodu. Umożliwia jazdę z prędkością dostosowaną do sytuacji (zgodnie z poleceniami kierowcy) w granicach od 0 do 30 km/h. Jest aktywny na wszystkich biegach, łącznie z biegiem wstecznym. Kierowca nie musi już zajmować się pedałami gazu i hamulca, może się skupić jedynie na kierownicy.

Nowy system All Road Info. Na centralnym ekranie o przekątnej 10,1 cala wyświetlane są informacje szczególnie przydatne podczas jazdy po bezdrożach:

  • Kąty bocznych przechyłów (w lewo/w prawo) samochodu
  • Kąty przechyłów wzdłużnych pozwalające ocenić nachylenie stoków podczas jazdy pod górę lub w dół
  • Rozdział mocy na przednią i tylną oś (w wersji 4×4).

ELEMENTY OCHRONNE I NIEZAWODNE MATERIAŁY

  • Nadwozie: nadwozie jest teraz chronione na całym obwodzie przed drobnymi uderzeniami i zadrapaniami. Boczne listwy ochronne, połączone z osłonami nadkoli oraz przednimi i tylnymi zderzakami, tworzą nieprzerwany pas wokół nadwozia. Obszerne osłony umieszczone pod zderzakami chronią spód nadwozia.
  • Wnętrze: kabina jest odporna na wszelkie szkodliwe czynniki, w szczególności w wersji Extreme, która jest standardowo wyposażona w zmywalną tapicerkę microcloud, gumowe dywaniki podłogowe przy przednich i tylnych siedzeniach oraz gumową wykładzinę bagażnika. Dywaniki i wykładzina zawierają 20% materiałów pochodzących z recyklingu.

BARDZIEJ WYTRZYMAŁE MATERIAŁY

Przednie i tylne osłony podwozia barwione w masie. Oznacza to, że barwione jest samo wtryskiwane do formy tworzywo, z którego wykonany jest element. Dzięki temu jego kolor pozostaje trwały, w przeciwieństwie do standardowej powłoki lakierniczej. Pomimo iż niemożliwe do uniknięcia uderzenia i zarysowania osłon podwozia wciąż będą zostawiać na nich ślady, to będą one niemal niewidoczne, ponieważ fabryczny kolor zostanie zachowany.

Elementy ochronne wokół nadwozia są wykonane z tworzywa o nazwie Starkle® – nowego materiału opracowanego przez inżynierów Dacii (szczegóły poniżej). Ponieważ nie są lakierowane, wszelkie zadrapania i zarysowania będą na nich praktycznie niewidoczne.

Akcesoria InNature opracowane już na etapie projektowania samochodu

  • Pakiet „Sleep”: wzorem Joggera, który był pierwszym modelem Dacii korzystającym z tego rozwiązania, nowy Duster również będzie oferowany z tym pakietem. Prosty i przystępny cenowo pakiet wyjmowanych elementów, pełniący 3 podstawowe funkcje: podwójnego łóżka, które można rozłożyć samodzielnie w mniej niż dwie minuty, stolika i schowka.
  • Nowy bagażnik dachowy: idealny towarzysz aktywności na świeżym powietrzu umożliwiający przewóz do 80 kg bagażu. Daje się bezproblemowo zamocować na modułowych relingach dachowych ustawionych poprzecznie lub na poprzecznych relingach dachowych dostępnych w obsłudze posprzedażnej.


ECO-SMART: NOWY DUSTER, BARDZIEJ WYTRZYMAŁY I WCIĄŻ PRZYSTĘPNY CENOWO

Wierny wartościom Dacii nowy Duster prezentuje bardziej zrównoważone podejście do motoryzacji, z nowymi hybrydowymi zespołami napędowymi i zwiększonym wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu.

NOWE HYBRYDOWE ZESPOŁY NAPĘDOWE

  • Duster HYBRID 140: wprowadzony po raz pierwszy przez Dacię na początku 2023 roku w modelu Jogger zespół napędowy HYBRID 140 trafia obecnie pod maskę nowego Dustera. Jest on oparty na sprawdzonych i uznanych technologiach Grupy Renault i składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 49 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator) oraz zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów.

Posiada ona 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Taka łączona technologia jest możliwa dzięki brakowi sprzęgła.

System hamowania z odzyskiwaniem energii w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh (230 V) i wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając o 20% energii mniej w cyklu mieszanym i nawet o 40% w cyklu miejskim. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w 100% elektrycznym.

  • Duster TCe 130: napęd ten trafia po raz pierwszy do oferty Dacii i stanowi propozycję pierwszego poziomu elektryfikacji dla klientów marki. Łączy on w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera (zoptymalizowana sprawność i mniejsze straty na efekcie pompowania) z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid) 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy w fazach rozruchu i przyspieszania, obniżając średnie zużycie paliwa i emisję CO2 o około 10%*. Zapewnia większą przyjemność z jazdy niż obecny TCe 130 (przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na wyższych biegach) dzięki efektowi wzmocnienia, jaki daje ten system: samochód szybciej reaguje na polecenia kierowcy, a jazda jest płynniejsza. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,9 kWh w sposób całkowicie przejrzysty dla kierowcy.

TCe 130 jest dostępny z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów w wersjach 4X2 i 4X4.

  • A ponadto: Duster ECO-G 100. Dacia, niekwestionowany lider w dziedzinie systemów zasilania LPG, jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna-LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z tą montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.

W trybie zasilania gazem Nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Ponadto samochód dysponuje zasięgiem wynoszącym ponad 1300 kilometrów** dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 100 litrów: 50 litrów zbiornika benzyny i 50 litrów pojemności użytecznej zbiornika LPG (zamontowanego pod podłogą, dzięki czemu cała przestrzeń ładunkowa zostaje zachowana). Przestawianie z jednego paliwa na drugie odbywa się w sposób bezzwłoczny i niewyczuwalny dzięki przełącznikowi zamontowanemu fabrycznie na desce rozdzielczej.

* W porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.

** Zgodnie z normą WLTP.

BARDZIEJ WYTRZYMAŁE MATERIAŁY

Dacia wprowadza materiał o nazwie Starkle®. Nowy Duster jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem, w którym zastosowano Starkle®, nowy rodzaj materiału opracowany przez inżynierów Dacii. Zawiera on do 20% polipropylenu pochodzącego z recyklingu i jest wykorzystywany w surowej postaci, bez lakierowania, co zmniejsza ślad węglowy związany z jego produkcją. Z tworzywa Starkle® wykonane są boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia, osłony nadkoli, elementy identyfikacji modelu, trójkątne płaty przedniego zderzaka, przednie i tylne osłony podwozia (ADD-ON) oraz dolny pas tylnego zderzaka. Ponadto wykorzystanie barwionych w masie materiałów do produkcji przednich i tylnych osłon podwozia pozwala zmniejszyć zużycie lakieru.

  • Niemal 20% użytych tworzyw* pochodzących z recyklingu. Łącznie w nowym Dusterze niemal 20%* tworzyw sztucznych w nim zastosowanych pochodzi z recyklingu, znacznie więcej niż przeciętnie w modelach z tego segmentu i o ponad 8 punktów procentowych więcej w porównaniu z poprzednią generacją tego modelu.
  • Zero chromowanych elementów ozdobnych i zero skóry pochodzenia zwierzęcego. W ramach działań na rzecz ochrony środowiska Dacia zdecydowała się zrezygnować ze stosowania skóry i chromowanych elementów ozdobnych we wszystkich swoich modelach.
  • Zmniejszenie rozmiaru instrukcji obsługi pozwoliło ograniczyć zużycie papieru. Jej pełna, cyfrowa wersja jest dostępna za pośrednictwem aplikacji My Dacia.

* W zakresie rodzajów polimerów wyszczególnionych w projekcie przyszłych przepisów dotyczących pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV).

WCIĄŻ NIEZRÓWNANY NA RYNKU STOSUNEK CENY DO PARAMETRÓW UŻYTKOWYCH

  • Nowy Duster pozostanie wierny pozycjonowaniu Dacii „value for money”. Będzie nadal łączyć najbardziej przystępne ceny w swoim segmencie z coraz bardziej przestronną kabiną (więcej informacji poniżej) i oferować najlepszy na rynku stosunek ceny do parametrów użytkowych.
  • Jego gama technologii pokładowych wzbogaci się o nowy 7-calowy cyfrowy zespół zegarów i wskaźników, nowy centralny ekran dotykowy 10,1 cala i nowy system multimedialny.
  • Wciąż równie sprytny nowy Duster oferuje modułowe relingi dachowe i pomysłowy system akcesoriów Dacia YouClip (informacje poniżej).

NOWY DUSTER JEST COOL, OFERUJE TO, CO NAPRAWDĘ NIEZBĘDNE, JEST TEŻ BARDZIEJ ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE I BARDZIEJ POMYSŁOWY

Nowy Duster jest uosobieniem filozofii Dacii polegającej na kontrolowanym i przemyślanym wprowadzaniu nowych technologii przystępnych cenowo, zwiększających bezpieczeństwo i komfort i ułatwiających codzienne życie użytkownikom.

BARDZIEJ CYFROWA I POŁĄCZONA ZE ŚWIATEM KABINA

Nowy system multimedialny z centralnym ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala. Ekran ten jest montowany w standardzie, poczynając od poziomu wyposażenia Expression i oferowany z dwoma pakietami multimedialnymi Dustera: Media Display i Media Nav Live:

  • System Media Display, dostępny w standardzie w nowym Dusterze Expression i Extreme, obejmuje

4-głośnikowy system audio oraz łączność bezprzewodową Apple CarPlayTM et Android Auto TM.

  • System Media Nav Live, dostępny w standardzie w wersji Journey i w opcji w wersji Extreme, obejmuje dodatkowo nawigację z dostępem do Internetu i informacjami o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym oraz 6-głośnikowy system audio Arkamys 3D Sound System.

Media Control, w nowym poziomie wyposażenia Essential, jest kompletnym systemem multimedialnym, obsługiwanym za pomocą przycisków w kierownicy, z wyświetlaniem informacji multimedialnych na 3,5-calowym ekranie analogowego zespołu zegarów. W jego skład wchodzą również 4 głośniki, łączność Bluetooth, port USB i wbudowany w deskę rozdzielczą uchwyt na smartfona. Po połączeniu z bezpłatną aplikacją Dacia Media Control, kierowca zyskuje możliwość obsługi funkcji radia/multimediów i dostęp do wielu innych funkcji z poziomu ekranu swojego smartfona.

Natywna łączność zgodna z nowymi europejskimi przepisami GSR2 oraz, w przypadku pojazdów wyposażonych w systemy Media Display i Media Nav Live, liczne dodatkowe usługi mobilne, takie jak:

  • FOTA (Firmware Over The Air), umożliwiająca zdalną aktualizację oprogramowania bez konieczności korzystania z sieci.
  • Proaktywna obsługa techniczna dostępna za pośrednictwem aplikacji na smartfona MyDacia.

Cyfrowy zespół zegarów: nowy Duster jest pierwszym modelem Dacii oferowanym z konfigurowalnym, kolorowym,

7-calowym cyfrowym zespołem zegarów, umożliwiającym selektywne wyświetlanie informacji, które kierowca uzna za najbardziej przydatne. Jest on montowany w standardzie w nowym Dusterze poczynając od poziomu wyposażenia Expression.

Uchwyt na telefon montowany w standardzie we wszystkich wersjach wyposażeniowych. W wersjach z systemami Media Display i Media Nav Live dostępne są 2 porty USB typu C z przodu i 2 z tyłu, które umożliwiają zasilanie do 4 urządzeń mobilnych. Wszystkie cztery porty USB są podświetlane.

Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Ładowarka do smartfonów, umieszczona na środkowej konsoli w zasięgu ręki obydwu pasażerów z przodu, jest montowana w standardzie w wersji wyposażeniowej Journey oraz w opcji w wersji Extreme.

NOWE SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA

Regulator/ogranicznik prędkości (tempomat) jest teraz montowany w standardzie poczynając od poziomu wyposażenia Expression. Automatyczne przełączanie świateł mijania i świateł drogowych jest dostępne w standardzie w nowym Dusterze Extreme i Journey. Ponadto funkcja automatycznego włączania świateł mijania jest dostępna we wszystkich wersjach wyposażeniowych.

Gama wyposażenia nowego Dustera została wzbogacona o nowe systemy wspomagania prowadzenia, aby spełnić najnowsze standardy bezpieczeństwa: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizacja awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall). A dla ułatwienia życia swoim klientom, Dacia dodała pomysłowy przycisk „My Safety” umożliwiający szybki dostęp do ich własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.

ZOPTYMALIZOWANY POZIOM KOMFORTU

Bardziej przestronne wnętrze. Nowy Duster oferuje najlepszy w swoim segmencie stosunek ceny do parametrów użytkowych. Dzięki zastosowaniu platformy CMF-B zwiększyła się przestronność wnętrza, zwłaszcza pod względem szerokości użytecznej na przednich siedzeniach oraz ilości miejsca na nogi na tylnych siedzeniach.

Nowy Duster dysponuje niższym progiem załadunku oraz szerszym i wyższym otworem bagażnika. Wyższa i szersza jest także sama przestrzeń bagażowa, a jej objętość została zwiększona o 6%, do 472 litrów (objętość do wysokości tylnej półki w nowym Dusterze 4×2).

Wyjątkowe elementy wyposażenia. Ponieważ komfort należy rozumieć przede wszystkim jako zapewnienie absolutnego spokoju kierowcy, nowy Duster został wyposażony w liczne rozwiązania ułatwiające codzienne życie. I tak na przykład automatyczny hamulec postojowy jest dostępny poczynając od wersji Journey (w standardzie) i Extreme (w opcji), a wersje Extreme/Journey są standardowo wyposażone w elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne. Nowy Duster jest bardziej niż kiedykolwiek dotąd przygotowany na najtrudniejsze warunki pogodowe i może być również wyposażony w podgrzewaną kierownicę i przednią szybę z systemem odmrażania (w zależności od kraju).

YouClip: nowe, pomysłowe akcesoria „w stylu Dacii”. Inżynierowie Dacia opracowali YouClip, prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu dedykowanych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowy Duster jest standardowo wyposażony w 4 (poziom wyposażenia Essential) lub 6 fabrycznych punktów mocowania YouClip (jeden na desce rozdzielczej, jeden na bocznej ścianie konsoli po stronie pasażera, jeden na tylnej stronie środkowej konsoli, dwa w bagażniku po lewej i prawej stronie oraz jeden na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika). Do tego można dodać 2 dodatkowe punkty mocowania YouClip (z akcesoriów) montowane do zagłówka.

Mogą służyć do mocowania kieszeni na drobne przedmioty, uchwytu na smartfona z wbudowaną ładowarką indukcyjną lub pomysłowego akcesorium „3 w 1” obejmującego uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. Ten pomysłowy system „3 w 1” jest dostępny w standardzie w wersji Duster Extreme. W ofercie dostępny jest również uchwyt na dotykowy tablet, który można umieścić na akcesoryjnym punkcie YouClip, mocowanym do zagłówka. Wszystkie powyższe akcesoria kompatybilne z YouClip są dostępne w sieci Dacii.

UPROSZCZONA GAMA DOSTOSOWANA DO WSZELKICH UPODOBAŃ  
Obecnie niemal 70% klientów Dustera wybiera wyższe poziomy wyposażenia. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, gama nowego Dustera została skonstruowana wokół trzech poziomów wyposażenia: Essential, Expression oraz unikalnej oferty, dotyczącej wyższego poziomu wyposażenia, z dwiema różniącymi się zawartością i wzajemnie uzupełniającymi się wersjami: Duster Extreme, przeznaczoną dla entuzjastów aktywności outdoorowej i dostosowaną do intensywnego użytkowania, oraz Duster Journey dla tych, którzy preferują dyskretną elegancję, komfort i dobre samopoczucie. Te dwie wersje będą oferowane za porównywalną cenę.  

Najważniejsze elementy wyposażenia dostępne w standardzie

Duster Essential: Media Control, relingi dachowe, manualna klimatyzacja, 6 poduszek powietrznych, czujniki parkowania tyłem.  

Duster Expression: wyposażenie Essential + 17-calowe aluminiowe felgi, 7-calowy cyfrowy zespół zegarów, centralny ekran dotykowy 10,1 cala z systemem multimedialnym Media Display i bezprzewodową replikacją Apple CarPlayTM/Android AutoTM, kamera cofania.  

Duster Extreme: wyposażenie Expression + modułowe relingi dachowe, łatwozmywalna tapicerka microcloud, gumowe dywaniki podłogowe i wykładzina bagażnika, automatyczna klimatyzacja, system YouClip „3 w 1”, elementy ozdobne wnętrza i nadwozia w kolorze brązowo-miedzianym.  

Duster Journey: wyposażenie Expression+ 18-calowe aluminiowe felgi, automatyczna klimatyzacja, automatyczny hamulec postojowy, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system multimedialny Media Nav Live z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami.


WYMIARY

Redakcja dziękuje firmie Auto Spektrum za udzielenie wszystkich niezbędnych informacji na temat Nowej Dacii Duster oraz udostępnienie zdjęć.

Więcej informacji na stronie: https://autospektrum.dacia.pl/

Foto: Dacia Polska / Auto Spektrum

Źródło: Dacia Polska

Czytaj także: Dacia DUSTER Mistrzem Wartości 2022

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy