Wyniki sprzedaży samochodów osobowych DACII wzrosły o 16,7%
Źródło: Dacia Polska
Dodano: 09.11.2023
Dacia Jogger
Udostępnij
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku Dacia sprzedała łącznie 493 511 samochodów osobowych i dostawczych, czyli o 16,7% więcej w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. W samym tylko trzecim kwartale Dacia sprzedała 148 124 samochody. Oznacza to wzrost o 2,4% w stosunku do trzeciego kwartału 2022 roku, który był dla marki najlepszym okresem pod względem udziałów rynkowych.
Cztery flagowe modele marki poprawiły swoje wyniki w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy: Spring o 40,6%, Sandero o 18,3%, Duster o 4,1% i Jogger o 76,1%.
Udział Dacii w rynku w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2023 roku utrzymał się na stabilnym poziomie, pomimo coraz trudniejszej sytuacji w segmencie klientów indywidualnych (udział klientów indywidualnych w miksie sprzedaży w Europie spadł z 44% do 40%*).
Marka zajmuje drugie miejsce w Europie w tak ważnej dla niej sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych z udziałem 8,4% w rynku. To o 0,8 punktu więcej w porównaniu z 2022 rokiem.
DALSZY WZROST SPRZEDAŻY CZTERECH FLAGOWYCH MODELI MARKI
Dacia Sandero sprzedała się w liczbie 199 516 sztuk, czyli o 18,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sandero utrzymało pozycję, którą zajmuje od 2017 roku*, samochodu najczęściej kupowanego przez klientów indywidualnych w Europie.
Sprzedaż Dustera (154 460 sztuk) wzrosła o 4,1% w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami 2022 roku. Model plasuje się niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów w Europie na rynku klientów indywidualnych.
Dacia Jogger odnotowała wzrost o 76,1% z 70 932 sprzedanymi samochodami w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2023 roku. Zapewnia to jej pierwsze miejsce w segmencie C (bez SUV-ów) w sprzedaży dla klientów indywidualnych*.
Spring ze sprzedażą 44 262 szt. odnotował wzrost o 40,6% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Model stale plasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie na rynku klientów indywidualnych*.
WZROST NA WSZYSTKICH DUŻYCH RYNKACH EUROPEJSKICH
Sprzedaż Dacii na rynku samochodów osobowych w Europie wzrosła o 19,6% przy średnim wzroście rynkowym 16,9%.
Udział Dacii w tym rynku wyniósł 4,4%, co daje wzrost o 0,1 punktu w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, i to pomimo niekorzystnego miksu i spadającego udziału tego segmentu.
Dacia utrzymuje się na podium sprzedaży w swoim tradycyjnym sektorze klientów indywidualnych, z udziałem 8,4% w tym segmencie*.
We Francji, która jest największym rynkiem zbytu Dacii, w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zarejestrowano 118 495 nowych samochodów osobowych i dostawczych marki, co daje wzrost o 23,2% w stosunku do poprzedniego roku. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,5 punktu do 9,1%. Marka umocniła zajmowaną trzecią pozycję na francuskim rynku samochodów osobowych.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia jest liderem we Francji.
Sandero jest najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie klientów indywidualnych i trzecim modelem z uwzględnieniem wszystkich kanałów sprzedaży.
Spring jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i we wszystkich kanałach sprzedaży.
Duster jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w segmencie klientów indywidualnych.
A Jogger jest numerem 1 w segmencie C w kanale sprzedaży dla klientów indywidualnych.
We Włoszech Dacia sprzedała w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2023 roku 66 160 samochodów osobowych i dostawczych, co daje wzrost o 29,3%. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,3 punktu.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia utrzymała pierwsze miejsce we Włoszech z udziałem 9,3% i uplasowała dwa modele w pierwszej trójce: Sandero na drugim miejscu i Dustera na trzecim miejscu.
W Niemczech łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki wyniosła 51 703 sztuki. To o 25,2% więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,2 punktu.
Dacia zajęła czwarte miejsce w segmencie klientów indywidualnych, a trzy modele marki znalazły się w pierwszej piętnastce samochodów.
Dacia Sandero jest trzecim modelem najlepiej sprzedającym się na rynku klientów indywidualnych, a Duster trzecim najlepiej sprzedającym się SUV-em (także w segmencie klientów indywidualnych).
Również w Hiszpanii Dacia odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku duży wzrost o 23% i sprzedała łącznie 34 624 samochody osobowe i dostawcze. Udział marki w rynku wzrósł o 0,2 punktu.
Dacia zajęła czwarte miejsce w segmencie klientów indywidualnych.
Najlepiej sprzedającym się modelem na tym rynku jest Sandero. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku okazało się również numerem 1 we wszystkich kanałach sprzedaży.
W Rumunii marka sprzedała 36 069 samochodów osobowych i dostawczych. To wzrost o 29,2%. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 3 punkty w porównaniu z ubiegłym rokiem. W kanale sprzedaży klientom indywidualnym udział Dacii wyniósł 40,1%, co daje wzrost o 4,6 punktu. Pięć najlepiej sprzedających się modeli na rynku samochodów osobowych to modele Dacii. A cztery modele marki znalazły się w pierwszej piątce w segmencie klientów indywidualnych. Dacia jest liderem na rynku w segmencie klientów indywidualnych.
Wszystkie modele marki są liderami w swoich segmentach.
W Polsce Dacia sprzedała w okresie styczeń-wrzesień 13 305 samochodów osobowych, co daje marce 3,8% udziału w rynku. Największą popularnością cieszył się Duster z 6 896 zarejestrowanych samochodów, na drugim miejscu było Sandero 3 919 rejestracji. We wrześniu br. Sandero znalazło się w TOP3 w segmencie B HATCH, co stanowi 10,5% udziału. O ponad 30% wzrosła sprzedaż Sandero do klientów indywidualnych. Najczęściej wybierane wersje to w ponad 50% przypadków – LPG, a 79% klientów decyduje się na Sandero Stepway w najwyższych wersjach wyposażenia.
DACIA ZDOBYŁA PONAD OSIEM MILIONÓW KLIENTÓW
W 2023 roku Dacia przekroczyła próg 8 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Pozycjonowanie i strategia marki są niezmiennie atrakcyjne dla klientów.
Wersja Extreme, zaprezentowana na początku 2023 roku, odniosła ogromny sukces i obecnie stanowi jedną trzecią wszystkich zamówień klientów.
Oferta UP&GO wychodzi naprzeciw potrzebom klientów Dacii, którzy chcą kupić nowy, bardzo dobrze wyposażony (UP) samochód dostarczony w krótszym terminie (GO). Ponad 100 000 klientów zdecydowało się na tę ofertę.
„Dacia pisze dalszy ciąg swojej success story – łączna sprzedaż marki odnotowała wzrost o 16,7% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Strategia marki – polegająca na stałym definiowaniu na nowo tego, co ważne dla klientów, aby zaoferować najlepszy stosunek jakości do ceny – umożliwiła Dacii zdobycie ponad 8 milionów klientów od 2004 roku i umocnienie się na drugim miejscu na podium w segmencie klientów indywidualnych w Europie. Bardzo cieszy zaufanie, jakim obdarzają nas klienci”.
Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii
Globalna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki w ciągu dziewięciu miesięcy 2023 roku:
Redakcja dziękuje firmie Auto Spektrum za udzielenie wszystkich niezbędnych informacji na temat Dacii oraz udostępnienie zdjęć. https://autospektrum.dacia.pl/
Foto: Dacia Polska / Auto Spektrum
Wyniki na koniec sierpnia 2023 r. Wyniki na koniec września 2023 r. nie są jeszcze dostępne.
Sprzedaż samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie obejmuje następujące kraje: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.