Przerobiony na Mad Max harley z Rzeszowa startuje w Bitwie Królów
Opracowanie Redakcja
Dodano: 23.01.2018
Udostępnij
Ekipa z salonu GOC Harley-Davidson Rzeszów zmodyfikowała motocykl H-D, inspirując się filmem „Mad Max”. I tak, z modelu Fat Bob powstał Fat Max. Pojazd bierze udział w Battle of the Kings 2018. Bitwa Królów to organizowane corocznie przez firmę Harley-Davidson międzynarodowe zawody pomiędzy dilerami tej marki na najlepiej zmodyfikowanego Harleya. Głosować można w Internecie do 15 lutego!
GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy salon marki Harley-Davidson w Europie Środkowowschodniej, wystawił do Bitwy Królów motocykl będący oryginalną maszyną marki H-D przerobioną w wyjątkowy sposób.
Bazowym modelem motocykla zmodyfikowanego przez GOC Harley-Davidson Rzeszów jest Harley Davidson Fat Bob 114” 2018. Inspiracją w pracy nad tą maszyną były pojazdy z filmu “Mad Max”. Twórcom chodziło o stworzenie agresywnego, bardzo szybkiego motocykla, który poradzi sobie w każdym terenie, zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Połączenie nazwy modelu bazowego oraz tytułu filmu dało nazwę pojazdu – Fat Max.
W filmach z serii Mad Max pojazdy budowane są z części, jakie można znaleźć w postapokaliptycznym świecie, czyli tak naprawdę ze złomu. Fat Max jest ucieleśnieniem brudu, chaosu i agresji charakterystycznych dla klimatu filmów Mad Max, jednocześnie zachowując niezawodną funkcjonalność motocykla marki Harley-Davidson. W konstrukcji objawia się to użyciem nowych części, które zostały dobrane lub zmodyfikowane w taki sposób, aby podkreślały agresywny charakter pojazdu i jednocześnie były w pełni funkcjonalne.
Będący bazą modyfikacji model Fat Bob 114” 2018 już w swojej podstawowej wersji jest zadziornym i bardzo dynamicznym motocyklem, a customizacja na oparta na elementach zaczerpniętych z serii filmów Mad Max intensyfikuje zarówno jego wygląd, jak i funkcjonalność.
Opierając się na głównych motywach filmów, czyli motywowanej chęcią zemsty wojną na śmierć i życie pomiędzy policjantem (Max „Mad” Rockatansky), a gangiem motocyklowym, konstruktorzy stworzyli nie tylko motocykl, który by powstał w świecie po apokalipsie, ale również pozwolił w nim przetrwać. W samotnej walce bohater ucieka lub goni, a jedynym jego druhem jest dysząca na ramieniu śmierć. Dlatego też tuning motocykla opiera się na elementach chroniących ciało motocyklisty, a także nadających jego maszynie potężną moc. Dodatkowym smaczkiem konstrukcji są cytaty z filmów Mad Max będące częścią malowania pojazdu.
Elementy modyfikacji motocykla:
– przedni pług (osłona przednia ramy w dolnej części silnika) – nadaje ona motocyklowi agresywny wygląd, a jednocześnie spełnia funkcję ochronną przed kamieniami, które wylatując spod przedniego koła mogły by uszkodzić silnik
– osłony na manetki kierownicy – zapewniają jedną z podstawowych funkcji pojazdu (zamontowane są w nich kierunkowskazy), a jednocześnie chronią ręce kierowcy przed zimnem oraz obiektami, np. gałęziami
– przednia szyba (wzorowana na płycie pancernej) – wykonana z możliwością regulacji pozycji oraz wysokości, chroni przed obiektami oraz wiatrem
– kufer boczny wykonany z kanistra na paliwo
– wzmocnienie mocy motocykla poprzez użycie części tuningowych z serii Harley-Davidson Screamin' Eagle® Performance Parts, takich jak: układ wydechowy, filtr powietrza oraz Super Tuner
– użycie części customowych z serii Harley-Davidson Brass Collection nadających motocyklowi surowy wygląd pojazdu wykonanego z mosiądzu
Dodatkowe elementy customowe: błotnik tylny, osłony wykonane z blachy miedziowanej na pokrywach bocznych, dekiel kapy sprzęgła, tylny chlapacz wraz z mocowaniem na rejestrację, pręty biegnące na zbiorniku paliwa, bagażnik na tylnym błotniku.
Wykonawcą modyfikacji jest słynąca z budowy customów firma Game Over Cycles. Skórzane siedzenie zrobiła firma KM leather design. Lakierowanie to dzieło Moto-Paint.
Fat Max w Bitwie Królów
Motocykl Fat Max bierze udział w Battle of the Kings 2018. Bitwa Królów to organizowane corocznie przez firmę Harley-Davidson międzynarodowe zawody pomiędzy dilerami tej marki na najlepiej zmodyfikowanego Harleya. Zawody odbywają się w kilku etapach ze zwieńczeniem w rundzie finałowej, w której wyłaniany jest ogólnoświatowy zwycięzca, czyli salon Harleya, który dokonał najlepszej customizacji przewidzianego w zasadach zawodów modelu motocykla marki H-D.
W Bitwie Królów mogą startować tylko modele Street, Sportster lub najnowszej rodziny Softail 2018, budżet przeznaczony na zakup akcesoriów oraz części wykorzystanych w modyfikacji nie może przekroczyć 6 000 euro i co najmniej połowa customowych części musi być użyta z oficjalnego katalogu akcesoriów oraz części marki Harley-Davidson.
Od połowy stycznia do 15 lutego 2018 r. trwa publiczne głosowanie na najlepszy pojazd. Trzy motocykle z Europy Środkowowschodniej, które otrzymają największą ilość głosów, dostaną się do finału, gdzie zwycięzcę z naszego regionu wyłoni grono profesjonalistów z siedzib Harleya w Oxfordzie oraz Milwaukee. Finał światowy odbędzie się w listopadzie przyszłego roku w Mediolanie.
Link do głosowania na motocykle z Europy Środkowowschodniej:
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.