Opracowanie Redakcja
Dodano: 23-01-2018
GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy salon marki Harley-Davidson w Europie Środkowowschodniej, wystawił do Bitwy Królów motocykl będący oryginalną maszyną marki H-D przerobioną w wyjątkowy sposób.
Bazowym modelem motocykla zmodyfikowanego przez GOC Harley-Davidson Rzeszów jest Harley Davidson Fat Bob 114” 2018. Inspiracją w pracy nad tą maszyną były pojazdy z filmu “Mad Max”. Twórcom chodziło o stworzenie agresywnego, bardzo szybkiego motocykla, który poradzi sobie w każdym terenie, zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Połączenie nazwy modelu bazowego oraz tytułu filmu dało nazwę pojazdu - Fat Max.
TO MOŻE CIĘ ZAINTRESOWAĆ
W filmach z serii Mad Max pojazdy budowane są z części, jakie można znaleźć w postapokaliptycznym świecie, czyli tak naprawdę ze złomu. Fat Max jest ucieleśnieniem brudu, chaosu i agresji charakterystycznych dla klimatu filmów Mad Max, jednocześnie zachowując niezawodną funkcjonalność motocykla marki Harley-Davidson. W konstrukcji objawia się to użyciem nowych części, które zostały dobrane lub zmodyfikowane w taki sposób, aby podkreślały agresywny charakter pojazdu i jednocześnie były w pełni funkcjonalne.
Będący bazą modyfikacji model Fat Bob 114” 2018 już w swojej podstawowej wersji jest zadziornym i bardzo dynamicznym motocyklem, a customizacja na oparta na elementach zaczerpniętych z serii filmów Mad Max intensyfikuje zarówno jego wygląd, jak i funkcjonalność.
Opierając się na głównych motywach filmów, czyli motywowanej chęcią zemsty wojną na śmierć i życie pomiędzy policjantem (Max „Mad” Rockatansky), a gangiem motocyklowym, konstruktorzy stworzyli nie tylko motocykl, który by powstał w świecie po apokalipsie, ale również pozwolił w nim przetrwać. W samotnej walce bohater ucieka lub goni, a jedynym jego druhem jest dysząca na ramieniu śmierć. Dlatego też tuning motocykla opiera się na elementach chroniących ciało motocyklisty, a także nadających jego maszynie potężną moc. Dodatkowym smaczkiem konstrukcji są cytaty z filmów Mad Max będące częścią malowania pojazdu.
Elementy modyfikacji motocykla:
- przedni pług (osłona przednia ramy w dolnej części silnika) - nadaje ona motocyklowi agresywny wygląd, a jednocześnie spełnia funkcję ochronną przed kamieniami, które wylatując spod przedniego koła mogły by uszkodzić silnik
- osłony na manetki kierownicy - zapewniają jedną z podstawowych funkcji pojazdu (zamontowane są w nich kierunkowskazy), a jednocześnie chronią ręce kierowcy przed zimnem oraz obiektami, np. gałęziami
- przednia szyba (wzorowana na płycie pancernej) - wykonana z możliwością regulacji pozycji oraz wysokości, chroni przed obiektami oraz wiatrem
- kufer boczny wykonany z kanistra na paliwo
- wzmocnienie mocy motocykla poprzez użycie części tuningowych z serii Harley-Davidson Screamin' Eagle® Performance Parts, takich jak: układ wydechowy, filtr powietrza oraz Super Tuner
- użycie części customowych z serii Harley-Davidson Brass Collection nadających motocyklowi surowy wygląd pojazdu wykonanego z mosiądzu
Dodatkowe elementy customowe: błotnik tylny, osłony wykonane z blachy miedziowanej na pokrywach bocznych, dekiel kapy sprzęgła, tylny chlapacz wraz z mocowaniem na rejestrację, pręty biegnące na zbiorniku paliwa, bagażnik na tylnym błotniku.
Wykonawcą modyfikacji jest słynąca z budowy customów firma Game Over Cycles. Skórzane siedzenie zrobiła firma KM leather design. Lakierowanie to dzieło Moto-Paint.
Fat Max w Bitwie Królów
Motocykl Fat Max bierze udział w Battle of the Kings 2018. Bitwa Królów to organizowane corocznie przez firmę Harley-Davidson międzynarodowe zawody pomiędzy dilerami tej marki na najlepiej zmodyfikowanego Harleya. Zawody odbywają się w kilku etapach ze zwieńczeniem w rundzie finałowej, w której wyłaniany jest ogólnoświatowy zwycięzca, czyli salon Harleya, który dokonał najlepszej customizacji przewidzianego w zasadach zawodów modelu motocykla marki H-D.
W Bitwie Królów mogą startować tylko modele Street, Sportster lub najnowszej rodziny Softail 2018, budżet przeznaczony na zakup akcesoriów oraz części wykorzystanych w modyfikacji nie może przekroczyć 6 000 euro i co najmniej połowa customowych części musi być użyta z oficjalnego katalogu akcesoriów oraz części marki Harley-Davidson.
Od połowy stycznia do 15 lutego 2018 r. trwa publiczne głosowanie na najlepszy pojazd. Trzy motocykle z Europy Środkowowschodniej, które otrzymają największą ilość głosów, dostaną się do finału, gdzie zwycięzcę z naszego regionu wyłoni grono profesjonalistów z siedzib Harleya w Oxfordzie oraz Milwaukee. Finał światowy odbędzie się w listopadzie przyszłego roku w Mediolanie.
Link do głosowania na motocykle z Europy Środkowowschodniej:
Popularne zagadnienia: , COVID-19 , premier , prezydent , Ukraina , Morawiecki , nowe zakażenia koronawirusem , MZ , zakażenia , sejm , koronawirus w Polsce