Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Ekoporadnik Mercedes-Benz: zielona motoryzacja to znacznie więcej niż samochody

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 11-10-2021

Ekoporadnik Mercedes-Benz: zielona motoryzacja to znacznie więcej niż samochody
Wszyscy jesteśmy częścią ekosystemu, a nasze codzienne wybory wpływają na środowisko – począwszy od zakupów po sortowanie śmieci. Dotyczy to również użytkowania samochodu. W ekoporadniku Mercedesa znany polski sportowiec, skialpinista Andrzej Bargiel oraz ekspert motoryzacyjny i trener techniki jazdy Przemek Bosek opowiadali już o oszczędnej jeździe, o ekologicznych napędach czy przydatnych aplikacjach na smartfon. Czas na ostatni odcinek cyklu, który wykracza poza same samochody.

Cykl spotkań Andrzeja Bargiela i Przemka Boska dobiega końca. Przez kilka odcinków widzowie mieli okazję, by dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat zrównoważonego stylu jazdy, który owocuje nie tylko niższym zużyciem paliwa, ale też mniejszym zużyciem eksploatacyjnym samochodu. Ekoporadnik przybliżył również rozwiązania techniczne i technologie stosowane w zelektryfikowanych Mercedesach, takie jak hybrydowy napęd plug-in czy szybkie ładowanie.
Reklama

 
Mercedes udowadnia, że nowoczesny samochód premium musi łączyć znakomite osiągi, bezpieczeństwo i luksus z czynnikiem „eko” – bez względu na swój segment powinien efektywnie obchodzić się zarówno z energią (czy to z paliwa, czy elektryczną) oraz z zasobami. Przykładem może być nowa Klasa C, która w każdej wersji jest zelektryfikowana.

I choć rozmowy Andrzeja Bargiela i Przemka Boska dotyczyły głównie samochodów, to nadrzędnym celem tych rozmów jest troska o czystsze środowisko – nie da się tego celu osiągnąć bez transformacji branży motoryzacyjnej i zmiany naszych własnych zwyczajów.
 

Ekoporadnik Mercedesa niejednokrotnie udowodnił, że w praktyce zmiana ta wcale nie jest uciążliwa. Auto elektryczne (lub hybrydę plug-in) można ładować w domu albo w trakcie pracy lub załatwiania codziennych spraw, takich jak zakupy. Fabryczna nawigacja pomoże błyskawicznie znaleźć dogodną ładowarkę, a dzięki karcie Mercedes me Charge nie trzeba martwić się o rejestrację u różnych dostawców prądu.

Firma Mercedes-Benz jako partner strategiczny kampanii elektromobilni.pl wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych oraz gronem liderów rynku podejmuje szereg działań na rzecz elektromobilności, dla rozwoju której kluczowa jest edukacja. Zdecydowana większość kierowców samochodów konwencjonalnych w Polsce przyznaje, że stan ich wiedzy nie pozwoliłby na podjęcie decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny. Dlatego bardzo nas cieszy coraz szersze zaangażowanie branży motoryzacyjnej w aspekty związane z budową świadomości ekologicznej konsumentów i popularyzowaniem pojazdów z elektrycznym układem napędowym. – Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA
Reklama
 

Auta są jednak tylko jedną ze składowych całego motoryzacyjnego ekosystemu, który sięga od produkcji przez użytkowanie aż po recykling. I każdy z producentów samochodów ma tu do wykonania kawał roboty.

W tej materii Mercedes-Benz nie zwleka ani chwili: strategia firmy zakłada w pełni neutralną pod względem emisji węglowej oferowaną flotę modeli do 2030 r. Już w przyszłym roku wszystkie fabryki aut osobowych z gwiazdą będą neutralne pod względem emisji CO2, polegając na energii ze źródeł odnawialnych. Równocześnie marka spod znaku gwiazdy nawiązuje partnerstwa i prowadzi zaawansowane badania nad tzw. zieloną stalą, wolną od CO2 – produkcja stali ma bowiem istotny udział w globalnej emisji dwutlenku węgla.
 

W skrócie, Mercedes-Benz wykorzystuje wiele pól, aby szybko i w zrównoważony sposób zmniejszać emisje gazów cieplarnianych oraz zanieczyszczeń. Zrównoważona flota pojazdów Mercedesa nie ogranicza się jednak wyłącznie do poszanowania środowiska naturalnego, ale i praw człowieka – dlatego producent dba o pozyskiwanie surowców z certyfikowanych kopalń. W nowych generacjach akumulatorów minimalizuje zresztą użycie kobaltu, a docelowo chce całkowicie zrezygnować ze stosowania tego surowca.

Elementem całościowej strategii dekarbonizacji Mercedes-Benz jest również szeroko zakrojony recykling. W przyszłości akumulatory z wycofanych aut elektrycznych będą ponownie przetwarzane, a wcześniej czeka je jeszcze „drugie życie” – mogą funkcjonować w magazynach energii, pozwalających np. gromadzić na później prąd pozyskany z instalacji fotowoltaicznej.
Reklama

Oczywiście ekologia zaczyna się od nas samych – dlatego w imię szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju lepiej czasami optymalizować nasze wybory. A przy wyborze kolejnego auta może warto rozważyć coś na prąd?

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online 

Foto: Mercedes Benz Polska
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.