Porsche uruchamia własny cyfrowy kanał sprzedaży nowych i używanych samochodów, które są dostępne od ręki. Za pośrednictwem platformy Porsche One Market Place – sklepu internetowego Porsche – potencjalni klienci mogą teraz wybrać preferowany model spośród aut oferowanych w salonach dealerskich w całym kraju. Ponadto platforma pozwala klientom na przeprowadzenie najważniejszych czynności związanych z zakupem bezpośrednio w internecie – niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajdują.
„Klienci w naturalny sposób przemieszczają się dziś pomiędzy cyfrowym światem a fizycznymi punktami sprzedaży” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Nasz nowy cyfrowy »sklep« odpowiada na ten trend i sprawia, że zakup samochodu jest jeszcze łatwiejszy. Będziemy dalej rozwijać ten całościowy cyfrowy ekosystem – oprócz samochodów na całym świecie chcemy oferować tam specyficzne dla Porsche produkty i usługi mobilne”.
Wprowadzony właśnie kanał sprzedaży będzie współistniał z dotychczasową sprzedażą w salonach. Dostęp do oferty zapewnia klientom Porsche One Market Place – internetowy sklep Porsche, w którym można zarezerwować wybrane auto. A jeśli potencjalny nabywca zechce pozostawić swój używany wóz w rozliczeniu, wstępne informacje na ten temat również może podać online.
Funkcja wyszukiwania połączona z usługą rezerwacji samochodu online
Platforma łączy się z usługą dostępną już jako Porsche Finder – czyli wyszukiwarką Porsche, dzięki której potencjalni klienci Porsche mogą odnajdywać pożądane samochody, „prześwietlając” listę nowych i używanych egzemplarzy w magazynach różnych dealerów. Od listopada 2020 r. auto można nie tylko wyszukać, ale – za pośrednictwem Porsche One Market Place – skorzystać także z funkcji rezerwacji. Dzięki temu klient ma możliwość zakupu samochodu przez internet, co wiąże się ze złożeniem wiążącego zamówienia.
Sprzedaż aut przez internet elementem strategii cyfryzacji Porsche
„Jesteśmy dumni z faktu, że możemy zaoferować naszym klientom opcję cyfrowego zakupu w istniejącym środowisku Porsche – i wprowadzić to jako zintegrowane rozwiązanie na naszym krajowym, polskim rynku. Cyfrowe doświadczenie nie zastępuje wizyty w Porsche Centrum, a raczej ją uzupełnia i optymalizuje. Cieszymy się, że dajemy naszym klientom możliwość zamówienia wymarzonego samochodu w zaciszu własnego domu, w sposób elastycznie dopasowany do ich stylu życia i harmonogramu” – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
W przyszłości Porsche zaoferuje kolejne produkty i usługi online
Wdrożenie platformy sklepu internetowego Porsche One Market Place stanowi element strategii cyfryzacji Porsche, która oprócz samochodów obejmie wszystkie produkty i usługi opracowywane w odpowiedzi na stale zmieniające się potrzeby klientów w zakresie mobilności. Producent samochodów sportowych zamierza poszerzyć ten kanał, tak aby stworzyć sklep z produktami i usługami Porsche.
„Wizja naszej platformy obejmuje nie tylko sprzedaż samochodów przez internet, ale i zaoferowanie szerokiej gamy produktów i usług online – takich, które pozwolą nam być jak najbliżej klienta” – dodał Wojciech Grzegorski.
Więcej informacji na temat Porsche pod adresem www
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.