Reklama

Automoto

Solidne wyniki mimo koronawirusa: 1,2 mld euro zysku operacyjnego Porsche w pierwszej połowie 2020 roku

Porsche Polska
Dodano: 06.08.2020
51242_s20_2508-resizer-_750
Share
Udostępnij
W trudnej pierwszej połowie 2020 r. Porsche AG osiągnęło zwrot ze sprzedaży na poziomie 9,9 %. Przychody ze sprzedaży (12,42 mld euro) były o 7,3% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a zwrot ze sprzedaży (1,23 mld euro) spadł o 26,3%. Dobre wyniki na tle konkurencji to zasługa rozbudowanego programu poprawy progu rentowności, a także udanych nowych produktów Porsche.

„Obecna sytuacja stanowi wyzwanie dla naszej firmy. Odpowiedzialnie i systematycznie zarządzamy kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostrzegamy w nim szansę. Energii dodały nam nasze nowe, atrakcyjne produkty – od 911 Turbo po elektryczny samochód sportowy Taycan, który niedawno uznano za najbardziej innowacyjny samochód świata” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Opowiadamy się za wizjami i wyznaczamy nowe standardy. I właśnie ten pionierski duch nas napędza” – mówi Blume. „W ciągu najbliższych 5 lat tylko w nowe technologie zainwestujemy 15 miliardów euro”.

„Jeśli chodzi o inwestycje w elektromobilność i cyfryzację, nadal podążamy szybkim pasem” – stwierdził Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG ds. Finansów oraz IT. „Jednocześnie kontynuujemy realizację naszych ambitnych celów strategicznych dotyczących zwrotu ze sprzedaży, tak aby zabezpieczyć miejsca pracy w Porsche w dłuższej perspektywie”. Z tego powodu dyrektor finansowy zapowiada, że Porsche podejmie dalsze kroki w celu zwiększenia efektywności. „Aby chronić miejsca pracy, potrzeba ogromnych, wspólnych wysiłków” – dodał Meschke.

Dostawy: silna pozycja na całym świecie
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. łączne dostawy na całym świecie spadły o 12,4%, do 116 964 pojazdów. Mimo że niektóre Porsche Centra przez kilka tygodni pozostawały zamknięte, dostarczono 4480 egzemplarzy nowego Porsche Taycan, a w przypadku kultowego 911 nastąpił wzrost liczby nabywców (+2,2%, 16 919 dostarczonych samochodów). Najchętniej wybieranym modelem było Cayenne, z wynikiem 39 245 aut, a za nim uplasował się Macan (34 430 sztuk). Największym pojedynczym rynkiem zbytu dla producenta samochodów sportowych w pierwszej połowie 2020 r. pozostały Chiny, z liczbą 39 603 dostaw. Europejskim klientom przekazano 32 312 samochodów. W Stanach Zjednoczonych w okresie od stycznia do czerwca Porsche dostarczyło 24 186 aut.

Optymistyczna perspektywa
„Również Porsche odczuwa skutki kryzys koronawirusa” – powiedział Meschke. „W Europie i USA w pierwszej połowie 2020 roku doświadczyliśmy znacznych spadków. W Chinach i na innych azjatyckich rynkach, takich jak Korea i Japonia, od kilku tygodni sytuacja znów ma się dobrze” – dodał. Wciąż jeszcze za wcześnie, by prognozować wyniki w dalszej części roku. „Jesteśmy optymistami i sądzimy, że będziemy w stanie odrobić część strat z marca, kwietnia i maja. Oczywiście będzie to możliwe pod warunkiem, że nie wystąpią kolejne problemy związane z koronawirusem” – wyjaśnia Meschke. W 2020 roku, roku koronawirusa, Porsche rezygnuje ze swojego strategicznego celu, jakim jest uzyskanie 15-procentowego zwrotu ze sprzedaży. „Ale dokładamy wszelkich starań, by także w 2020 roku ten zwrot był dwucyfrowy” – powiedział Meschke.

Zrównoważony rozwój: Porsche przyjmuje odpowiedzialność
W zakresie zrównoważonego rozwoju Porsche realizuje swoje ambitne cele z zaangażowaniem większym niż kiedykolwiek wcześniej – to zasługa zintegrowanego podejścia w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. „W Porsche sukces komercyjny idzie w parze z odpowiedzialnością społeczną” – powiedział Blume. „Jest dla nas szczególnie ważne, by w czasie kryzysu związanego z koronawirusem odgrywać aktywną rolę w społeczeństwie i brać na siebie odpowiedzialność. Pomaganie innym stanowi integralną część kultury Porsche” – powiedział prezes zarządu. Dlatego producent sportowych samochodów w znacznym stopniu poszerzył swoją działalność społeczną w skali krajowej i międzynarodowej. Program „Porsche pomaga” poprzez różne inicjatywy wspiera publiczne zespoły kryzysowe, organizacje pomocowe, szpitale oraz osoby potrzebujące.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama

Najnowsze

Reklama

Polecane

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy