Strona główna>Sport>Polacy odpalili w serii treningowej w Planicy. Nowy trener polskiej kadry. Start TikToka dla FIS Ski Jumping.
Sport
Polacy odpalili w serii treningowej w Planicy. Nowy trener polskiej kadry. Start TikToka dla FIS Ski Jumping.
Opracowanie AC / Źródło: Serwis informacyjny FIS
Dodano: 28.03.2025
Foto - Źródło: Oficjalny serwis Polskiego Związku Narciarskiego
Udostępnij
Wreszcie na koniec sezony nadeszły dobre wieści z Planicy! W pierwszym treningu świetnym skokiem na 220 metrów zaimponował Piotr Żyła. Z kolei w drugiej próbie doskonałą odległością popisał się Aleksander Zniszczoł lądując na 213,5 metrze, ale miał najgorsze warunki z całej stawki. Dzięki nocie znalazł się na bardzo wysokim szóstym miejscu. Swój treningowy skok kompletnie zepsuł za to Paweł Wąsek i sklasyfikowany został w piątej dziesiątce. Polska kadra zmianie trenera na nowy sezon.
Wielki przewrót w polskich skokach i nowy trener kadry
Właśnie zostały potwierdzone wiadomości, które obiegły sieć w ostatnich godzinach, iż Thomas Thurnbichler nie będzie prowadził polskich skoczków w sezonie 2025/2026, a konkurs w Planicy zakończy jego trzyletnią kadencję na stanowisku pierwszego trenera Polaków. Podczas piątkowej konferencji w Planicy prezes Adam Małysz potwierdził domysły kibiców i podał iż nowym trenerem skoczków będzie Maciej Maciusiak. Ta informacja zwiastuje prawdziwą rewolucję w polskich skokach i szkoleniu! Trzymamy kciuki!!!
Foto: Maciej Maciusiak / Źródło: Wikipedia
Start TikToka dla FIS Ski Jumping.
Na początku sezonu Pucharu Świata w Skokach Narciarskich FIS 2024/25 FIS uruchomiło nowy kanał @fisskijumping na TikToku. Powiedzenie, że przerosło oczekiwania, byłoby niedopowiedzeniem.
Przed finałem w ten weekend w Planicy (SLO) kanał TikTok osiągnął widownię przekraczającą 200 mln. Dla porównania zasięg na Instagramie wyniósł 54,6 mln, a na Facebooku 37,7 mln.
W niecałe sześć miesięcy TikTok FIS Ski Jumping przyciągnął 206 500 obserwujących, wyprzedzając @fis.ski (180 000) jako najpopularniejszy kanał FIS na platformie. Większość obserwujących TikToka pochodzi ze Stanów Zjednoczonych (13,4%), 3,6% z Brazylii i 3,2% z Algierii.
Za tą historią sukcesu kryje się wyjątkowy potencjał skoków narciarskich do wirusowego wideo – nawet w krajach o małej historii sportów zimowych – połączony z dostępnością medium TikTok. Uosobieniem obu tych cech jest najbardziej udany TikTok w historii FIS: epicki skok Daniela Hubera w Vikersund (NOR) pod koniec zeszłego sezonu, sfilmowany telefonem komórkowym.
Ten klip został wyświetlony blisko 110 mln razy, a wskaźnik zaangażowania wyniósł 8,6%. A film Niki Prevc bijącej kobiecy rekord świata na tym samym miejscu na początku tego miesiąca może go prześcignąć. W niecałe dwa tygodnie przyciągnął ponad 15 mln wyświetleń, a wskaźnik zaangażowania wyniósł 10,5%.
Na wszystkich platformach społecznościowych FIS Ski Jumping łączny zasięg 293 mln jest ponad dwukrotnie większy (137 mln) od tego samego okresu w zeszłym roku. Podział według płci to 64% mężczyzn i 34% kobiet na TikToku, 62-38 na Facebooku i 65-35 na Instagramie.
„Marzenie o lataniu jest tak stare jak sama ludzkość i nie ma nic, co byłoby tak bliskie temu marzeniu jak loty narciarskie i skoki narciarskie” — mówi dyrektor ds. cyfrowych i innowacji FIS, Benjamin Stoll. „Ta wizualna atrakcyjność ciał latających w powietrzu okazuje się być właśnie tym rodzajem ekscytującej treści wideo, której szukają fani na TikToku”.
Skoki narciarskie kobiet cieszą się coraz większą popularnością, a prowadzone przez zawodniczki historie zza kulis w mediach społecznościowych wzbudzają duże zainteresowanie. Po ubiegłotygodniowym finale Pucharu Świata kobiet w Lahti (FIN) FIS wydał drugi odcinek nowego formatu vloga z Kanadyjką Alexandrią Loutitt nagranego podczas niedawnych Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym w Trondheim.
W ten weekend można spodziewać się jeszcze bardziej emocjonujących treści w mediach społecznościowych od mężczyzn, gdyż Puchar Świata w skokach narciarskich FIS osiągnie punkt kulminacyjny na słynnej mamuciej skoczni w Planicy.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.