Ulica Grunwaldzka to kolejna część rzeszowskiego deptaka, która w tym roku będzie remontowana. Gotowy jest już projekt przebudowy – znajdą się w nim drzewa, które zostaną posadzone wzdłuż kamienic. Do 6 lutego miasto czeka na oferty od firm zainteresowanych przeprowadzeniem remontu. Prace mają potrwać do końca roku.
Wizualizacje Urząd Miasta Rzeszowa
Główny miejski deptak to przede wszystkim ulice 3 Maja, Kościuszki i Grunwaldzka, a także Rynek i od niedawna część ul. Mickiewicza. W poprzednich latach gruntownie przebudowano ulice 3 Maja i Kościuszki. Zostały wyłożone kamiennymi płytami, od nowa zaaranżowano tam zieleń i małą architekturę. Wcześniej przebudowano także podziemne sieci. Podobnie ma to wyglądać na ulicy Grunwaldzkiej. W ubiegłym roku na wniosek prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka zlecono jednak zmiany w pierwotnym projekcie przebudowy.
– Zależy mi, aby w mieście było jak najwięcej zieleni. Uznałem, że warto pomyśleć o dodatkowych nasadzeniach drzew także w tym miejscu. Chcę, aby ulica Grunwaldzka była przyjazna mieszkańcom. Żeby ludzie chętnie tutaj spacerowali i odpoczywali – mówi Konrad Fijołek.
– Zaktualizowany projekt modernizacji ulicy jest już w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie. Zakłada utrzymanie dotychczasowej zieleni, którą stanowią przede wszystkim drzewa rosnące na wysokości budynku Uniwersytetu Rzeszowskiego. A także utworzenie dwóch dodatkowych szpalerów drzew. Bliżej kamienic stojących po stronie wschodniej, drzewa mają rosnąć w donicach. Od strony zachodniej zostaną posadzone w gruncie – tłumaczy Bartosz Gubernat z Kancelarii prezydenta Rzeszowa.
Nawierzchnia ulicy zostanie wyłożona kamiennymi płytami oraz kostką, nawiązującymi do ulic Kościuszki i 3 Maja. Na nowo zostanie zaaranżowana przestrzeń – pojawią się stylowe ławki, parklety i kosze na śmieci. Projekt zakłada także utworzenie monumentu z inskrypcją – pomnika Grunwaldzkiego, renowację zdroju ulicznego oraz montaż stojaków. Oświetlenie po przebudowie będzie wyposażone w energooszczędne oprawy LED.
Prace brukarskie poprzedzi wymiana sieci podziemnych, co ma zminimalizować ryzyko usterek, a co za tym idzie konieczności wykonywania wykopów w przyszłości. Projekt przebudowy oraz dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prac są już w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie.