Reklama

Kultura

RE: Rzeszów Festival – miasto stawia na nową markę

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 21.04.2022
62663_ddd
Share
Udostępnij
Nowy pomysł i nowa marka festiwalowa pojawia się w Rzeszowie – RE:Rzeszów Festival. Ma być pop, hip-hop, alternatywa i rock, artyści z czołówek list streamingowych serwisów. Letni festiwal na rzeszowskich Bulwarach zaplanowano na koniec wakacji – odbędzie się 20-21 sierpnia. Zaśpiewa Brodka i Margaret. Będzie Novika, Pezet i Zdechły Osa. Wydarzenie jest wspólnym przedsięwzięciem Miasta Rzeszowa i Agory S.A. 
 
Miasto chce, aby RE – Rzeszów Festival stał się rozpoznawalną marką. Koncept kręci się wokół sylaby „re”. RE kojarzy się z Resovią, ale też z nowoczesnym myśleniem i pozytywnymi zmianami – RE to REcykling i REuse – odpowiedzialne i nowatorskie podejście. RE to zaczynanie od nowa, REstart i REset, RE to REgionalność i lokalność. RE to wreszcie RElaks, RElacje i REgeneracja – bo o tym ma być właśnie ten festiwal: o wspaniałym spędzaniu czasu razem, świetnej regenerującej atmosferze i odpoczynku i o najlepszej jakości rozrywce. 
 
Tak obudowana idea letniego festiwalu powstała w spółce Agora S.A., a miasto jej przyklasnęło. Efekt będzie można zobaczyć podczas najbliższych wakacji. Na rzeszowskich Bulwarach 20-21 sierpnia staną dwie sceny, na których wystąpi kilkanaście czołowych polskich gwiazd. Brodka, Margaret, Novika, Pezet i Zdechły Osa – to pierwsi artyści, którzy otwierają line-up RE: Rzeszów Festivalu. Teren rozbłyśnie Parkiem Świateł. 
 
– Razem z Organizatorem postawiliśmy na koncepcję festiwalu, która odda dynamiczny charakter i ducha naszego miasta i regionu, podkreśli jego najlepsze cechy. Pełen dobrej energii, rozświetlony i inspirujący. Festiwal, który może stać się jedną z wyrazistych miejskich marek i przyciągać uwagę całego regionu – tłumaczy Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Ma ściągać do Rzeszowa nie tylko fanów dobrej muzyki z okolicy, ale i z całej Polski.
 
– Unikalność konceptu RE: Rzeszów Festiwalu to kompilacja fantastycznych koncertów i unikalnych projektów wizualnych. Chcemy, żeby nowy festiwal był dwudniowym piknikiem z muzyką i światłem dla całych rodzin – dla młodych, dla 20-40 latków i dla wszystkich, którzy kochają muzykę i szukają wrażeń na najlepszym poziomie – mówią przedstawiciele Agory SA.: Anna Pruszyńska, dyrektor produkcji eventów i Jacek Zmiczerewski, dyrektor rozwoju biznesu eventów.

Festiwal zostanie podzielony na dwie sceny. Na scenie live wystąpią najwięksi współcześni twórcy i twórczynie polskiego popu, hip-hopu, alternatywy i rocka. Wokalistki, wokaliści i zespoły, których koncerty to spektakularne show i przeboje z czołówek list streamingowych serwisów. Na scenie tanecznej pojawią się czołowe nazwiska muzyki elektronicznej i alternatywnej, wybrane i zaproszone np. przez pierwszą damę muzyki klubowej, Novikę. W sumie – kilkanaście koncertów w dwa dni.
 
– To będzie również najładniejszy wizualnie festiwal na Podkarpaciu, a może i w Polsce. Wspólnie z artystami wizualnymi stworzymy przestrzeń, która po zmroku będzie stymulowała zmysły i wyobraźnię. Świetlne instalacje, neony, wizualne totemy zachwycające dużych i małych – mówi wiceprezydent Rzeszowa Krystyna Stachowska, opisując Park Świateł, który ma towarzyszyć muzyce.
 
Sprzedaż biletów i karnetów na RE: Rzeszów Festival rusza w piątek 22 kwietnia o godz. 12. Będzie je można kupić za pośrednictwem internetowych bileterii Ebilet.pl oraz Going i Empik Bilety. Bilet jednodniowy kosztuje od 79 zł, karnety od 129 zł. Dzieci do lat 5 wchodzą na teren festiwalu bezpłatnie.
 
 
Organizatorzy: Agora SA, Wyborcza.pl. 
Partner główny: Miasto Rzeszów 
Partner: Estrada Rzeszowska
Partner merytoryczny: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Sponsor: Perła Browary Lubelski.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy