Reklama

Dom

Niezbędne narzędzia dla pośredników nieruchomości

Artykuł sponsorowany
Dodano: 25.10.2022
68446_real-estate-agent-handing-house-key-client-1-resizer-750q75
Share
Udostępnij
Praca pośrednika nieruchomości jest bardzo specyficzna, ale też nie należy do najłatwiejszych. Trzeba zadbać o staranną prezentację ofert i sprawne zarządzanie ogłoszeniami. Ważne jest docieranie do szerokiego grona potencjalnych klientów i udana komunikacja z nimi. Codziennością są spotkania z zainteresowanymi zakupem lub wynajmem, a także z właścicielami nieruchomości. Ważna jest więc doskonała organizacja czasu pracy i sprawne planowanie zadań. Na szczęście istnieją różne narzędzia, które pomogą w odnoszeniu sukcesów w tej branży. 

Narzędzia do planowania i organizacji

Planowanie zadań i organizacja czasu pracy to kluczowe kwestie w codziennej pracy agenta nieruchomości. Osoby na tym stanowisku mają sporo na głowie i bez czytelnego terminarza mogą zapomnieć o ważnym spotkaniu, prezentacji nieruchomości i innego rodzaju zobowiązaniach. W dawnych czasach elementarnym narzędziem był papierowy kalendarz, dziś tę funkcję przejęły różnego typu aplikacje.

Trudno wskazać najlepsze z nich. Do wyboru są narzędzia darmowe, jak i płatne. Wiele osób w tej branży i nie tylko korzysta z kalendarza Google. W pracy na konkretnych projektach przydają się również takie narzędzia, jak Trello lub Asana. 

System CRM dla biura nieruchomości

Jeśli przełączanie się pomiędzy wieloma aplikacjami do poszczególnych zadań jest dla agenta nieruchomości uciążliwe, świetnym rozwiązaniem będzie system CRM. Jest to oprogramowanie, które zawiera w sobie cały szereg narzędzi do planowania, ofertowania i komunikacji. Co ważne, są na rynku systemy CRM dedykowane właśnie dla firm i osób z branży nieruchomości. Są one idealnie przygotowane do specyfiki tej branży i do najważniejszych zadań, jakie ma przed sobą agent nieruchomości.

W systemie CRM można tworzyć zadania, ustalać ich harmonogram i pilnować czasu wykonania. Można przygotowywać oferty i za pomocą kilku kliknięć umieszczać je w wielu popularnych serwisach ogłoszeniowych. System CRM można zintegrować z wieloma narzędziami marketingowymi i analitycznymi, a dzięki temu możliwe jest nie tylko publikowanie ogłoszeń i sprawna komunikacja z klientami, ale też tworzenie kreacji marketingowych, reklam i monitorowanie ich skuteczności.

Narzędzia do tworzenia materiałów zdjęciowych i wideo

Agenci nieruchomości, którzy pracują w ramach umów na wyłączność, często bardzo mocno angażują się w poszukiwanie zainteresowanych na zakup lub wynajem poszczególnych nieruchomości. W ich interesie jest więc jak najlepsze przygotowanie nieruchomości i oferty.
 
Niektórzy agenci korzystają wówczas z pomocy profesjonalnych fotografów i osób, którzy zajmują się odświeżaniem wnętrz i ich ponowną aranżacją. Część tych działań można jednak wykonać we własnym zakresie, o ile ma się odpowiednie narzędzia. Podstawą jest aparat lub smartfon z dobrym obiektywem, a także aplikacje do robienia i retuszu zdjęć. Często stosowane są: Snapseed do obróbki zdjęć, Camera Zoom FX do wykonywania lepszych ujęć, Roomstyler do tworzenia wizualizacji 3D lub Evryplace do przygotowywania wirtualnego spaceru po obiekcie. 

Lista narzędzi, które mogą się przydać w pracy pośrednika nieruchomości jest długa, trudno wymienić wszystkie. Z pewnością jednak nie zaszkodzi przetestować te najpopularniejsze i skusić się na rozwiązania dedykowane dla osób z branży – między innymi na system CRM dla branży nieruchomości.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy