Reklama

Biznes

To oni zwyciężyli – Złote Spinacze 2025

Związek Firm Public Relations
Dodano: 10.12.2025
Związek Firm Public Relations
Związek Firm Public Relations
Share
Udostępnij

Emocje sięgały zenitu, gdy wręczający wyjmowali z kopert kartki z tytułami zwycięskich projektów. 23. edycja konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Film Public Relations, była wyjątkowa. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 20 Złotych, 42 Srebrne oraz 35 Brązowych Spinaczy. Dodatkowo w konkursie przyznano trzy nagrody specjalne: Gwiazda PR, Kryształowy Spinacz, Tytanowy Spinacz oraz nagrodę specjalną redakcji Rzeczpospolitej oraz portalu rp.pl.

Uroczysta gala zgromadziła ponad 450 osób i odbyła się 8 grudnia br. w Hotelu Hilton w Warszawie. Prowadził ją Szymon Majewski, dziennikarz i prezenter, znany ze swojego poczucia humoru. Wręczono statuetki spinaczy w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa, Nationale-Nederlanden.

Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych. Gwiazda PR – wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznane Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.

Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.

Po raz kolejny została przyznana także nagroda redakcji rp.pl, którą wręczył Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” oraz redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, przedstawicielom Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.

Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

SREBRNY SPINACZ: 10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK

SREBRNY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ: Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska

2. PR produktu

BRĄZOWY SPINACZ: Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication

BRĄZOWY SPINACZ: „Przesmyk” – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery

SREBRNY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

ZŁOTY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZOWY SPINACZ: Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją – Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting

SREBRNY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

ZŁOTY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

4. Advocacy i Public Affairs

SREBRNY SPINACZ: Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN

SREBRNY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot

5. Kampania społeczna

BRĄZOWY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

6. PR pro bono

BRĄZOWY SPINACZ: Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL

SREBRNY SPINACZ: Powitalnik 2.0 – przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications

ZŁOTY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

SREBRNY SPINACZ: RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka

SREBRNY SPINACZ: długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden

8. Event komercyjny

BRĄZOWY SPINACZ: Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

SREBRNY SPINACZ: Jak pracować, by nie żałować? – impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl

9. Event społeczny

BRĄZOWY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

SREBRNY SPINACZ: Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network

ZŁOTY SPINACZ: Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age

10. Launch produktu, usługi lub firmy

BRĄZOWY SPINACZ: City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia

SREBRNY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

SREBRNY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

BRĄZOWY SPINACZ: Kompetencje AI dla każdego w Polsce – kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft

SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

ZŁOTY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

12. PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

SREBRNY SPINACZ: Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

SREBRNY SPINACZ: Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)

13. Social media

SREBRNY SPINACZ: Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik

SREBRNY SPINACZ: Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów/ So Bright

SREBRNY SPINACZ: Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN

14. Business-to-Business PR

BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

SREBRNY SPINACZ: 88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam

SREBRNY SPINACZ: BEPS 2.0 – Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska

15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

BRĄZOWY SPINACZ: Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

SREBRNY SPINACZ: IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue

16. Media relations

BRĄZOWY SPINACZ: OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX

BRĄZOWY SPINACZ: Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik

ZŁOTY SPINACZ: Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS

17. Employer Branding

BRĄZOWY SPINACZ: „Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland

SREBRNY SPINACZ: Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE

ZŁOTY SPINACZ: Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD

18. Content marketing – branded content

SREBRNY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

SREBRNY SPINACZ: Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard

ZŁOTY SPINACZ: Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts

19. Custom Publishing

BRĄZOWY SPINACZ: W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie

SREBRNY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

20. Walka z dezinformacją

SREBRNY SPINACZ: Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZOWY SPINACZ: Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

SREBRNY SPINACZ: Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

ZŁOTY SPINACZ: Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska

22. Finanse

BRĄZOWY SPINACZ: W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency

BRĄZOWY SPINACZ: N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson

ZŁOTY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

23. Uroda, higiena i wellness

BRĄZOWY SPINACZ: Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency

SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

24. Moda i styl życia

BRĄZOWY SPINACZ: Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura

SREBRNY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

25. Sektor spożywczy

BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

SREBRNY SPINACZ: Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel

ZŁOTY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

26. Kultura i media

BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

BRĄZOWY SPINACZ: 4. sezon „Emily w Paryżu” – „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2

BRĄZOWY SPINACZ: Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+

27. Medycyna i zdrowie

BRĄZOWY SPINACZ: Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.

SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT

ZŁOTY SPINACZ: Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN

28. Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZOWY SPINACZ: Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii

BRĄZOWY SPINACZ: „Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms

SREBRNY SPINACZ: Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

BRĄZOWY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

ZŁOTY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

30. Przemysł i infrastruktura

BRĄZOWY SPINACZ: Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA

BRĄZOWY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

31. Motoryzacja i transport

BRĄZOWY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

SREBRNY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

ZŁOTY SPINACZ: Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT

32. NGO i sektor publiczny

SREBRNY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

SREBRNY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

ZŁOTY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

Kategorie specjalne:

33. Kreatywność

ZŁOTY SPINACZ: Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe

34. Efektywność

ZŁOTY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

35. Research&Insight

ZŁOTY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

Nagrody specjalne:

Gwiazda PR: Stowarzyszenie Demagog

Kryształowy Spinacz: Provident Polska

Tytanowy Spinacz:

1 miejsce: K+ Group

2 miejsce: 24/7 Communication

3 miejsce: MSL

Nagroda Redakcji rp.pl: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Organizator konkursu i wydarzenia: ZFPR

Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk

Partnerzy strategiczni: PKP Intercity, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Orlen

Partnerzy kategorii konkursowych:

Sport, turystyka i rekreacja – PKP Intercity;

ESG, Sustainability i CSR communications – Ringier Axel Springer Polska;

Content marketing – branded content – TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;

PR pro bono – ORLEN SA;

Medycyna i zdrowie – Haleon;

Kampania społeczna – PRCN;

Research&Insight – Instytut Monitorowania Mediów;

Media Relations – Puls Biznesu;

Event komercyjny – Pro4Media.

Patroni medialni: Rzeczpospolita, rp.pl, Onet, Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, PAP Media Room, Press, Wirtualne Media, PRoto, Media Marketing Polska.

Partnerzy: Instytut Monitorowania Mediów, Postmotive Studio, Conrego, Pro4Media, Sotrender, Diea, Haleon, PRCN.

Oprawa wizualna gali: PostMotive Studio

Multimedia: PRO4Media

Prowadzenie: Szymon Majewski

Związek Firm Public Relations powstał w 2000 jako reprezentacja branży profesjonalnych usług Public Relations w Polsce i zrzesza wiodące agencje PR. Jest członkiem Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Cele działalności Związku to m.in.: ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, dbałość o najwyższe standardy etyczne i zawodowe w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk, Kodeks Etyki PR oraz karty etyczne ICCO.

Od kilkunastu lat ZFPR jest organizatorem Złotych Spinaczy – największego konkursu w Polsce promującego najlepsze projekty z dziedziny PR, a także konkursu „The Next Gen of PR” skierowanego do PR-owców poniżej 35 roku życia. Związek Firm PR prowadzi również intensywny program szkoleniowy London School of Public Relations.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy