Strona główna>Biznes>Zaawansowanie robót przy realizacji Wisłokostrady, czyli drogi między Aleją Tadeusza Rejtana a ulicą Generała Maczka w Rzeszowie
Biznes
Zaawansowanie robót przy realizacji Wisłokostrady, czyli drogi między Aleją Tadeusza Rejtana a ulicą Generała Maczka w Rzeszowie
Adam Cynk
Dodano: 29.10.2025
Foto: Wisłokostrada / Źródło: MZD w Rzeszowie
Udostępnij
Trwają już zawansowane roboty budowalne przy realizacji inwestycji pn. „Budowa DW Nr 878 od Al. Tadeusza Rejtana w Rzeszowie do ul. Generała Stanisława Maczka” tzw. Wisłokostrada.
W zakresie robót drogowych to została ułożona warstwa podbudowy oraz warstwa wiążąca. Dobiegają końca roboty brukarskie związane z układaniem chodników dla pieszych. Na ścieżkach rowerowych została wykonana warstwa ulepszonego podłoża oraz podbudowa z kruszywa łamanego. Pozostała do ułożenia warstwa ścieralna. Jednocześnie trwają roboty związane z betonowaniem zatok autobusowych. Oprócz tego wykonano nasadzenia na rondzie w ciągu ul. Ciepłowniczej.
W miesiącu listopadzie planowane są roboty związane z ułożeniem końcowej warstwy ścieralnej na całym zakresie robót.
Aktualnie trwają prace przy budowie oświetlenia drogowego, zostały zamontowane słupy oświetleniowe.
Dobiegają końca prace związane z umocnieniem skarpy nasypu drogowego, natomiast najbliższym czasie będą wykonywane prace związane z zabezpieczeniem brzegu rzeki w postaci materacy siatkowo – kamiennych wraz z gwoździowaniem skarpy.
Z kolei na kluczowym obiekcie inwestycji tj. estakadzie zabetonowano i sprężono ustroje nośne obydwu jezdni. Na jezdni prawej estakady i dojazdach wykonano już w pełnym zakresie kapy chodnikowe wraz z nawierzchnią z żywicy epoksydowej, dodatkowo wykonano elementy bezpieczeństwa ruchu w postaci barier ochronnych i balustrady. W zakresie samej jezdni została wykonana izolacja ustroju nośnego i warstwa wiążąca z asfaltu twardolanego. Z kolei na jezdni lewej estakady zabetonowano kapy chodnikowe oraz rozpoczęto roboty związane z hydroizolacją płyty pomostu. Natomiast na dojazdach do estakady ułożone już pierwsze warstwy konstrukcyjne nawierzchni.
Kolejnym obiektem inżynierskim realizowanym w ramach inwestycji jest mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich, wykonany w technologii kotwionej palisady z pali wierconych w osłonie rurowej. Wykonano zwieńczenie muru oczepem żelbetowym. Zakończono prace polegające na wykonaniu oblicowania w postaci koszy siatkowo-kamiennych.
Przypomnieć należy, że w dniu 30 czerwca br. dla użytkowników ruchu został otwarty nowy most Załęski oraz odcinek nowej drogi od skrzyżowania ul. Siemieńskiego z ul. Maczka do ulicy Ciepłowniczej.
Wartość inwestycji to 184,4 mln zł. w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 65,0 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 30 mln zł.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.