Stworzenie swojego własnego sklepu, przygotowanie asortymentu, całej logistyki związanej z e-commerce to dopiero początek naszej biznesowej przygody. Szybko zorientujemy się, że w praktyce założenie sklepu internetowego było zadaniem relatywnie prostym, w praktyce jednak brakuje nam odbiorców, którzy chcieli do nas dotrzeć, którzy w jakikolwiek sposób dowiedzieliby się o naszym istnieniu. Konkurencja jest zazwyczaj szalenie aktywna, stawiamy zatem na rozwiązania sprawdzone u innych podmiotów. Oprócz aktywności w social media czy pozycjonowania kierujemy swoje kroku ku kampaniom Google Ads.
Jedną z pierwszych decyzji jakie musimy podjąć jest dylemat dotyczący tego czy tworzyć kampanię samemu czy też skierować się do specjalisty. W praktyce wszystko zależy jednak od naszego budżetu. Jeśli planujemy rozpocząć swoje działania z budżetem nie przekraczającym 1 000 PLN miesięcznie możemy zakładać, że nie znajdziemy specjalisty Google Ads z doświadczeniem i wiedzą niezbędną do przeprowadzenia efektywnych działań. W przypadku tego typu budżetu warto jednak przeprowadzić działania samodzielnie, pozyskując przy okazji niezbędną wiedzę.
Czy kampania Google Ads z niewielkim budżetem ma sens?
W praktyce każdy budżet Google Ads ma sens, różnica polega tylko na tym czy prowadzimy działania samodzielnie, czy też prowadzi je dla nas agencja. Drugą, w praktyce istotniejszą kwestią jest takie doprecyzowanie kampanii aby zminimalizować ryzyko zbędnego wydawania środków na nieefektywne działania. Niewielki budżet sprawia, że niekoniecznie powinniśmy uruchamiać nasze reklamy na całą Polskę, zakładając raczej skupienie się na niewielkiej lokalizacji, w której możemy wyświetlić się naszym odbiorcom częściej niż raz.
Jednocześnie warto zastanowić się czy chcemy wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, które generują co prawda dzisiaj zdecydowaną większość konwersji ale jednocześnie niższy współczynnik konwersji. Z telefonu korzystamy bowiem w wielu sytuacjach w których nie mamy możliwości bezpośrednio dokonać zakupu. Sprawdź również w jakich godzinach działają Twoi klienci, niekoniecznie zakładając konieczność wyświetlania się w czasie gdy cała konkurencja walczy o swojego odbiorcę.
Pamiętaj również o tym, że po pewnym czasie prowadzenia działań reklamowych możesz przeprowadzić
audyt Google Ads u specjalisty bądź w agencji. Będzie to tańsze rozwiązanie a pomoże w opracowaniu listy elementów, które warto w swoich działaniach poprawić. Algorytm oraz możliwości ekosystemu Google Ads zmieniają się co jakiś czas, nie zawsze jesteśmy zatem w stanie być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Taki audyt pozwoli nam zatem dostosować się do bieżących możliwości i wykorzystać cały potencjał kampanii.
Jak wykorzystać standardowe kampanie tekstowe?
O ile kampanie tekstowe Google Ads niekoniecznie są idealnym i polecanym w każdym przypadku rozwiązaniem, o tyle świetnie sprawdzają się w przypadku produktów o jasno określonej marce bądź modelu. W ramach kampanii tekstowej klient nie widzi nasze produktu, wszelki asortyment opierający się na guście generuje zatem odwiedziny osób o niskim potencjale zakupowym. Nasz produkt może im się po prostu nie podobać.
Tworząc kampanie tekstowe pamiętaj o tym by wykorzystać wszystkie dostępne miejsca, znaki w treściach reklamowych. Wiele osób pomija ten element przez co tracą cenną powierzchnię reklamową. Zadbaj również o dodanie wszystkich typów rozszerzeń, szczególnie tych w sposób atrakcyjny widocznych w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie wszystkich rozszerzeń znacznie zwiększa nasze współczynniki klikalności a co za tym idzie również wyniki jakości naszych działań.
Efektywność kampanii produktowych
Kampanie produktowe to podstawowy typ działań reklamowych w segmencie e-commerce. Pozwalają naszemu odbiorcy zobaczyć nazwę produktu, jego zdjęcie oraz cenę a więc już na etapie wyników wyszukiwania podjąć decyzje odnośnie tego czy jest zainteresowany produktem. Największą zaletą jest możliwość ograniczenia kosztów nieefektywnego ruchu oraz zaprezentowanie naszej oferty w otoczeniu produktów konkurencji.
Skuteczne kampanie produktowe wymagają od nas przygotowania dopasowanych nazw i opisów produktów, zawierających najważniejsze słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnego klienta. Optymalizacja takiej kampanii polega na analizie efektywności poszczególnych produktów oraz takim modelowanie ruchu by uzyskać możliwie najwyższy poziom oczekiwanego ROAS.
Zalety remarketingu dynamicznego
Ciężko dzisiaj wyobrazić sobie efektywne
działania reklamowe Google Ads bez remarketingu. Większość klientów, w przypadku większości branż, nie decyduje się na zakup już w trakcie pierwszych odwiedzin. Sprawdzają konkurencję, analizują ceny, potrzebują czasu na podjęcie decyzji.
W praktyce remarketing dynamiczny wyświetla im ostatnio oglądane produkty jako sugestię do dokończenia zakupów i powrotu do sklepu. Efektywność tych działań zależy w dużej mierze od tego czy ruch kierowany z innych źródeł jest w pełni precyzyjny. Także ten typ kampanii powinien w pełni skupiać się na generowaniu możliwie jak największej liczby konwersji oraz osiąganiu docelowego ROAS.