Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Nowy sklep internetowy w ekosystemie Google Ads

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 13-07-2022

Nowy sklep internetowy w ekosystemie Google Ads
Stworzenie swojego własnego sklepu, przygotowanie asortymentu, całej logistyki związanej z e-commerce to dopiero początek naszej biznesowej przygody. Szybko zorientujemy się, że w praktyce założenie sklepu internetowego było zadaniem relatywnie prostym, w praktyce jednak brakuje nam odbiorców, którzy chcieli do nas dotrzeć, którzy w jakikolwiek sposób dowiedzieliby się o naszym istnieniu. Konkurencja jest zazwyczaj szalenie aktywna, stawiamy zatem na rozwiązania sprawdzone u innych podmiotów. Oprócz aktywności w social media czy pozycjonowania kierujemy swoje kroku ku kampaniom Google Ads.
 
Jedną z pierwszych decyzji jakie musimy podjąć jest dylemat dotyczący tego czy tworzyć kampanię samemu czy też skierować się do specjalisty. W praktyce wszystko zależy jednak od naszego budżetu. Jeśli planujemy rozpocząć swoje działania z budżetem nie przekraczającym 1 000 PLN miesięcznie możemy zakładać, że nie znajdziemy specjalisty Google Ads z doświadczeniem i wiedzą niezbędną do przeprowadzenia efektywnych działań. W przypadku tego typu budżetu warto jednak przeprowadzić działania samodzielnie, pozyskując przy okazji niezbędną wiedzę. 
Reklama
 

Czy kampania Google Ads z niewielkim budżetem ma sens?

 
W praktyce każdy budżet Google Ads ma sens, różnica polega tylko na tym czy prowadzimy działania samodzielnie, czy też prowadzi je dla nas agencja. Drugą, w praktyce istotniejszą kwestią jest takie doprecyzowanie kampanii aby zminimalizować ryzyko zbędnego wydawania środków na nieefektywne działania. Niewielki budżet sprawia, że niekoniecznie powinniśmy uruchamiać nasze reklamy na całą Polskę, zakładając raczej skupienie się na niewielkiej lokalizacji, w której możemy wyświetlić się naszym odbiorcom częściej niż raz.
 
Jednocześnie warto zastanowić się czy chcemy wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, które generują co prawda dzisiaj zdecydowaną większość konwersji ale jednocześnie niższy współczynnik konwersji. Z telefonu korzystamy bowiem w wielu sytuacjach w których nie mamy możliwości bezpośrednio dokonać zakupu. Sprawdź również w jakich godzinach działają Twoi klienci, niekoniecznie zakładając konieczność wyświetlania się w czasie gdy cała konkurencja walczy o swojego odbiorcę. 
 
Pamiętaj również o tym, że po pewnym czasie prowadzenia działań reklamowych możesz przeprowadzić audyt Google Ads u specjalisty bądź w agencji. Będzie to tańsze rozwiązanie a pomoże w opracowaniu listy elementów, które warto w swoich działaniach poprawić. Algorytm oraz możliwości ekosystemu Google Ads zmieniają się co jakiś czas, nie zawsze jesteśmy zatem w stanie być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Taki audyt pozwoli nam zatem dostosować się do bieżących możliwości i wykorzystać cały potencjał kampanii.
Reklama
 

Jak wykorzystać standardowe kampanie tekstowe?

 
O ile kampanie tekstowe Google Ads niekoniecznie są idealnym i polecanym w każdym przypadku rozwiązaniem, o tyle świetnie sprawdzają się w przypadku produktów o jasno określonej marce bądź modelu. W ramach kampanii tekstowej klient nie widzi nasze produktu, wszelki asortyment opierający się na guście generuje zatem odwiedziny osób o niskim potencjale zakupowym. Nasz produkt może im się po prostu nie podobać. 
 
Tworząc kampanie tekstowe pamiętaj o tym by wykorzystać wszystkie dostępne miejsca, znaki w treściach reklamowych. Wiele osób pomija ten element przez co tracą cenną powierzchnię reklamową. Zadbaj również o dodanie wszystkich typów rozszerzeń, szczególnie tych w sposób atrakcyjny widocznych w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie wszystkich rozszerzeń znacznie zwiększa nasze współczynniki klikalności a co za tym idzie również wyniki jakości naszych działań. 
 

Efektywność kampanii produktowych

 
Kampanie produktowe to podstawowy typ działań reklamowych w segmencie e-commerce. Pozwalają naszemu odbiorcy zobaczyć nazwę produktu, jego zdjęcie oraz cenę a więc już na etapie wyników wyszukiwania podjąć decyzje odnośnie tego czy jest zainteresowany produktem. Największą zaletą jest możliwość ograniczenia kosztów nieefektywnego ruchu oraz zaprezentowanie naszej oferty w otoczeniu produktów konkurencji. 
 
Skuteczne kampanie produktowe wymagają od nas przygotowania dopasowanych nazw i opisów produktów, zawierających najważniejsze słowa kluczowe wyszukiwane przez potencjalnego klienta. Optymalizacja takiej kampanii polega na analizie efektywności poszczególnych produktów oraz takim modelowanie ruchu by uzyskać możliwie najwyższy poziom oczekiwanego ROAS. 
Reklama
 

Zalety remarketingu dynamicznego

 
Ciężko dzisiaj wyobrazić sobie efektywne działania reklamowe Google Ads bez remarketingu. Większość klientów, w przypadku większości branż, nie decyduje się na zakup już w trakcie pierwszych odwiedzin. Sprawdzają konkurencję, analizują ceny, potrzebują czasu na podjęcie decyzji.
 
W praktyce remarketing dynamiczny wyświetla im ostatnio oglądane produkty jako sugestię do dokończenia zakupów i powrotu do sklepu. Efektywność tych działań zależy w dużej mierze od tego czy ruch kierowany z innych źródeł jest w pełni precyzyjny. Także ten typ kampanii powinien w pełni skupiać się na generowaniu możliwie jak największej liczby konwersji oraz osiąganiu docelowego ROAS.
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-08-11 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-08-11
USD 4,5206 -1,96%
EUR 4,6745 -0,83%
CHF 4,8134 -0,66%
GBP 5,5339 -0,78%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.