Jest decyzja o zezwoleniu na budowę szóstego, ostatniego z odcinków drogi S19 w kierunku województwa lubelskiego. Zgodę na budowę od Kamienia do Sokołowa Małopolskiego Północ podpisała w czwartek Ewa Leniart, wojewoda podkarpacki.
Długość dwujezdniowej drogi wynosi około 8 kilometrów. Inwestycja obejmuje m.in. budowę węzłów drogowych Kamień i Sokołów Małopolski Północ, obiektów inżynierskich: wiadukty drogowe, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami, ekrany akustyczne oraz przebudowę dróg publicznych i dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia oraz sieci elektroenergetycznych i wodociągowych, a także dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych.
Użytkownicy będą mogli korzystać z węzłów drogowych w Kamieniu i Sokołowie Małopolskim Północ, natomiast ruch lokalny będzie się odbywał drogami zbiorczymi oraz bezkolizyjnymi przejazdami drogowymi.
Koszt budowy wyniesie ok. 286 mln zł.
Wspomniane wyżej sześć odcinków S19 w kierunku Lublina to:
*Lasy Janowskie – Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł
*Zdziary – Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł
*Rudnik nad Sanem – Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł
*Nisko Południe – Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł
*Podgórze – Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł
*Kamień – Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł
Budowa S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim jest realizowana z wykorzystaniem funduszy unijnych. Via Carpatia połączy północ Europy z południem. W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Połączy, wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju, państwa bałtyckie z południem Europy, tworząc nowy korytarz transportowy.