Pierwsze mieszkania, w powstającym przy skrzyżowaniu al. Kopisto z ul. Cegielnianą kompleksie Capital Towers, zostaną oddane do użytku latem 2020 roku. Gdy wszystkie lokale się zapełnią, ruch na pobliskich ulicach gwałtownie wzrośnie, a miastu będą grozić spore korki. Ratusz przymierza się więc do budowy łącznika pomiędzy Podwisłoczem, a ul. Wierzbową. Nowa droga ma biec nad brzegiem Wisłoka. Przetarg na jej budowę miasto ogłosi na początku przyszłego roku.
Realizacja inwestycji znanej jako Capital Towers obejmuje budowę dwóch budynków 7-kondygnacyjnych (B1 i B2) z częścią usługową zlokalizowaną na parterze jednego z nich oraz ok. 85-metrowego wieżowca. Ten ma powstać do końca tego roku. – Brakuje nam jeszcze 3 z 26 kondygnacji – tłumaczy Tomasz Laufer z Capital Towers MGroup Development. Prace przy niższych obiektach są równie mocno zaawansowane. Trwają już roboty przy elewacjach budynków.
– Mieszkania będą gotowe w drugim kwartale przyszłego roku. Planujemy je oddać do użytku na przełomie lata i jesieni 2020 – dodaje Laufer.
Przyszli lokatorzy kompleksu będą mieli do dyspozycji również parking wybudowany na jednej z kondygnacji podziemnej oraz w przyziemiu. Deweloper gwarantuje 446 miejsc postojowych oraz 280 na zewnątrz budynku, co w sumie daje 746 samochodów cyklicznie wyjeżdżających w kierunku Mostu Zamkowego, al. Rejtana czy Podwisłocza. Jeśli dodać do tego „ślepą” w tej chwili ul. Cegielnianą, do której można dojechać tylko od strony Mostu Zamkowego otrzymamy spore korki, żeby nie powiedzieć paraliż komunikacyjny w godzinach szczytu.
Jedynym sposobem na wyjście z patowej sytuacji jest budowa nowego odcinka tak, aby można było nim przejechać od skrzyżowania al. Kopisto i ul. Podwisłocze do ul. Wierzbowej i Warzywnej. Droga usprawniłaby komunikację między osiedlami Nowe Miasto i Śródmieściem, rozładowując korki i odciążając Most Zamkowy, szczególnie po wybudowaniu kompleksu Capital Towers.
W założeniach Ratusza, najlepszym rozwiązaniem było przedłużenie ul. Cegielnianej i połączenie jej z ul. Wierzbową na wysokości Sanepidu. Nowy odcinek o długości ponad pół kilometra miał mieć 7 metrów szerokości, po jednym pasie ruchu w każdym z kierunków. W ramach inwestycji zaplanowano też chodniki o szerokości od 1,5 do 2 m oraz ścieżkę rowerową. Nowa droga włączałaby się do ul. Wierzbowej przy moście Narutowicza. Wybudowana miała zostać również sygnalizacja świetlna. Projekt przebudowy ul. Cegielnianej wart ok. 200 tys. zł został już jednak oprotestowany przez okolicznych mieszkańców. Dlatego Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa zmienił lokalizację łącznika. Według założeń nowego projektu, który jest już w trakcie realizacji, nowa droga ma przebiegać nad ul. Cegielnianą, na wysokości budynków Capital Towers.
– Odcinek jest przesunięty w kierunku Wisłoka. Będzie przebiegać blisko pierwszego wieżowca Capital Towers. W pobliżu powstaną też duże parkingi dla mieszkańców, które zrekompensują braki w związku z zabranymi pod budowę miejscami postojowymi. Wybudujemy również mur oporowy na ponad 90 metrów. To właśnie od tej inwestycji rozpoczniemy realizację łącznika – wyjaśnia Tadeusz Mazur z Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Termin skompletowania dokumentacji projektowej oraz otrzymania potrzebnych pozwoleń minie 31 marca 2020 roku. Konkretna data rozpoczęcia budowy jeszcze nie padła, chociaż podczas poniedziałkowego spotkania w Ratuszu z szefami wydziałów i instytucji podległych prezydentowi Rzeszowa, Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg poinformował o przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Miasto ogłosi go na początku przyszłego roku.