Przystanek Rzeszów Zachodni jest już gotowy. W niedzielę, 9 czerwca, zostanie oddany do dyspozycji mieszkańców i podróżnych razem z nowym peronem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zapewni dostęp do 14 pociągów jadących m.in. w stronę Stalowej Woli i Lublina oraz usprawni komunikację na trasie Rzeszów-Kolbuszowa-Ocice i Kraków-Rzeszów.
Do tej pory w Rzeszowie były trzy przystanki kolejowe: Rzeszów Osiedle, Rzeszów Załęże i Rzeszów Zwięczyca. Teraz mieszkańcy doczekali się czwartego obiektu – Rzeszów Zachodni.
Nowy przystanek kolejowy przy ul. Ujejskiego ma być sprawnym, bezpiecznym i nowoczesnym rozwiązaniem komunikacyjnym. Antypoślizgowe nawierzchnie na peronie, linie naprowadzające, ruchome schody, winda oraz pochylnia mają ułatwić podróżowanie osobom starszym i niepełnosprawnym. Dla podróżnych przygotowano również wiaty, ławki oraz nowoczesne tablice informacyjne.
– Likwidujemy bariery architektoniczne i poprawiamy komfort podróżnych – mówi Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przystanek Rzeszów Zachodni z nowoczesnym peronem zostanie oddany do użytku już w najbliższą niedzielę, 9 czerwca. Dzięki temu, mieszkańcy i podróżni będą mogli skorzystać z 14 pociągów jadących m.in. w stronę Lublina i Stalowej Woli Południe.
Fot. Archiwum PKP Polskich Linii Kolejowych
Do końca roku powstanie jeszcze jeden peron, przy którym z obu stron będą zatrzymywać się pociągi kursujące na trasie Kraków – Rzeszów – Przemyśl. Przy tym obiekcie PKP PLK wybudują windę.
Zakończona budowa przystanku Rzeszów Zachodni to pierwszy z trzech etapów przebudowy stacji Rzeszów Główny i towarzyszącej jej infrastruktury. Prace realizowane są etapami i obejmują: przebudowę stacji Rzeszów Główny i wiaduktu przy ul. Batorego, a także trzech mostów przy al. Wyzwolenia i przejazdu w rejonie ul. Marii Konopnickiej. Dwie ostatnie inwestycje powinny być gotowe końcem czerwca. W lipcu rozpoczną się prace w centralnej części stacji oraz przy wiadukcie na Batorego.
Wykonawcą inwestycji wartej 205 mln zł jest konsorcjum składające się z 4 firm: Track Tec Construction Sp. z o.o., Inżynieria Rzeszów S.A., INTOP WARSZAWA Sp. z o.o. oraz INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k.