Dziś wybory, sławę i pieniądze „wygrywa się” w Internecie. Dlatego na tym, jak prowadzić skuteczne działania marketingowe w przestrzeni cyfrowej, skupią się goście rozpoczynającego się w czwartek, 25 kwietnia w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations. To już 19. edycja tego wydarzenia, które w tym roku potrwa dwa dni i ściągnie na Podkarpacie doświadczonych praktyków PR z całej Polski.
– Tegoroczna edycja kongresu skupia się na wybranych obszarach digital PR – budowania wizerunku za pomocą mediów społecznościowych, influencerów oraz postępowaniu w przypadku, kiedy wizerunek marki wskutek tych działań jest zagrożony kryzysem wizerunkowym – podkreśla w zapowiedzi wydarzenia dr hab. Dariusz Tworzydło, założyciel Exacto sp. z o.o., organizator Kongresu.
Wiedzą na temat skutecznych działań marketingowych w przestrzeni cyfrowej będą dzielić się eksperci. Zaproszono ponad 20 prelegentów. W Rzeszowie pojawi się m.in. Amerykanin Ryan Socash, założyciel i dyrektor zarządzający Mediakraft TV, absolwent fotografii na Columbia College w Chicago i asystent legendarnego jazzmana – Williama Russo, który w 2012 roku rozpoczął pracę w Polskim Radiu jako dziennikarz, współpracował z Wirtualną Polską i Piotrem Roguckim podczas wydawania albumu “Don’t Set Your Dogs on Me”. Zbudował fundamenty dla polskiej jednostki międzynarodowej sieci MCN — Mediakraft Networks, która ma ponad 100 mln wyświetleń miesięcznie. Jest gospodarzem programu „Kult America” – autorskiej produkcji, poświęconej odkrywaniu kulturowych tożsamości XXI w.
Gościem Kongresu Profesjonalistów PR będzie także Michał Leksiński, rzecznik prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2, twórca charytatywnego projektu „7 Happy Summits” – Korony Ziemi dla Fundacji Happy Kids, który pomaga współtworzyć serwisy dla twórców (Patronite.pl – największa platforma e-mecenatu w kraju), dla podróżników (sharemap.org – serwis mapowy do planowania i prezentowania podróży).
Wśród prelegentów są również: Wojciech Jabczyński, szef biura prasowego i rzecznik Orange Polska; Kamila Bawolska, dyrektor ds. komunikacji w Artgeist; Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco Poland; Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN; Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów; Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications; Szymon Sikorski, prezes zarządu i strateg w Agencji PR Publicon; Aleksandra Witkowska, senior PR manager w Agencji PR Publicon; Marta Pietranik-Pacuła, ekspert PR, która od dwóch lat tworzy od podstaw wizerunek XEOS – pierwszego w Polsce centrum naprawy silników lotniczych zbudowanego pod Wrocławiem przez joint venture Lufthansa Technik i GE Aviation; Bartosz Staniszewski, Head of Sales Mediakraft TV; Michał Gembal, szef działu marketingu w Arcus S.A.; Adam Kasprzyk, dyrektor PR Lotos S.A.; Adam Ambrozik, dyrektor ds. korporacyjnych Velux; Olaf Krynicki, dyrektor ds. komunikacji w Samsung Electronics Polska; Aida Bella, rzecznik prasowy Totalizatora Sportowego Sp. z o.o.; Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy PLL LOT; Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. oraz dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o.; dr Grzegorz Hajduk, kierownik ds. komunikacji w Greinplast Sp. z o.o. oraz Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych Press-Service Monitoring Mediów.
Nie zabraknie tak barwnych postaci jak Stanisław Myszkowski, właściciel firmy Game Over Cycles oraz salonów Harley-Davidson oraz Yamaha w Rzeszowie. W Bristol Tradition& Luxury Hotel, gdzie organizowany jest kongres, pojawi się także Maciej „mediafun” Budzich, autor bloga: blog.mediafun.pl – przez Onet „Blog Roku” wybrany blogerem dekady, przez blogerów (Blog Forum Gdańsk) wybrany blogerem odpowiedzialnym społecznie.
Ponadto, w drugim dniu Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2019 odbędzie się sesja naukowa pt. „Polskie standardy etyczne w public relations”, pod patronatem Związku Firm Public Relations, Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Podczas obrad zaprezentowane zostaną wyniki prac Społecznego Zespołu Ekspertów PR, który powstał w 2018 r. przy Radzie Etyki PR. W trakcie sesji odbędzie się panel dyskusyjny pt: Czy definicja: „Public relations (PR) to planowe i długofalowe zarządzanie komunikowaniem organizacji ze swym otoczeniem, realizowane z poszanowaniem norm etycznych i innych norm społecznych. PR służy budowie i utrzymaniu wzajemnie korzystnych relacji z tym otoczeniem, uwzględniając nie tylko cele organizacji oraz opinie i interesy różnorodnych części tego otoczenia, ale także dobro wspólne” jest adekwatnym opisem profesjonalnego public relations, w którym świadomie uczestniczą specjaliści PR we wszystkich sektorach życia publicznego w Polsce?