Na przełomie czerwca i lipca, najprawdopodobniej 26 czerwca rusza przebudowa wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego w Rzeszowie. Jest szansa, że ponad 4-milionowa inwestycja rozładuje korki sięgające w godzinach szczytu ul. Siemieńskiego, Kosynierów i placu Głowackiego, ale nie wcześniej niż w połowie 2020 roku. Na czas prowadzonych prac remontowych ul. Batorego zostanie całkowicie wyłączona z ruchu, a kursujące nią autobusy MPK będą musiały jeździć zmienioną trasą.
PKP Polskie Linie Kolejowe zajmą się rozbiórką istniejącego już wiaduktu i budową nowego. Miasto poszerzy oraz pogłębi jednopasmowy przejazd pod obiektem, na którym od lat odbywa się ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną.
Prace remontowe ruszą końcem czerwca br. i potrwają ok. 13 miesięcy. Miejski Zarząd Dróg, poszerzy i pogłębi drogę pod wiaduktem, gdy minie 10 pierwszych miesięcy inwestycji. Oddanie obiektu do użytku planowane jest w połowie 2020 roku.
Zanim to jednak nastąpi, kierowcy i podróżni, korzystający z komunikacji miejskiej, muszą przygotować się na utrudnienia. Podczas prac budowlanych, ul. Batorego będzie całkowicie wyłączona z ruchu, a linie autobusowe: 5, 9, 12, 29, 59 oraz N1 pojadą inną trasą. Ta ma przebiegać przez Plac Wolności, ul. Marszałkowską, Lubelską i Maczka, aż do ul. Siemieńskiego i dalej bez zmian.
Wszyscy podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi dotyczące przedstawionej propozycji w Zarządzie Transportu Miejskiego w Rzeszowie, jak również na adres ztm@ztm.erzeszow.pl do 30 kwietnia br.
Niewykluczone, że zamknięcie wiaduktu spowoduje spory zamęt w centrum miasta. W godzinach szczytu ul. Batorego jest jedną z najbardziej zakorkowanych w Rzeszowie.