Reklama

Biznes

W lipcu wiadukt przy ul. Batorego do remontu. Nowym pojedziemy za rok

Natalia Chrapek
Dodano: 12.03.2019
44869_r
Share
Udostępnij
W lipcu br. rozpocznie się przebudowa ponad 150-letniego wiaduktu między ul. Batorego i Siemieńskiego w Rzeszowie. PKP Polskie Linie Kolejowe zajmą się rozbiórką istniejącego już obiektu i budową nowego. Miasto poszerzy oraz pogłębi jednopasmowy przejazd pod wiaduktem, na którym od lat odbywa się ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Jest szansa, że ponad 4-milionowa inwestycja rozładuje korki, sięgające w godzinach szczytu ul. Siemieńskiego, Kosynierów i placu Głowackiego, ale nie wcześniej niż w połowie 2020 roku. 
 
Wiadukt przy ul. Batorego w godzinach szczytu jest jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Rzeszowie. Od lat odbywa się tu ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną, co w godzinach szczytu znacznie utrudnia kierowcom przejazd w kierunku m.in. ul. Siemieńskiego, Kosynierów, Placu Głowackiego, czy ul. Warszawskiej.
 
Wiadukt przy ul. Batorego zostanie zbudowany praktycznie od nowa. Za prace rozbiórkowe oraz wykonanie lekkiej, żelbetowej konstrukcji odpowiedzialne będą PKP Polskie Linie Kolejowe. Z kolei miasto ma poszerzyć znajdującą się pod wiaduktem jezdnię. Dodatkowego pasa ruchu nie da się wybudować pod obecnie istniejącym obiektem, dlatego konieczne jest wyburzenie betonowych ścian, podtrzymujących całą konstrukcję. Przy ul. Żółkiewskiego powstaną też chodniki po obu stronach i ścieżki rowerowe.
 
 
Fot. Natalia Chrapek
 
– Chcemy scalić przebudowę centralnej części stacji Rzeszów Główny z odnową wiaduktu, by przyspieszyć prace. Podczas robót, droga pod obiektem będzie wyłączona z ruchu. O szczegółach organizacji komunikacji w tym czasie poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem. Po zakończeniu inwestycji, jezdnia będzie poszerzona do dwóch pasów, co znacznie ułatwi komunikację miejską – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
 
Przebudowa wiaduktu ruszy w lipcu br. i potrwa ok. 13 miesięcy. Miejski Zarząd Dróg, rozpocznie prace nad poszerzeniem i pogłębieniem drogi pod obiektem, gdy minie 10 pierwszych miesięcy inwestycji. 
 
Budowa wiaduktu przy ul. Batorego jest częścią modernizacji prowadzonej przez PLK, wartej 205 mln zł. Obejmuje dodatkowo rozbudowę stacji Rzeszów Główny, budowę przystanku Rzeszów Zachodni, przebudowę  trzech mostów przy al. Wyzwolenia oraz przejazdu przy ul. Marii Konopnickiej. 
 
Inwestycję zrealizuje konsorcjum 4 firm: Track Tec Construction Sp. z o.o., Inżynieria Rzeszów S.A., INTOP WARSZAWA Sp. z o.o. oraz INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy