Reklama

Biznes

Kto przebuduje drogę z Medyki do Przemyśla? Są 3 oferty

Natalia Chrapek
Dodano: 06.02.2019
44224_droga
Share
Udostępnij
Niemal 105 mln zł zaproponowało konsorcjum firm PBI Infrastruktura S.A. i  PBI WMB Sp. z o.o. za rozbudowę 7-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 28 z Przemyśla do Medyki. To najkorzystniejsza oferta w przetargu i jeśli dalsza procedura zakończy się pozytywnie, umowa zostanie podpisana, a trasa wybudowana w 19 miesięcy. 

W rzeszowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto 5 lutego br. oferty zgłoszone do przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28 na odcinku Przemyśl-Medyka. Złożyły je 3 firmy: PBI Infrastruktura S.A., Strabag Sp. z o.o. i Budimex S.A. 
 
Najniższą ofertę, wynoszącą 104 985 855,51 zł brutto, zaproponowało konsorcjum firm PBI Infrastruktura i PBI WMB. Drugą o wartości prawie 128,2 mln zł brutto zaoferowała firma Strabag. Najdroższa była propozycja złożona przez Budimex, sięgająca przeszło 135 mln zł. Wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały minimalny termin realizacji zadania do 19 miesięcy od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
 
 
Plan orientacyjny. Fot. Archiwum Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
 
Teraz nastąpi sprawdzanie kosztorysów i weryfikacja ofert pod względem formalno-prawnym, finansowym i merytorycznym. Brak odwołań od wyboru oraz pozytywny wynik kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umożliwią podpisanie umowy na realizację inwestycji.
 
7-kilometrowy odcinek drogi objęty rozbudową zaczyna się w Przemyślu, a kończy przy polsko-ukraińskim przejściu drogowym Medyka-Šehyni. Zadaniem wykonawcy będzie rozbudowa drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, a także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zakres robót budowlanych będzie obejmował m.in. rozszerzenie jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną, opracowanie 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy, rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów do skrętów, przebudowę rowów i likwidację istniejących przepustów, budowę zatok autobusowych oraz  miejsc do ważenia i kontroli pojazdów, przebudowę chodników oraz oświetlenia.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy