Reklama

Biznes

Nawet 800 tys. zł dla firm z Polski Wschodniej na wejście na zagraniczne rynki

Biznesistyl.pl
Dodano: 22.08.2018
40445_dofinansowanie
Share
Udostępnij
Mikro, małe i średnie firmy z województwa podkarpackiego mogą ubiegać się o dofinansowanie na wprowadzenie swoich produktów i usług na zagraniczne rynki. Wnioski są przyjmowane do 4 września. Do rozdysponowania jest 100 mln zł.
 
O dofinansowanie w konkursie Internacjonalizacja MŚP mogą ubiegać się wyłącznie mikro-, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej, tj. na obszarze województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego.
 
Firmy ubiegające się o wsparcie muszą posiadać status MŚP, prowadzić działalność gospodarczej w Polsce Wschodniej co najmniej 12 miesięcy, mieć zamknięty co najmniej jeden rok obrotowy, a przychody w roku obrotowym powinny być nie mniejsze niż 200 tys. zł co najmniej raz w okresie 3 lat przed złożeniem wniosku. Ponadto firma powinna posiadać co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) posiadający potencjał do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym.
 
Pula środków w konkursie wynosi 100 mln zł. Maksymalna kwota, jaką firma może otrzymać, to 800 tys. zł (w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii). Można też ubiegać się o wsparcie w wysokości 550 tys. zł (w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii).
 
W obu przypadkach maksymalnie 30 tys. zł dofinansowania może być przeznaczone na pokrycie kosztów usług doradczych dotyczących opracowania nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności MŚP i maksymalnie 100 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów związanych z zakupem niezbędnego oprogramowania oraz doradztwo z tym związane.
 
Maksymalna intensywność dofinansowania projektu wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowalnych.
 
Dofinansowanie można przeznaczyć na koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych; koszty usług doradczych związanych z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego; koszty innych usług komplementarnych względem zakupywanych usług doradczych związanych z przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego albo koszty związane z nabyciem niezbędnego oprogramowania do automatyzacji procesów biznesowych.

 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy