Reklama

Biznes

Regio Resovia marka, pod którą podrzeszowskie gminy będą się promować

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 22.06.2018
39878_log
Share
Udostępnij

Lew i krzyż kawalerski znalazły się w logo marki „Regio Resovia”, które będzie firmować produkty lokalne, atrakcje turystyczne i kulturalne powiatu rzeszowskiego. Gminy aglomeracji rzeszowskiej jako pierwsze w Polsce postanowił stworzyć strategię wspólnej marki.   

W powiecie rzeszowskim znajduje się 14 gmin miejskich i wiejskich. Obszar (o powierzchni 1157 km2 ) zamieszkiwany jest przez ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem liczba mieszkańców aglomeracji sięga ponad 350 tys. osób.

– Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie  się wspierać oraz  promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju. Będzie to pierwsza w Polsce marka tworzona na obszarze powiatu, która obejmuje swoim zakresem szerokie spektrum funkcjonowania jednostek samorządów zlokalizowanych wokół stolicy regionu – mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski, który wspólnie ze Stowarzyszeniem Samorządów Terytorialnych „Aglomeracja Rzeszowska” zainicjował stworzenie wspólnej marki.  

Fot. Aglomeracja Rzeszowska

– Do tej pory w sposobie promocji rozwoju danego regionu istniała poważna  luka polegająca na braku jednolitego, solidnego znaku rozpoznawczego. Dlatego Regio Resovia to duża szansa, którą należy wykorzystać. Mam nadzieję, że w gminie Boguchwała k. Rzeszowa z tej szansy skorzystają m.in. przedsiębiorcy, którym zależy na promocji swoich wyrobów, produktów i usług – mówi Wiesław Dronka, burmistrz Boguchwały.

Oferta marki tworzona będzie wokół najważniejszych potencjałów i obszarów funkcjonowania samorządów powiatu rzeszowskiego takich jak: jakość życia (dobre miejsce do zamieszkania, pracy i edukacji), wsparcie biznesu, jakość produktów i usług (stworzenie koszyka markowych produktów), kultura i dziedzictwo (promocja żywej kultury mieszkańców oraz bogatej historii powiatu), oferta turystyczna (baza rekreacyjna dla Rzeszowa i mieszkańców gmin, atrakcja dla turystów z Polski i świata).

Za zarządzanie marką odpowiada Stowarzyszenie „Aglomeracja Rzeszowska”, które jest finansowane ze składek członkowskich samorządów powiatu rzeszowskiego. Znakiem marki jest nowoczesna interpretacja graficzna herbu powiatu rzeszowskiego, który przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim, symbolem Rzeszowa.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy