Informacjami o kolejnych przetargach na wykonanie dokumentacji lub prac budowlanych na podkarpackim odcinku S19 czytelników już prawie zasypujemy. To świadczy o tym, że wszystko idzie zgodnie z harmonogramem i termin oddania Via Carpatia na Podkarpaciu nie jest zagrożony. Realny jest już rok 2024! Dziś właśnie wybrano najkorzystniejszą ofertę na wykonanie koncepcji programowej ostatniego odcinka!
To już ostatni odcinek, który czekał na rozpoczęcie pracy nad koncepcją programową. Mowa o ponad 18-kilometrowym odcinku trasy Via Carpatia od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa). Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym złożyła firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. KP jest gotowa opracować za cenę 8,4 mln zł w ciągu 22 miesięcy. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, to po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, umowa zostanie podpisana.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oprócz kryterium ceny, brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, stanowiące 40 punktów na 100 możliwych do uzyskania. Dla tego odcinka S19 dodatkowymi kryteriami były: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego i doświadczenie głównego projektanta mostowego.
Koncepcja Programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.
Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19. Przedmiotowa inwestycja stanowiąca część szlaku Via Carpatia, przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).
Odcinek S19 Dukla – Barwinek, jest częścią dużego przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym S19 Babica-Barwinek (gr. państwa). Ten prawie 75-kilometrowy odcinek został podzielony na cztery zadania realizacyjne:
Zadanie 1: Węzeł „Babica” (bez węzła) – Węzeł „Domaradz” (z węzłem), dł. ok. 23,45 km
Zadanie 2: Węzeł „Domaradz” (bez węzła) – Węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km
Zadanie 3: Węzeł „Miejsce Piastowe” (bez węzła) – Węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km
Zadanie 4: Węzeł „Dukla” (bez węzła) – Barwinek (Granica Państwa) dł. ok. 18,335 km
Dzisiaj dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty na Zadanie 4. Na pozostałych odcinkach wykonawcy opracowują już Koncepcje Programowe.