Reklama

Biznes

Droga lotniskowa ma być gotowa w połowie czerwca

Redakcja
Dodano: 19.02.2018
37739_droga
Share
Udostępnij
Prace budowlane na tzw. drodze lotniskowej, która poprawi dojazd do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka są mocno zaawansowane. W tej chwili trwa w prawdzie przerwa zimowa, ale jak zapewnia Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, czerwcowy termin oddania drogi nie jest zagrożony.
 
 
Droga lotniskowa, która łączy Rudną Małą z Jasionką to dziś jedna z najruchliwszych tras w regionie. Zapewnia dojazd nie tylko do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, ale również do Centrum Wystawienniczo-Kongresowego G2A Arena oraz do dziesiątek firm, które ulokowały swoje firmy w położonej wokół niej Specjalnej Strefie Ekonomicznej – Parku Naukowo-Technologicznym Aeropolis. Przebudowa zbyt wąskiej jak na natężenie ruchu drogi należy do najpilniejszych inwestycji w województwie. Wszystko wskazuje na to, że w połowie czerwca 2018 r. będzie wreszcie gotowa. Taki termin zawarto również w umowie z wykonawcą, którym jest firma Skanska. 

– W tej chwili na placu budowy trwa przerwa zimowa. Prace są jednak mocno zaawansowane i powinny zakończyć się zgodnie z planowanym terminem – w połowie czerwca br. – zapewnia Ewa Sudoł-Sikora z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. 
 
Termin oddania dotyczy trzech etapów inwestycji. Wcześniej został oddany tzw. IV etap – czyli węzeł na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 869 z drogą krajową nr 9 w Rudnej Małej. Pozostałe etapy obejmują następujące prace: 
 
I etap – budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości 1,7 km, łączącego drogę ekspresową S19 (węzeł Jasionka) z drogą wojewódzką nr 878 (odcinek Rzeszów-Sokołów Małopolski), w ramach inwestycji budowany jest most nad potokiem Świerkowiec oraz ronda wraz z rozbudową odcinków w kierunku północnym i południowym na byłej drodze wojewódzkiej nr 878.
 
III etap – poszerzenie drogi lotniskowej na 5-kilometropwym odcinku, od Rudnej Małej do końca terenu lotniskowego, oddana zostanie tu druga jezdnia, chodniki i ścieżki rowerowe. Każda jezdnia będzie miała szerokość 7 m i dwa pasy ruchu. Inwestycja obejmuje budowę skrzyżowań jednopoziomowych, dróg dojazdowych oraz budowę i przebudowę zjazdów.
 
II etap – budowa ronda na drodze wojewódzkiej nr 878, łączącego odcinki realizowane w etapach I i III. 
 
– W przypadku I i III etapu wykonano już ponad 70 procent robót. Niewiele mniejszy przerób występuje na etapie II – opisuje Ewa Sudoł-Sikora. 
 
Przedstawiciele firmy Skanska stan wykonania oceniają w tym momencie już nawet na 75 proc. – Na całej realizowanej inwestycji wykonaliśmy większość robót z zakresu przebudowy sieci gazowej, sanitarnej, wodociągowej oraz elektrycznej i teletechnicznej. Mocno zaawansowany jest również poziom prac drogowych i mostowych prowadzonych w ramach I etapu – wykonaliśmy nasypy i konstrukcję jezdni na odcinku nowego śladu DW 869. Powstały także obie nitki konstrukcji mostu nad potokiem Świerkowiec. Obecnie ze względu na okres zimowy i niekorzystne warunki atmosferyczne w niewielkim zakresie prowadzimy jedynie roboty mostowe. Przewidujemy, że termin zakończenia inwestycji będzie zgodny z umową zawartą z Podkarpackim Zarządem Dróg Wojewódzkich, jednakże w przypadku przedłużającego się okresu zimowego lub wystąpienia innych, niezależnych od nas  okoliczności, może on ulec zmianie. Wiemy jednak, jak ważną inwestycją dla Podkarpacia jest budowa tego korytarza transportowego, dlatego dołożymy wszelkich starań, by została ona oddana na czas. 
 
Wartość inwestycji to niemal 54 mln zł. Dofinansowana została z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy