Reklama

Biznes

W dwa lata ma powstać koncepcja drogi S19 do Barwinka

Alina Bosak
Dodano: 24.04.2017
32290_glowne
Share
Udostępnij
Ruszył kolejny etap realizacji drogi ekspresowej S19 – tym razem od Babicy do Barwinka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg nieograniczony na wykonanie koncepcji programowej dla tego 75-kilometrowego odcinka. Termin składania ofert to 31 maja 2017 r. Zwycięzca przetargu będzie miał na wykonanie zadania nieco ponad dwa lata. Potem jeszcze przygotowanie przez GDDKiA programu dla wykonawcy i wyłonienie firmy, która zaprojektuje i zbuduje ekspresówkę. Założenia rządu – S19 ma być gotowa w 2023.

Przebieg S19, będącej częścią stanowiąca częścią szlaku Via Carpathia, od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową 6 listopada 2015 r. i która 4 listopada 2016 stała się ostateczna. Na tym odcinku przewidywane są trzy tunele o łącznej długości ok. 4,65 km, 42 estakady o łącznej długości ok. 15,7 km, wiadukty oraz przejść dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Teraz GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.

– Zakres planowanego zamówienia obejmuje kompleksowo całą inwestycję w tym: drogę główną, drogi poprzeczne, węzły, MOP-y, obwody utrzymania, wiadukty, tunele, estakady, przepusty, przejścia dla zwierząt, usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenie techniczne drogi i tunelu oraz inne obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, infrastrukturę techniczną związaną i niezwiązaną z drogą, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji  przedmiotowej inwestycji – wylicza Joanna Rarus, specjalista ds. komunikacji społecznej w rzeszowskim Oddziale GDDKiA.

Zamówienie objęte przetargiem zostało podzielone na 4 zadania i każde dotyczy koncepcji dla innego odcinka S19. Są to:

Zadanie 1: Węzeł „Babica” (bez węzła) – Węzeł „Domaradz” (z węzłem), dł. ok. 23,45 km

Zadanie 2: Węzeł „Domaradz” (bez węzła) – Węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km

Zadanie 3: Węzeł „Miejsce Piastowe” (bez węzła) – Węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km

Zadanie 4: Węzeł „Dukla” (bez węzła) – Barwinek (Granica Państwa) dł. ok. 18,335 km

Ten podział umożliwi szybsze wykonanie koncepcji – jeden wykonawca może realizować nie więcej niż dwa z tych odcinków. Termin, jaki dostaną wyłonieni w przetargu wykonawcy to około 2 lata. Najwięcej czasu otrzymają specjaliści na wykonanie koncepcji odcinka od Babicy do Domaradza – 29 miesięcy od podpisania umowy.

– Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe  i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji – wyjaśnia Joanna Rarus.

Zostanie opracowany Programu Funkcjonalno-Użytkowy, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19. Odcinek do Barwinka ma być budowany w systemie  „projektuj i buduj”, który pozwala na szybsza realizację inwestycji, dzięki ograniczeniu procedur (zamiast dwóch przetargów, jest jeden). Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zakłada zakończenie budowy S19 do roku 2023.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy