Na początku czerwca 2017 roku ma być otwarty terminal towarowy Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka o łącznej powierzchni 6 800 m kw. powstający na 2 hektarowej działce przylegającej do lotniska. We wtorek, w ostatnim dniu stycznia jako pierwszy umowę wynajmu w Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka podpisał Port Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Na ponad 1 700 m kw. rzeszowskie lotnisko chce świadczyć kompleksowe usługi handlingowe przesyłek towarowych. Kolejny najemca ma być już w lutym.
Jesteśmy lotniskiem, które ma idealne warunki do rozwoju transportu towarowego. Wierzę, że nowoczesny, profesjonalny terminal przyciągnie nowych kontrahentów i umożliwi szybki wzrost wolumenu cargo. To inwestycja, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nie tylko lokalnego biznesu, ale również przedsiębiorców z sąsiednich regionów, a także z Ukrainy i Słowacji – twierdzi Michał Tabisz, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. – Poza Okęciem jesteśmy jedynym lotniskiem w Polsce posiadającym przejście fitosanitarne.W połączeniu z możliwościami, jakie otwiera nowy terminal i parametrami technicznymi samego lotniska, w perspektywie kilku lat Rzeszów ma szansę stać się centrum frachtu lotniczego oddziaływującym na cały region Europy Środkowo-Wschodniej.
Terminal Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka będzie spełniał wszystkie wymagania niezbędne do organizacji przeładunku.
– Podkarpacie rozwija się w kierunku nowych technologii, a nowe technologie potrzebują transportu lotniczego. Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka stworzy doskonałe warunki do obsługi każdego typu operacji lotniczej – mówi Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding S.A. –W najbliższych dniach planujemy podpisać drugą umowę najmu na 2 800 m kw. powierzchni logistycznej. Najemcą będzie firmą z Rzeszowa specjalizująca się w magazynowaniu i transporcie towarów dla przedsiębiorców na terenie kraju i zagranicą.
Już dziś Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka posiada pełną zdolność do obsługi wszelkich typów lotniczych transportów towarowych, zarówno samolotów cargo w technologii jednostek ładunkowych ULD jak i tradycyjnych. Zakres usług handlingowych będzie obejmował pełną obsługę wszystkich rodzajów towarów, w tym przesyłek niebezpiecznych – DGR, przesyłek wartościowych – VAL, przesyłek łatwopsujących się – PER oraz przesyłek o nietypowych gabarytach.
Ważnym atutem inwestycji jest położenie przy drodze wojewódzkiej nr 869, która po przebudowie umożliwi łatwą komunikację z autostradą A4 i drogą ekspresową S19.