Reklama

Biznes

2020 czy 2023 dla S19 Rzeszów – Lublin? Decyzja środowiskowa utrzymana

Jaromir Kwiatkowski
Dodano: 19.03.2016
25663_S_1
Share
Udostępnij
Wojewódzki Sąd Administracyjny po rozpoznaniu skargi na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, dotyczącą ustalenia środowiskowych uwarunkowań dla budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku od granicy woj. lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Młp., oddalił ją. Oznacza to zakończenie trwającego prawie 3 lata etapu mającego na celu uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. 
 
W  maju 2013r. rzeszowski oddział GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S19 Kuźnica – Barwinek na odcinku granica województwa lubelskiego i podkarpackiego – Sokołów Małopolski. 30 kwietnia 2014 r., Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie, wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji. Jednak w związku z wniesieniem przez mieszkańców i społeczne komitety 30 odwołań od tej decyzji, dotyczących m.in. zmiany wariantu przebiegu drogi, kolizji z ujęciem wody w Zarzeczu, wzrostu zagrożenia powodziowego i wyburzeń, sprawa została przekazana do rozpatrzenia przez organ odwoławczy – Generalnego Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. W maju 2015 r. GDOŚ  wydał  decyzję utrzymującą w mocy decyzję środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Tym samym decyzja środowiskowa stała się ostateczna, co pozwoliło przystąpić do kolejnych etapów przygotowania inwestycji.
 
Na decyzję GDOŚ mieszkańcy i stowarzyszenia złożyły 4 skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. WSA 8 marca 2016 r. oddalił je w całości, utrzymując decyzję środowiskową w mocy.
 
18 września 2015 r. ogłoszono dwa przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie drogi ekspresowej S19 od granicy z województwem lubelskim do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości ponad 54 km. Pierwszy przetarg obejmuje swym zakresem zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła „Lasy Janowskie” do węzła „Nisko Południe” (długość 24,3 km) z podziałem na trzy odcinki realizacyjne. Drugie postępowanie przetargowe dotyczy odcinka od węzła „Nisko Południe” do węzła „Sokołów Małopolski Północ” (długość 29,9 km), również z podziałem na trzy odcinki realizacyjne. Aktualnie trwa weryfikacja złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy